Опасна бактерия в тоалетните на МКС заплашва космонавтите

Тоалетните на Международната космическа станция (МКС) са били заразени с опасната бактерия Enterobacter, която може да причини заболяване на астронавтите, пише в. "Мирър".

Изданието цитира изследване на д-р Нитин Сингх, публикувано в сп. "Майкробиолоджи". Учените са открили пет щама на Enterobacter, които са заразили тоалетните и бягащите пътеки на орбиталната станция. Специалистите преценяват, че съществува 79% риск екипажите на МКС да станат обект на заболяване. Ситуацията може да се окаже доста тревожна, ако откритите в орбита микроорганизми се окажат резистентни на антибиотици. Три от изследваните щамове от МКС принадлежат на видове, които могат да причинят заболявания при новородени бебета.