Действието на новата тол система бе окончателно отложено за 1 март 2020 година.Това решиха депутатите при гласуването на второ четене на поправките в закона за пътищата. Идеята е от тази дата да се стартира тол таксуването на пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона.

Първоначално бе предвидено системата да стартира от 16 август. Превозвачите обаче изразиха съмнения относно тарифиите. Това на свой ред бе причината правителството да дадат старт само на техническата част, а реалното събиране на таксите, които ще заплащат камионите с тегло над 3,5 тона, да бъде отложено за догодина.

По време на дебатите това бе разкритикувано от опозцията в лицето на БСП, които разкритикива властта, че не са тествали сиситемата както е било планирано през лятото на 2018-та, а една година по -късно. Социалистът Георги Свиленски поясни, че превозвачите са съгласни с тарифите и попита: "Какво чакате?". Той напомни и касуса със спирането от страна на АПИ на месечните е-винетки. "Сега отпаднаха месечните, другата седмица сигурно ще се седмичните", заподизря Свиленски. Именно затова червените отново поискаха строителният министър Петя Аврамова и нейният заместник, който отговаря за въвеждането на тол системата Николай Нанков, да дойдат в НС и да защитят и аргументират отлагането на събирането на таксите. 

На свой ред от ГЕРБ заявиха,че не приемат критики от хора, който са изградили само 30 км магистрали и не са си и помисляли за въвеждане на тол системата или реформи. Те признаха,че има проблем с е-винетките,но той щял да бъде решен. Преди това Александър Нанков от ГЕРБ заяви, че тол системата не е направена за ГЕРБ и е за десетилетия напред. Той подчерта, че това е реформа, която генерира голям ресурс, за да може да осъществи всички ремонти и проекти. Ненков посочи, че се пита дали БСП иска да бъде въведена системата или не.

"Много съжалявам, че мирогледът ви е толкова къс. Тук става дума за някакви месеци,

в които поради обективни причини сме решили, че е по-малко рисково", заяви Ненков и добави: "Хем да се намери необходим баланс между интересите на заинтересованите страни, хем от друга страна самата система да се тества в истинско реално време", допълни още Ненков. Според него след 16 август всички тирове ще могат да се оборудват със съответните бордови устройства и ще може държавата да си направи сметка за тарифите и приходите.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.

Без тирове между София и Пловдив само при силен трафик

За първи път спирането на тежкотоварните превозни средства ще бъде само в посоката с очакван засилен трафик по натоварени участъци. Това предвижда проект на заповед за временна организация на движението на моторните превозни средства над 12 тона по участъци от републиканската пътна мрежа, която ще е в сила от 1 януари 2020 г.