Онлайн платформа се срина, пренасят уроците в Messenger
2

Онлайн платформа се срина, пренасят уроците в Messenger

Учителите си правят профили във Фейсбук

Една от онлайн платформите, в които учениците трябваше да проведат първите си онлайн уроци след старта на дистанционното обучение днес, се срина. За да не губят децата повече от материала, учителите веднага се насочиха към алтернативни варианти.

Част от педагозите набързо си направиха Facebook профили и създадоха групи на класовете в Messenger, а други пренесоха класните стаи във Viber. Това споделиха пред „Монитор” родители и ученици.

Точно в 9 часа учебният ден на голяма част от учениците трябваше да започне. Родителите на по-малките от тях са получили инструкция от класните си ръководители да бъдат в електронния дневник в оказания час, за да научат задачите, с които трябва да се справят децата им през деня. Същото се отнася и до част от гимназистите, които използват същата онлайн платформа. Заради големият трафик, тя спряла работа или започнала да зарежда много бавно и с прекъсвания.

За да не бъде провал първият ден от старта на онлайн обучението и да не губят повече часове, учителите набързо предприели друг начин на работа. „Онлайн платформата спря да работи и класната ни направи група във Viber, където ни пускат задачи. В нея е и госпожата от занималнята и ще комуникираме и с двете учителки”, разказа майка на второкласничка. Тя обясни, че за упражнение детето ѝ е трябвало да прочете определен текст от читанката, след това да отговори на въпросите към и него и да нарисува рисунка на любимата си част от текста. Накрая изпълнените задачи се изпращат по Viber за проверка.

Гимназистите също не са успели да стартират часовете си в 9, тъй като при опита си да влязат в платформата, тя се сринала. „Нямаше как да губим повече часове и затова учителите започнаха да си правят профили във Facebook и да създават чатове за целия клас”, сподели ученичка в 11-ти клас. В Messenger педагозите могат да пращат снимки на задачи, с които искат да се справят техните ученици в рамките на часа. Ако децата имат затруднения, учителите щели да използват гласови съобщения, с които да обяснят подробно какво трябва да направят. Докато се оправи онлайн платформата, в школото са си направили и класни стаи в Google. „Всеки клас има индивидуален код за своята класна стая. Там се пращат различни материали – задачи, упражнения, клипове, планове, докато стартира обратно платформата”, допълни гимназистката.

В други училища пък директно започнали уроците във Facebook. Майка на ученичка в 11 клас сподели, че детето ѝ в съседната стая и кара часове по немски и математика, като получава задачи за упражнения от учителката си в чата. Така те изкарали 3 учебни часа - от 9 до 11. С по-малкото си дете от втори клас пък майката трябвало да направи диктовки и да решава задачи по математика от сборника.

В столичното 119-то СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ учителите преподават онлайн уроците си с безплатната образователна платформа на Google. „В Google classroom има възможност за качване на образователни видеа, участниците могат да се чуват, да си пишат. Поставят се задачи и домашни, които са с определен срок на връщане и след това учениците не могат да ги предадат”, сподели директорът на школото Диян Стаматов. Така часовете не са с точно регламентирано време и всеки ученик може да ги погледне, когато пожелае, стига да е рамките на зададения срок за предаване. При малките обаче часовете щели да се провеждат след работно време, тъй като родителят трябва да е там и да контролира какво прави детето. Стаматов уточни, че тази седмица ще използват само чатовете, за да не се притесняват от визуализацията, докато учители и ученици не свикнат на начина на работа. Педагозите, които не били навътре с технологиите, пък раздавали задачи с помощта на имейли или други по-олекотени платформи. „Има колеги, които не са уверени, но всички знаят за тежестта, която пада върху тях и дават всичко от себе си. От 120 учители, работещи при мен, само един е в отпуска. Това показателно, че тяхната увереността в резултат на самоподготовката, която правят”, заяви директорът на 119-то.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.