Оборудват 10 000 школа с проектори
2

Оборудват 10 000 школа с проектори

Около 10 000 класни стаи ще бъдат оборудвани с проектори и други пособия за т.нар. фронтално обучение със средства по проект „Образование за утрешния ден“ по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. Това заяви просветният министър Красимир Вълчев при посещението си в Първо ОУ „Св. Паисий Хилендарски“ в Гълъбово.

По него ще се даде и възможност учителите да създават електронно образователно съдържание – презентации, уроци, клипове и др., които да са достъпни онлайн. За целта те ще минат пред обучения как да се подготвят тези ресурси. „В бъдеще учителите ще разчитат на повече източници на информация и знание, а не само на учебниците.“, каза Вълчев.
В училището учат предимно деца от уязвимите групи, като според учителите всички посещават редовно учебните занятия. Просветният министър им благодари за работата по механизма за приобщаване на учениците в образователната система. „Това е една от най-важните задачи пред обществото – да обхванем децата и те да посещават редовно училище. Вие сте най-важни, защото това е резултат от вашия труд“, подчерта той.
По време на посещението си Красимир Вълчев посети Професионалната гимназия по енергетика и електротехника, където над 200 ученици се обучават в специалности като „Автомобилна мехатроника“ и „Топлоенергетика“. Пред учителите министърът посочи, че все повече квалификацията ще се прави съвместно с бизнеса и припомни, че стъпка в тази посока е новата национала програма „IT бизнесът преподава“. Тя предвижда учителите да се възползват от стаж във високотехнологични компании и да обогатяват знанията и уменията си.
По-късно министърът уважи празника по случай 141 години от създаването на Второ ОУ „Христо Ботев“ и беше гост в СУ „Васил Левски“. Там той присъства на иновативен урок по история за деца от V клас. Училището използва електронни дневници, в които се вписват оценките и присъствията на децата. Красимир Вълчев сподели пред преподавателите, че се обмисля в следващите години МОН да финансира закупуването на електронни дневници за всички училища. „Неоходим е по-голям акцент в начина на преподаване и търсенето на креативност у учителя. Той трябва да привлече интереса на децата и да ги направи участници в процеса – да търсят информация и да я анализират“, заяви още той.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.