0

Н овият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Елегантното купе с две врати Opel Calibra носеше короната за аеродинамика в продължение на почти 30 години. Докато формите на спортното купе показват ясно причините, довели до коефициент на въздушно съпротивление от 0,26, също толкова ниска стойност при новата Astra е постигната чрез оптимизиране на многобройни, но по-трудно забележими с просто око области и детайли. Актуалният модел Astra от 2015 г. се отличава с нисък коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,29. Новата Astra обаче сваля още тази стойност, благодарение на редица забележителни иновации. Активната цялостна система от аеродинамични щори намалява разхода на гориво, като затваря горната и долната част на предната решетка.

Цялостната система от аеродинамични щори в предната част забавя процеса на охлаждане след загасване на двигателя и ускорява постигането на оптимална работна температура на задвижващия агрегат след студен старт, което дава възможност за чувствително намаляване на разхода на гориво и повишаване на комфорта на отоплението в купето на колата особено през зимата. Подобренията по отношение на обтекаемостта на дъното на каросерията на новия модел включват аеродинамичен капак под двигателя и трансмисията, специално оформени панели в предната част на пода, увеличен по размери термичен щит на горивния резервоар, който изпълнява и ролята на аеродинамичен дефлектор, намален с до 10 мм просвет в зависимост от версията на модела, както и аеродинамично оформление на напречните носачи на задния мост.

Новата Astra ще отбележи световната си премиера на изложението във Франкфурт точно 30 години след дебюта на Calibra на същия автомобилен форум. Спортното купе с две врати се качва на конвейера през 1990 година и носи в продължение на 10 години титлата на най-аеродинамичния серийно произвеждан автомобил в света със своя коефициент на въздушно съпротивление от 0,26.

Calibra дължи своята отлична аеродинамика на каросерията с издължен и нисък профил, както и на множество аеродинамични детайли и решения, като ниския преден спойлер и стесняващата се форма на задната част на каросерията. Специално оформените прагове в зоната между предните и задните колела също спомагат за допълнително намаляване на съпротивлението на въздушния поток, като предотвратявайки изтичането на въздух встрани от каросерията. Opel Calibra беше най-успешното на пазара спортно купе през 90-те години на миналия век, от което в периода между 1989 и 1997 година бяха произведени над 238 600 бройки. Opel Calibra се предлагаше с общо пет варианта на мощност, вариращи от 2,0-литровия бензинов агрегат със 115 к.с. до версията с 2,0-литров турбомотор с максимална мощност 204 к.с.