Тоалетните на Международната космическа станция (МКС) са били заразени с опасната бактерия Enterobacter, която може да причини заболяване на астронавтите, пише в. "Мирър".

Изданието цитира изследване на д-р Нитин Сингх, публикувано в сп. "Майкробиолоджи". Учените са открили пет щама на Enterobacter, които са заразили тоалетните и бягащите пътеки на орбиталната станция. Специалистите преценяват, че съществува 79% риск екипажите на МКС да станат обект на заболяване. Ситуацията може да се окаже доста тревожна, ако откритите в орбита микроорганизми се окажат резистентни на антибиотици. Три от изследваните щамове от МКС принадлежат на видове, които могат да причинят заболявания при новородени бебета.

Белгия остави Карлес Пучдемон на свобода

Белгийски съд остави на свобода бившия ръководител на Каталуния Карлес Пучдемон, който се предаде тази сутрин на властите в Белгия във връзка с новата заповед за арест, издадена от испанския Върховен съд, съобщи вестник "Паис".

Мъж с маска на Жокер нахлу с брадва в училище

33-годишен жител на Дагестан беше арестуван, след като нахлу с брадва и чук в училището на местното селце Улуай. Преди да влезе в школото нападателят си сложил маска на Жокер. Пред следователите мъжът обяснил, че нямал намерение да наранява никого, а само искал да накара преподавателите да намалят музиката, която се разнасяла от прозорците на училището. Заради силните звучи детето на нападателя плачело и не можело да заспи.