Депутатите чакат анализ от ЦИК преди да пристъпят към пък нови промени в Изборния кодекс. Заявка за такива бе дадена още преди местния вот на 27 октомври, но тогава от управляващата коалиция дадоха да се разбере, че ще изчакат изборите. Преди повече от седмица от правната комисия в Народното събрание са изпратили писмо до ЦИК с покана тя да направи анализ на слабостите на законодателството след двата вота тази година – за ЕП и за местна власт, и да направи свои предложения за промени в изборния процес.

Мотивът е, че именно ЦИК прилага текстовете на Изборния кодекс. Така след подобен доклад на изборната администрация това лято НС реши на местни избори да няма машинно гласуване, като то остана само за парламентарните, европейските и президентските, с аргумента, че то излиза много по-скъпо. Какви ще са предложенията на ЦИК за промяна на ИК тепърва ще стане ясно.

Междувременно в ЦИК е била внесена жалба от „Нет инфо” АД срещу „Фейсбук“ заради политическата реклама. Според вносителя социалната мрежа може да е повлияла на изборните резултати. Посочва се, че от „Фейсбук“ не са пратили до Сметната палата и до ЦИК тарифите си за политическа реклама, каквито са изискванията на ИК. Същевременно в мотивите се отбелязва, че така от платформата са реализирали приход от над 834 000 лв. от българска политическа изборна реклама за тази година. На свой ред ЦИК е разгледала сигнала на 21 декември, като от комисията са стигнали до извода, че няма нарушение, а аргументът за това е, че според ИК социалните мрежи не са доставчици на медийни услуги и не са медии както вестниците, телевизиите или интернет сайтовете.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини