0

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Благодарение на късите предавки на 6-степенната механична скоростна кутия, двигателят със система за принудително пълнене впечатлява с мощна тяга на втора и трета предавка, което ще се хареса на почитателите на емоционалния стил на шофиране. По този начин горещият хечбек на Opel демонстрира завидна бързина не само при ускорение от място, но и впечатлява с извънредната еластичност на задвижващия агрегат.

Джобната ракета се ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди, а максималната скорост достига 207 км/ч. Новият Opel Corsa GSi се нуждае от едва 9,9 секунди за да ускори от 80 до 120 км/ч на пета предавка. Освен че е динамичен, новият модел изпълнява строгия бъдещ стандарт за емисиите Euro 6d-TEMP преди крайния срок през септември 2019 г. Средният разход на гориво е в рамките на 6,2-6,3 л/100 км.

При разработването на новия Opel Corsa GSi германските инженери са обърнали специално внимание на подобряването на способността на двигателя да реагира на командите от страна на водача, което се отразява извънредно положително на насладата от шофирането по изпълнени със завои извънградски пътища. Директното кормилно управление в комбинация с познатата от версията OPC спортна ходова част и спирачната система с червени апарати осигуряват на Opel Corsa GSi прецизно пътно поведение и кратък спирачен път, особено с 18-цоловите алуминиеви колела и гумите с повишено сцепление и размер 215/40 R18.

Високите динамични качества на новата Corsa GSi са съчетани и с атлетичния външен вид на модела. Впечатление прави характерният дизайн с големи въздухозаборници, мощни форми на предния капак, отчетлив заден спойлер и прецизно оформени странични прагове. Отпред се разкрива дръзката физиономия на Opel Corsa GSi с голяма решетка със структура на пчелна пита и централно разположена емблема на Opel, съчетана с двете криловидни LED светлини отстрани.

Вниманието привличат и карбоновите корпуси на огледалата за обратно виждане. В долната част на бронята изпъкват хромираните пръстени, свързани визуално чрез преминаващата през предната част черна напречна решетка. Черният панел на капака засилва впечатлението за прилепен към пътя състезателен автомобил. В оформлението на задната част на каросерията изпъква спойлерът на ръба на покрива, който създава допълнителна аеродинамична притискаща сила, а спортният хромиран ауспух се допълва от забележителния дизайн на задната престилка в цвета на купето.

Неподправеното усещане за спортен дух преминава хармонично и в стилистиката на интериора. Водачът на Opel Corsa GSi е настанен на допълнително предлаганата спортна седалка Recaro и държи в ръцете си спортен волан. Предавките се избират с облицования с кожа скоростен лост, а педалите са покрити с алуминиеви плочи.