Новото Volvo S60 беше представено у нас през пролетта и има амбициозната цел да привлече интереса на потребителите, търсещи луксозен и спортен седан, които по някаква причина не биха заложили на германските премиум модели Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. Третото поколение на Volvo S60 е луксозен, спортен и пълен с най-новите системи за сигурност автомобил, изграден върху фирмената платформа SPA, която вече беше използвана при високопроходимите модели S90 и XC90.

Новото Volvo S60 е със 126 мм по-дълго, с 16 мм по-тясно и с 53 мм по-ниско от предшественика си, като междуосието му е нараснало с 96 мм до 2872 мм, което е допринесло за значително увеличаване на пространството в интериора.

Със своя наклонен преден капак и скъсена задна част, новото Volvo S60 изглежда модерно, като в същото време отговаря на всички характеристики на едно истинско Volvo. В центъра на диагоналната линия на радиаторната решетка се намира голямото фирмено лого. Особено впечатляващи са скулптурните елементи на капака и калниците на колата, както и фаровете със светлинния подпис във формата на чука на скандинавския бог Тор. Отзад се открояват двете хромирани ауспухови тръби и С-образните LED светлини, които подчертават широчината на задницата. В спортното ниво R-Design радиаторната решетка и капаците на огледалата са оцветени в черно.

Интериорът на новото Volvo S60 е изработен в типично скандинавски стил, тоест всичко е елегантно и стилно. Пред водача се намира 12,3-инчов дигитален дисплей с навигационна система, както и аудиосистема Harman Kardon с 13 високоговорителя. В центъра на таблото е поставен 9-инчов сензорен вертикален екран, подобен на таблет, който комбинира функциите на автомобила, навигацията, услугите за свързаност и приложенията за забавление. Информационно-развлекателната система на Volvo Sensus Connect е напълно съвместима с Apple CarPlay, Android Auto и 4G, като осигурявай свързаност на водача през цялото време.

От екрана на мултимедийната система Sensus Connect се управляват 19 функции на автомобила, от режим ESC Sport и активните фарове в завой до круиз контрола и информацията за пътните знаци. Плъзнете екрана като при смартфон или таблет и ще видите нови 22 елемента, от настройките на музикалната система до Bluetooth. От една страна, системата Sensus помага да се премахне всичко излишно от арматурното табло, но от друга това кара водача често да се разсейва и да отклонява вниманието си от пътя. Добрата новина е, че екранът е обновен за бързо зареждане и показване на изображението на камерата за обратно виждане, и за подобряване на навигацията.

Нивото R-Design е оборудвано с кожени спортни седалки с черна тапицерия и волан с лого R-Design, декориран с перфорирана кожа. В салона на тествания автомобил има всички глезотии, като 4-зонален автоматичен климатик и електрически предни седалки с отопление, панорамен покрив, предни и задни сензори за паркиране, система за предупреждение за слепите зони, отваряне на багажника без ръце и други. Предните седалки са невероятно удобни, а на задните има място само за двама, тъй като високият централен тунел ограничава сядането на трети пътник. Багажникът е с обем от 442 литра, като задните облегалки се сгъват в съотношение 60/40.

Новият седан Volvo S60 постигна водещи в автомобилната индустрия показатели за безопасност. Това превръща модела в един от най-безопасните автомобили на пътя. Системата за безопасност City Safety с технология за автоматично спиране помага на водача да предотврати потенциални удари и е единствената на пазара, която разпознава пешеходци, велосипедисти и едри животни на пътя. За първи път в сегмента на средноразмерните седани системата City Safety задейства автоматично спирачките за смекчаване на неизбежен сблъсък.

Опционалната система с адаптивен автопилот, която подпомага водача при завиване, ускорение и спиране при добре маркирани пътища и скорост до 130 км/ч е усъвършенствана с подобрено представяне в завоите. Новото Volvo S60 е снабдено със система за предотвратяване на излизане извън пътното платно, асистент за предотвратяване на сблъсък с насрещното движение и други асистиращи системи. Опционалната функция за сигнализация на трафик с автоматично прилагане на спирачките допълнително повишава сигурността на пътниците в автомобила и на хората извън него.

Volvo S60 е динамичен и стабилен седан на пътя с мощен двигател, автоматик и 4х4

Новото S60 е първият модел на Volvo, който не се предлага с възможност за задвижване от дизелов двигател. За новия модел са налични модерните 2,0-литрови 4-цилиндрови бензинови турбодвигатели T4 (190 к.с.) и T5 (250 к.с.), комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Освен с тях седанът се предлага с избор от две Plug-in Hybrid задвижващи системи с турбина и механичен компресор, като моделът Volvo S60 T8 разполага с комбинирана мощност от 390 к.с., а топверсията Volvo S60 T8 Polestar Engineered е със системна мощност от цели 405 к.с.

Тестваното Volvo S60 T5 AWD R-Design се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател Т5 с мощност 250 к.с. Моторът е много еластичен, няма турбодупка и разполага с приличен въртящ момент от 350 Нм в широкия интервал от 1800 до 4800 об/мин. Двигателят предава тягата към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Тя работи плавно и гладко. Новото Volvo S60 ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. В града разходът на гориво е около 10 л/100 км, а на междуселищен път е в рамките на 7 литра на 100 км.

Новото Volvo S60 вози много комфортно и окачването му поглъща неравностите на пътя гладко, дори и с 19-инчовите гуми. Кормилното управление с електрически усилвател се усеща доста естествено. Добрият контрол на движението помага на седана Volvo S60 да остане стабилен на пътища с остри завои. При по-спортно темпо на шофиране е полезен режимът Dynamic, при който реакциите на газта и волана са по-остри. Задвижването на четирите колела осигурява отлично сцепление особено през зимата, когато по пътищата има сняг и хлъзгави участъци.

Ако търсите луксозен седан с високо ниво на комфорт, изискан стил, добър набор от системи за сигурност и спортна динамика, то новото Volvo S60 е страхотен избор в сегмента на средноразмерните седани и сериозна заплаха за германските премиум модели Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. Новото Volvo S60 вече се продава у нас и може да се види и изпробва в търговските комплекси на „Мото-Пфое”. Базовият модел струва 77 289 лева, а тестваният седан Volvo S60 T5 AWD R-Design започва от 94 109 лева.

Технически характеристики

Volvo S60 T5 AWD R-Design

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

250 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1800-4800 об/мин

6,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на гориво

164 г/км емисии на СО2

94 109 лева цена на модела

По темата: Volvo Volvo S60 Седан
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.