За любителите на офроуда Jeep Wrangler отдавна се е превърнал в култов автомобил. Именно Wrangler е прекият наследник на първия в света всъдеход Willys от 1941 година и неговата цивилна версия CJ. Четвъртото поколение на иконата Jeep Wrangler наскоро дебютира в България. Емблематичният модел е изцяло обновен, като остава верен на себе си с автентичен дизайн и легендарни възможности за офроуд, и добавя нови технологии.

Новият Jeep Wrangler е безспорен шампион за офроуд и в същото време уникален автомобил за всекидневни градски приключения, като предлага отлично ниво на комфорт и превъзходна динамика. Традиционно Jeep Wrangler се предлага в къса версия с 2 врати с дължина 4334 мм и междуосие 2459 мм, както и с 4 врати във версия Unlimited с дължина 4882 мм и междуосие 3008 мм. Широчината е 1894 мм, а височината е 1839 мм. Стандартни за базовия модел са 17-цоловите алуминиеви джанти, а за Sahara серийни са 18-инчови. Wrangler е запазил структурата на каросерията върху рама, но е с 90 кг по-лек от предшественика, тъй като част от каросерията е изработена от алуминиеви сплави.

Новият Jeep Wrangler не се различава кардинално от предшественика си. Той е запазил фирмения ъглов дизайн и двуобемния профил с вертикални стойки на покрива. Отпред е запазена оригиналната радиаторна решетка, а фаровете остават кръгли. Светлините могат да бъдат изцяло светодиодни. Всъдеходът има масивна броня, а изразителните калници са подчертани от светодиодни дневни светлини. В профилните стени и предния капак има вентилационни отвори. Чрез външните панти на вратите те все още могат да бъдат свалени, а за това е предвиден специален ключ. Покривът може да бъде твърд или мек, като панелите могат да се свалят, а предното стъкло да се спусне напред. Зад ръбовете на каросерията има малки светлини. Към вратата на багажника все още е прикрепено резервното колело, като в центъра му е поставена камера за движение на заден ход.

В салона на новия Jeep Wrangler са използвани с висококачествени материали и покрития. Появили са се повече сребристи вложки, използвана е качествена кожа и гумирани пластмаси. Воланът с три спици е обшит с кожа още в базовата версия, както и селекторът на трансмисията и лостът за разпределение на тягата. На скоростния лост е изобразен легендарния Willys. Циферблатите на приборите са поставени в отделни окръжности и са разделени със 7-инчов LED цветен дисплей. Бордовият компютър може да даде много интересна информация, като например какъв е ъгълът на наклон при движение. На вертикалния централен панел има 8,4-инчов сензорен дисплей на новата мултимедийна система UConnect.

Менюто може да се персонализира според предпочитанията на водача, просто като плъзнете иконите с пръста си. Бутоните на аудиосистемата и климатичната инсталация са много големи и лесни за използване чрез докосване. Единствено свикване изискват бутоните за електрическо управление на прозорците, разположени в долната част на централния панел. Кормилната колона на новия Jeep Wrangler сега се регулира по височина и в дълбочина. Предните седалки имат по-добра странична опора и са доста удобни. Те са оборудвани с отопление, както и волана, което е особено ценно през зимата. Във високия централен подлакътник се крие просторна кутия за вещи. Видимостта напред и настрани е добра, а при маневри на заден ход резервното колело покрива задния прозорец, но камерата за обратно виждане помага много.

И двете версии са станали по-просторни, въпреки че в късия Jeep Wrangler отзад няма много място и вторият ред е по-подходящ за деца. В модела с 4 врати Unlimited интериорното пространство е много по-голямо и обемът на багажника е цели 533 литра спрямо 197 литра в късия вариант. Задната врата се състои от две секции - долната част се отваря настрани и стъклото се вдига нагоре. В по-скъпите версии точно в пода на багажника е поставен субуфер. Многобройните отвори под пода са предвидени за съхранение на болтовете за закрепване на вратите и предното стъкло.

Новият Jeep Wrangler се предлага с два съвременни турбодвигателя. Изцяло нов е 2,2-литровият 4-цилиндров турбодизелов мотор с технология MultiJet от второ поколение. Той развива мощност 200 к.с. при 3500 об/мин, но по-важното обаче е, че въртящият момент от 450 Нм е на разположение при ниски обороти още от 2000 об/мин, така че тягата в средния диапазон на оборотите е достатъчна. Динамиката е добра – 8,9 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е 180 км/ч. Двигателят е доста тих и в комбинация с 8-степенната автоматична трансмисия работи гладко. В града разходът на гориво е 9 л/100 км, а на извънградско е 6,5 л/100 км.

