Около 40% компании, членуващи в американските търговски палати в Китай обмислят изнасяне на производството си от най-голямата комунистическа държава или вече са го направили, сочи съвместна анкета сред 250 фирми, направено от AmCham China и AmCham Shanghai. Причината е продължаващата търговска война между двете най-големи икономики в света.

Само 6 на сто обаче смятат да се върнат в САЩ. Близо една четвърт предпочитат Югоизточна Азия, 10,5% Мексико, малко над 8% - Индия, Бангладеш, Пакистан и Шриланка. 60 на сто от участвалите в проучването обаче не смятат да напускат Китай.

Почти три четвърти от анкетираните са акцентирали на негативното влияние на взаимното повишаване на вносните мита от САЩ и Китай.

В състава на Американската търговска палата в Китай влизат 900 щатски фирми, а в палатата в най-големия град - Шанхай 1500.

Поредният кръг от китайско-американските търговски преговори в началото на май завърши безрезултатно. Това стана на фона на още едно повишение на митата от 10% до 25% за вноса на стоки от Китай в САЩ на стойност 200 млрд. долара. Освен това президентът Доналд Тръмп нареди да започне процес за увеличаване на митата и за целия останал внос от най-голямата комунистическа държава, който се оценява на 300 млрд. долара. В отговор Пекин въвежда от 1 юни повишени вносни мита на стоки от САЩ за 60 млрд. долара.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Цели 9 години повече живеят богатите

Парите удължават живота, буквално

Цели 9 години повече живеят богатите

Богатството увеличава продължителността на живот с още 9 г.: живот без увреждания и болка, показва трансатлантическо изследване, цитирано от "Гардиън".

Thyssenkrupp обмисля продажба на бизнеса си с асансьори

Германският Thyssenkrupp обмисля да продаде бизнеса си с асансьори, който е най-печелившият в концерна, като ще приеме окончателното решение по въпроса до края на март. Това съобщава бизнес изданието Kauppalehti.