Обаждаме се до тел. 112 през вайбър и скайп

Обаждаме се до тел. 112 през вайбър и скайп

Правят нова концепция за развитие на спешния телефон

Обаждане до спешния телефон 112 чрез платформи като вайбър и скайп и възможност за видеоразговори. Това предвижда новата концепция за развитие на спешния телефон 112, публикувана за обществено обсъждане.

В документа се посочва, че се планира изграждането на нова система, тъй като софтуерното поддържане на старата е оставяло и от началото на 2021 година няма да се поддържа от доставчика. Това на свой ред би довело до спиране на услугата. Наред с това сегашната система не позволявала интегрирането на нови и съвременни услуги.

Посочва се още, че тези системи по принцип се базират на достъп само чрез телефон. Сега с развитието на комуникациите, използването на смартфони, въвеждането на 3G/4G мобилен интернет, води до намаляване на гласовите повиквания и до нарастване на текстовите съобщения и видео обажданията. Именно това изисквало и по-гъвкави решения за многоканален достъп до спешния телефон 112 от онлайн платформи за комуникация, включително и за хора със слухови или говорни проблеми.

„Отварянето на комуникацията към визуално ориентирани канали, включително текст и видео в реално време, позволява много по-добра комуникация и по-бърз достъп до ситуационния контекст, като по този начин приемащите обаждането имат по-голяма възможност за по-бързо решение в даде ситуация с оптимизиране на разходи и ресурси“, е записано в концепцията.

Ще има възможност за видеовръзка между самия център за спешни обаждания и медиците от линейките.

Концепцията предвижда да се осигурява и локализацията на повикващия чрез засичане на клетката, в която се намира телефонът, от който звъним, включително и за хора със слухови или с говорни проблеми.

Около 70 на сто от спешните повиквания идвали от мобилни телефони, а определянето на точното място можело да отнеме време предвид тревожността на човека, който се обажда. Именно затова ще се въведе услугата за разширено мобилно местоположение AML, като най-минимални ще са разходите за гражданите чрез използване на SMS, чрез който да се предават координатите на местоположението към 112. За целта тези SMS-и трябва да се препращат приоритетно и безплатно от мобилните оператори.

Другите цели, заложени в концепцията, са трансграничен достъп на повиквания, комуникация между европейските спешни центрове и службите за спешно реагиране, обслужване на чуждоезикови обаждания, както и въвеждане на Reverse 112 (системи за масово оповестяване при криза и връзката им със спешния телефон).

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.