Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Елегантното купе с две врати Opel Calibra носеше короната за аеродинамика в продължение на почти 30 години. Докато формите на спортното купе показват ясно причините, довели до коефициент на въздушно съпротивление от 0,26, също толкова ниска стойност при новата Astra е постигната чрез оптимизиране на многобройни, но по-трудно забележими с просто око области и детайли. Актуалният модел Astra от 2015 г. се отличава с нисък коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,29. Новата Astra обаче сваля още тази стойност, благодарение на редица забележителни иновации. Активната цялостна система от аеродинамични щори намалява разхода на гориво, като затваря горната и долната част на предната решетка.

Цялостната система от аеродинамични щори в предната част забавя процеса на охлаждане след загасване на двигателя и ускорява постигането на оптимална работна температура на задвижващия агрегат след студен старт, което дава възможност за чувствително намаляване на разхода на гориво и повишаване на комфорта на отоплението в купето на колата особено през зимата. Подобренията по отношение на обтекаемостта на дъното на каросерията на новия модел включват аеродинамичен капак под двигателя и трансмисията, специално оформени панели в предната част на пода, увеличен по размери термичен щит на горивния резервоар, който изпълнява и ролята на аеродинамичен дефлектор, намален с до 10 мм просвет в зависимост от версията на модела, както и аеродинамично оформление на напречните носачи на задния мост.

Новата Astra ще отбележи световната си премиера на изложението във Франкфурт точно 30 години след дебюта на Calibra на същия автомобилен форум. Спортното купе с две врати се качва на конвейера през 1990 година и носи в продължение на 10 години титлата на най-аеродинамичния серийно произвеждан автомобил в света със своя коефициент на въздушно съпротивление от 0,26.

Calibra дължи своята отлична аеродинамика на каросерията с издължен и нисък профил, както и на множество аеродинамични детайли и решения, като ниския преден спойлер и стесняващата се форма на задната част на каросерията. Специално оформените прагове в зоната между предните и задните колела също спомагат за допълнително намаляване на съпротивлението на въздушния поток, като предотвратявайки изтичането на въздух встрани от каросерията. Opel Calibra беше най-успешното на пазара спортно купе през 90-те години на миналия век, от което в периода между 1989 и 1997 година бяха произведени над 238 600 бройки. Opel Calibra се предлагаше с общо пет варианта на мощност, вариращи от 2,0-литровия бензинов агрегат със 115 к.с. до версията с 2,0-литров турбомотор с максимална мощност 204 к.с.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.