Новото Renault Megane стана електрически кросоувър
9

Новото Renault Megane стана електрически кросоувър

Петото поколение на модела минава до 470 километра на ток и се зарежда за 30 минути за пробег до 300 километра

За последните 26 години Renault Megane се превърна в синоним на компактния хечбек, който е част от гамата със своите четири различни поколения. Новото пето поколение на Renault Megane дебютира на автосалона в Мюнхен. Новият Megane с допълнение към името E-TECH Electric вече не е хечбек от С-сегмента, а компактен изцяло електрически кросоувър. Новият модел успява да направи електромобила достъпен, без да прави компромис с ефективността и удоволствието от шофирането.

Новото Renault Megane E-TECH Electric е изградено на новата платформа CMF-EV и предлага компактни размери отвън, голям простор отвътре, динамично пътно поведение и директно, но прецизно управление. Новото поколение представя нови атрактивни характеристики, като вълнуващ дизайн, оптимално съотношение на външни размери към пространство в купето, голям багажник, удоволствие от шофирането и всички обичайни предимства на електрически автомобил. Новият Megane E-TECH Electric ще се произвежда в завода на Renault в Дуе, намиращ се в северната част на Франция, разположен точно в сърцето на пазарното търсене.

Новото Renault Megane E-TECH Electric е с удължено междуосие от 2,70 метра при обща дължина 4,21 метра и намален заден надвес, а височината от 1,50 метра е запазена. Батерията е тънка само 110 мм, което позволява на дизайнерите да усъвършенстват външните пропорции, като увеличат вътрешното пространство на автомобила и понижат центъра на тежестта за по-забавно и вълнуващо шофиране.

Новото Renault Megane E-TECH Electric изпъква с емоционален и технологичен дизайн, като става първият модел, който носи новото лого на марката. Моделът стъпва на големи 20-инчови колела, в долната част на каросерията и в арките на колелата има защитни панели, а линията на прозорците е висока. Скосената линия на покрива, широките следи и прибиращите се дръжки на вратите създават усещането за купе. Запазените пропорции напомнят за традиционните модели тип хечбек.

Новият Megane E-TECH Electric ще се предлага в шест елегантни екстериорни цвята, както и с възможност покривът и колоните да бъдат в контрастни цветове. Моделът ще се предлага стандартно с 18-инчови джанти за първото ниво на оборудване, а като опция има избор между два модела 20-инчови и два модела 18-инчови джанти с новото лого на Renault в центъра. Каросерията включва прибиращи се дръжки на вратите, които се откриват автоматично и се връщат на място след 2 минути престой, когато колата започне да се движи напред или при заключване на вратите.

В интериора на Renault Megane E-TECH Electric са поставени нов 12,3-инчов екран на таблото и 12-инчов сензорен дисплей на централната конзола за мултимедията, който в първото ниво на оборудване е 9-инчов. Софтуерът е разработен от Google и интегрира всички налични в смартфона или таблета функции, превръщайки новия Mеgane E-TECH Electric в интуитивно изживяване, напълно интегриран в дигиталната система на своя потребител.

Може да се използва и като таблет, с кратко докосване, дълго докосване, превъртане, с един пръст, с няколко пръста за свиване, увеличаване и т.н., или чрез използване на софтуера за гласово разпознаване. Системата получава и показва известия и ви позволява лесно да се разхождате между различните менюта.

За задвижването на новото Renault Mеgane E-TECH Electric се използва изцяло нов двигател, който се произвежда в завода в Клеон, Франция. Агрегатът представлява електрически възбуден синхронен мотор и тежи само 145 кг. За новия Mеgane E-TECH Electric електромоторът се предлага в два варианта - с мощност 96 кВт (130 к.с.) и 250 Нм въртящ момент и 160 кВт (218 к.с.) и 300 Нм. Изцяло електрическият автомобил има моментален спринт и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 7,4 секунди.

Освен нов силов агрегат, новият Mеgane E-TECH Electric има и чисто нова батерия с тегло 395 кг, проектирана да се интегрира перфектно в платформата CMF-EV. С дължина 110 мм и височина от едва 18 мм, тя е най-тънката на пазара и улеснява поместването в платформата, оставяйки повече място за дизайна и пространството.

Новият Mеgane E-TECH Electric предлага избор от два капацитета на батерията – с 40 кВтч за пробег от 300 км и с 60 кВч за пробег до 470 км по цикъла WLTP. И в двата случая размерите на батерията остават непроменени и идват с 8-годишна гаранция. В този интервал те ще бъдат заменени безплатно, ако капацитетът им падне под 70% от номиналния. Консумацията на енергия е 12,8 кВч на 100 км.

Новото Renault Mеgane E-TECH Electric е съвместимо с цялата инфраструктура за зареждане с променлив ток, от домашен контакт до обществена зарядна станция, възстановявайки до 160 км в рамките на 1 час. В зависимост от версията, моделът може да бъде съвместим и с инфраструктури за зареждане с постоянен ток до 130 кВт, като например станции за бързо зареждане по магистрали. При използване на станция за бързо зареждане с капацитет 130 кВт, новият Mеgane E-TECH Electric възстановява до 300 км пробег по WLPT за 30 минути.

В оборудването на новото Renault Mеgane E-TECH Electric са включени 26 системи в помощ на водача, които се грижат за по-лесното шофиране, паркиране и безопасност. Те поставят електромобила на върха в неговия клас по отношение на комфорта на водача и безопасността на пътниците и другите участници в движението.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.