Другият нов мотор е 2,0-литровият редови 4-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Той генерира мощност от 272 к.с. при 5250 об/мин и въртящ момент от 400 Нм при 3000 об/мин. Новата 8-степенна автоматична трансмисия гарантира ненадминати възможности за офроуд, тъй като е калибрирана специфично за новия Wrangler. Тя дава възможност да се оптимизира работата на двигателя по време на изпитания и да достави добра динамика с плавно и ефикасно предаване на мощността при магистрални скорости.

Офроудът е родната стихия на Jeep Wrangler и малцина могат да се сравняват с него по проходимост. Всъдеходът има висок просвет от 260 мм и има способността да преодолява водни препятствия с дълбочина до 760 мм. Предният ъгъл на атака за модела с 2 врати е 37,4 градуса, а задният е 30,5 градуса. При модела с 4 врати тези стойности са съответно 35,4 и 30,7 градуса. Сериозно се различава ъгълът на рампата, който при модела с 2 врати е 26,2 градуса, а при този с 4 врати е 20 градуса.

Екстремната версия Wrangler Rubicon е оборудвана с гуми с по-дълбок протектор и стабилизатор против преобръщане. В калта всъдеходът се чувства необезпокояван. Предавателната кутия с 4 задвижващи колела има нов режим Auto, в който ако е необходимо, самата електроника свързва предните колела. Има възможност за принудително включване на четирите колела или за избор на понижаващи предавки за тежък офроуд. Предлаганият диференциал с ограничено приплъзване осигурява допълнителен въртящ момент и сцепление върху хлъзгави повърхности като пясък, чакъл, сняг или лед. Екстремната версия Rubicon е още по-проходима на офроуд, тъй като е оборудвана с блокаж на предния и задния диференциали, както и с електронно разкачане на предната стабилизираща щанга.

Очаквано новият Jeep Wrangler се справя отлично с всички предизвикателства на пресечения терен. Новото поколение на всъдехода обаче изненадва с пътното си поведение на асфалта. Новият модел вози много по-меко и по-комфортно от предшественика си. Воланът си остава лек, но вече е по-точен, което е подобрило стабилността при шофиране и не е нужно често да се правят корекции на посоката. Моделът с 4 врати е по-стабилен и удобен с оглед на по-голямото междуосие. В салона е много по-тихо заради подобрената шумоизолация.

Новият Jeep Wrangler запазва отличните офроуд качества на всички терени, но също така е станал много по-цивилизован и адаптиран за ежедневна употреба. У нас цената на Jeep Wrangler започва от 99 900 лева за версията с 2 врати и 104 500 лева за версията Unlimited с 4 врати.

Технически характеристики

Jeep Wrangler 2.2 CRD Unlimited Sahara 4x4 Automatic

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

200 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

450 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

7,6 л/100 км среден разход на гориво

202 г/км емисии на СО2

104 500 лева цена на модела

По темата: Jeep Wrangler Wrangler джип
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Големият SUV влиза в завоите с пълна газ и смайва със стабилното си поведение

Audi Q8 закъсня с появата си, но навакса с технологичен прогрес

Големият SUV влиза в завоите с пълна газ и смайва със стабилното си поведение

След две поколения на BMW Х6 и едно на Mercedes-Benz GLE Coupe, инженерите от Audi най-после се решиха да направят купеобразен кросоувър. Новото Audi Q8 идва като флагман на германската марка, тъй като се нарежда по-високо от Q7 и дори надминава седана A8 по технологии и ексклузивност. Мисията на Audi Q8 е да съчетае елегантността на луксозно купе с комфорта, удобството и практичността на голям SUV.

Хибридният всъдеход комбинира бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V Hybrid тръгна с нова екологична система

Хибридният всъдеход комбинира бензинов двигател и два електромотора

След като през миналата година у нас беше представено петото поколение на кросоувъра Honda CR-V, сега в България пристигна хибридната версия на модела. Новият екологичен кросоувър CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Петото поколение на френския бестселър очарова с визията на големия брат Megane

Renault Clio прави революция в интериора и еволюция в екстериора

Петото поколение на френския бестселър очарова с визията на големия брат Megane

На автосалона в Женева в началото на март ще се състои световната премиера на петото поколение на Renault Clio. От френския бестселър са продадени около 15 милиона автомобила. Новото Renault Clio излъчва повече модерен стил с по-изваяни линии и по-ярка предна част, като същевременно остава разпознаваемо. Новият модел очарова с визията на големия брат Megane, но въпреки това екстериорът е по-скоро еволюция на предходното поколение, докато интериорът е претърпял истинска революция.