Образователният министър: Ходенето без маска ще доведе до още повече карантинирани ученици

Образователният министър: Ходенето без маска ще доведе до още повече карантинирани ученици

Ходенето без маска в общите помещения ще доведе до още повече карантинирани ученици и учители. Това заяви образователният министър Красимир Вълчев пред Дарик радио.

Няма безспорни мерки, до 10% е време, което децата носят  макси. Родителите на деца под карантина, се падат втори ред карантинирани, това е причината да не са под задължителна карантина, ако детето е здраво, но е под карантина заради контакт с болен от коронавирус, обясни Вълчев. „Общото правило е маски да се носят на всички закрити места, не можем да разсъждаваме че ако някой не спазва правилата и в училищата да не се спазват. Училищата са възпитателна среда, а не спазването в дискотеките и заведенията трябва да се контролира и санкционира разясни още Вълчев.

Нямаме изисквания за масов скрининг за тестване и за мерене на температурата. Някой училища мерят температура на доброволен принцип, но не е удачно да има струпване на входовете на училищата, подчерта образователния министър. Училищата се справят поради това, че са организирани и стриктни. Над 2400 са училищата, и няма нужда да има влизане през различни входове. Пречиствателите на въздуха са полезни, но не сме ги препоръчали, ако може да се вземат са полезни, обясни Вълчев.

Няма задължително тествания на учители, подчерта Красимир Вълчев .

По желание учат  510 ученици, и още толкова по здравословни причини, каза образователният министър. Децата учат по компенсаторно обучение, включват се във виртуално обучение, самостоятелни часове с учителите – 10 часа, за което преподавателите ще получават по 15 лева на час, ще стартираме и асинхронно дистанционно обучение, обясни още Вълчев.

5% са учениците без устройства, а 5% без интернет, останалите 90% имат всичко нужно да учат в електронна среда, тези 10% без техника обаче,  са от тези които имат и проблем с посещаемостта. Има проблем с посещаемостта на учениците и тя е около 15 – 20%. Целта е да има максимално присъствие, подчерта министъра на образованието.

„Аз, като отида в ромско училище виждам смартфоните им, има и бедни такива деца, но не са преобладаващи“, обясни Вълчев.

Около 1000 са учителите без компютри, имаме 36 000 класни стаи, имаме 16 000 лаптопа, трябва да се закупят още толкова, за да може всеки учител да нанася оценки в електронен дневник, разясни Вълчев.

Промените в закона за висшето образование са свързани с общите цели, каза Вълчев. Първо какво и как учат, свързаност с други висши училища, заради което получат допълнително европейско финансиране – 5 са университетите у нас, с такава свързаност обясни още министърът, свързаност трябва да има и в страната с другите университетите. Това са промените, които са важни и подкрепящи университетите.

Студентите в 8 направления – Педагогика и в частност -  физика, математика, химия, езици, са освободени от такси, специалностите „Религия“, „Енергетика“, „Химични технологии“, „Физически науки“, както и  „Хидроинжинерите“ също са без такса за обучение, обясни министър Вълчев.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.