Действието на новата тол система бе окончателно отложено за 1 март 2020 година.Това решиха депутатите при гласуването на второ четене на поправките в закона за пътищата. Идеята е от тази дата да се стартира тол таксуването на пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона.

Първоначално бе предвидено системата да стартира от 16 август. Превозвачите обаче изразиха съмнения относно тарифиите. Това на свой ред бе причината правителството да дадат старт само на техническата част, а реалното събиране на таксите, които ще заплащат камионите с тегло над 3,5 тона, да бъде отложено за догодина.

По време на дебатите това бе разкритикувано от опозцията в лицето на БСП, които разкритикива властта, че не са тествали сиситемата както е било планирано през лятото на 2018-та, а една година по -късно. Социалистът Георги Свиленски поясни, че превозвачите са съгласни с тарифите и попита: "Какво чакате?". Той напомни и касуса със спирането от страна на АПИ на месечните е-винетки. "Сега отпаднаха месечните, другата седмица сигурно ще се седмичните", заподизря Свиленски. Именно затова червените отново поискаха строителният министър Петя Аврамова и нейният заместник, който отговаря за въвеждането на тол системата Николай Нанков, да дойдат в НС и да защитят и аргументират отлагането на събирането на таксите. 

На свой ред от ГЕРБ заявиха,че не приемат критики от хора, който са изградили само 30 км магистрали и не са си и помисляли за въвеждане на тол системата или реформи. Те признаха,че има проблем с е-винетките,но той щял да бъде решен. Преди това Александър Нанков от ГЕРБ заяви, че тол системата не е направена за ГЕРБ и е за десетилетия напред. Той подчерта, че това е реформа, която генерира голям ресурс, за да може да осъществи всички ремонти и проекти. Ненков посочи, че се пита дали БСП иска да бъде въведена системата или не.

"Много съжалявам, че мирогледът ви е толкова къс. Тук става дума за някакви месеци,

в които поради обективни причини сме решили, че е по-малко рисково", заяви Ненков и добави: "Хем да се намери необходим баланс между интересите на заинтересованите страни, хем от друга страна самата система да се тества в истинско реално време", допълни още Ненков. Според него след 16 август всички тирове ще могат да се оборудват със съответните бордови устройства и ще може държавата да си направи сметка за тарифите и приходите.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Общините, които не искат винетки, ще плащат за ремонта на пътя

Петя Аврамова: Тол таксите обхващат 3115 км пътища от март

Общините, които не искат винетки, ще плащат за ремонта на пътя

По 3115 км пътища ще се плаща тол такса от първи март. Това съобщи министърът на регионалното развитие Петя Авромова, след като правителството одобри списъка на републиканските пътища, за които ще се събира такса за изминато разстояние.

България готова да оспори в съда новите правила за превозвачите в ЕС

Транспортният министър Росен Желязков потвърди днес готовността на България да оспори пред Съда на ЕС новите правила за международните пътни превози. Той съобщи пред български журналисти в Брюксел, че към нашата страна в това намерение освен Румъния, Полша, Унгария, Латвия и Литва, се присъединяват и Кипър, Малта и Естония.