0

Renault Clio е един от най-успешните модели в историята на френската марка. От 1990 г. насам са произведени над 15 милиона от тези автомобили, а през последните години Clio е вторият по популярност модел в Европа. На автосалона в Женева през март Renault показа новото, пето поколение на модела, а през октомври бестселърът на френската марка дебютира у нас на автомобилното изложение в София. Петото поколение на Renault Clio е изградено на напълно нова платформа и е изцяло нов модел.

Renault Clio е един от най-успешните модели в историята на френската марка. От 1990 г. насам са произведени над 15 милиона от тези автомобили, а през последните години Clio е вторият по популярност модел в Европа. На автосалона в Женева през март Renault показа новото, пето поколение на модела, а през октомври бестселърът на френската марка дебютира у нас на автомобилното изложение в София. Петото поколение на Renault Clio е изградено на напълно нова платформа и е изцяло нов модел.

Компактният хечбек е с дължина 4048 мм и междуосие 2583 мм. Теглото е намалено с 50 кг до 1090 кг в базовата версия. Новото Renault Clio запазва познатия елегантен силует на своя предшественик, но в същото време стана по-солиден и придоби чертите на по-големия брат Megane. Новата радиаторната решетка е с увеличен размер и прилича по форма на усмивка, а наклонените фарове се допълват от извитите С-образни дневни светодиодни светлини. Предното стъкло е с по-голям ъгъл на наклон, профилните стени са раздути, а дръжките на задните врати отново са скрити в стойките на покрива. Всички светлини вече са LED още от базовата версия. В предната броня на хечбека има по-голям отвор за въздух.

Рамките на прозорците и праговете на каросерията са украсени с хромирани лайстни, а линията на прозорците прави елегантна извивка. Разширените задни калници са подчертани от стреловидни светлини. Панорамното стъкло отгоре е покрито със спойлер. Новото Renault Clio може да бъде детайлно персонализирано. Можете да изберете стикери по каросерията и двуцветна украса, както и няколко нови екстериорни цвята, включително ярък оранжев. Има и спортна версия на R.S. Line, която външно се отличава с аеродинамичен пакет за каросерията, включващ клетъчна решетка, по-спортни брони и специални 17-инчови джанти, както и сплитер за насочване на въздушния поток.

В салона на новото Renault Clio материалите са подобрени значително и сега интериорът на хечбека е едни от най-добрите в B-сегмента. Пластмасата е освежена с ярки вложки. Вентилационните дефлектори се простират по цялата широчина на предния панел. Воланът с три спици е станал по-компактен. В салона на версията R.S. Line са поставени спортни седалки с подсилени странични опори, карбонови вложки, волан облицован с перфорирана кожа в зоните за захващане с двойно лого R.S. във формата на диамант, алуминиеви педали и кожена тапицерия в черен цвят с контрастни червени външни шевове и кантове. Таблото е цифрово, а измервателните уреди се показват на голям дисплей, който може да бъде с диагонал 7 или 10 инча.

Централният панел на Renault Clio е леко обърнат към водача, а най-отгоре е поставен новият 9,3-инчов сензорен екран с формата на таблет на системата R-Link. Бутоните за превключването на аудиосистемата и автоматичния климатик вече са по-малки и по-удобни за водача. Кормилната колона се регулира в дълбочина и ъгъл на наклон, като интервалите са увеличени. Предните седалки са удобни, а страничните им опори са по-изразителни. Спортните седалки във версията R.S. Line поддържат гърба още по-добре. Позицията зад волана е доста ниска, поради което видимостта назад е ограничена. Облегалките на предните седалки са по-тънки, което е увеличило пространството за краката на пътниците отзад. Има достатъчно място и над главите на пътниците отзад. В зоната на раменете салонът е доста тесен, така че отзад все ще е по-удобно за двама човека. Значително е увеличен багажникът на новото Clio, като обемът му е 391 литра в нормално състояние и 1069 литра със сгънати задни седалки.

Оборудването на новото Renault Clio е много богато, особено за стандартите на B-сегмента. Базовата версия е получила система за достъп без ключ, климатик, електрически прозорци, аудиосистема, Bluetooth, круиз контрол с ограничител на скоростта. Също така има 6 въздушни възглавници и електронна стабилизираща система ESP с асистент при потегляне по наклон. Високите версии включват климатроник, сензори за паркиране, камера за обратно виждане, сензори за светлина и дъжд, сателитна навигация. Списъкът с опции разширява оборудването с автопилот за паркиране, четири камери за пълен обзор на 360 градуса и изглед от птичи поглед, адаптивен круиз контрол, по-мощна аудиосистема Bose и др. Предлагат се и асистиращи технологии за автоматично спиране при опасност от удар, система за разпознаване на пътните знаци, за задържане в платното на движение, за наблюдение на слепите зони и дори за полуавтономно движение.

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и автоматик за града и магистралата

Новото Renault Clio дебютира у нас с три бензинови и два дизелови двигателя. Базовият вариант е с 1,0-литров 3-цилиндров атмосферен мотор с мощност от 75 к.с. и въртящ момент от 95 Нм. Двигателят е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия и е удачен основно за градско шофиране. Следващият бензинов двигател от ново поколение е 1,0-литров 3-цилиндров мотор с турбокомпресор и мощност от 100 к.с. и въртящ момент 160 Нм. Първоначално той се предлага само с 5-степенна ръчна скоростна кутия, а от следващата година ще се съчетава с безстепенна автоматична скоростна кутия X-Tronic. Най-добра динамика демонстрира новото Clio с новия 1,3-литров 4-цилиндров турбомотор TCe, който разполага с мощност от 130 к.с.

Този нов агрегат развива максимален въртящ момент от 240 Нм още при 1600 об/мин и с него новото Clio се ускорява пъргаво. Моторът се комбинира със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител. Комбинацията реагира бързо и отзивчиво при натискане на газта, като ускорява енергично и дава възможност на водача да изпреварва по-бързо и сигурно. В същото време при плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и почти не се чува. Мощността е напълно достатъчна за приятно придвижване в ежедневието. Ключова роля в представянето на новия бензинов двигател има новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, която е особено практична и приятна за шофиране в града.

Автоматикът превключва плавно без прекъсване на тягата и ускорява динамично, което създава приятно усещане при шофиране и пътуване. С новия бензинов мотор Renault Clio може да бъде и много икономично, но всичко зависи от маршрута и стила на натискане на газта. При равномерно шофиране със скорост 90 км/ч, хечбекът харчи само 4,4 л/100 км, на магистралата със 140 км/ч разходът е 5,8 л/100 км, а в града консумацията е около 6-7 литра на 100 км в зависимост от сезона и трафика. За още по-голямо удоволствие, новото Renault Clio TCe 130 EDC е оборудвано с планки зад волана за ръчна смяна на предавките.

Подобрен турбодизелов двигател 1.5 Blue dCi за интензивна употреба и нисък разход

Новото Renault Clio се предлага и доказания турбодизелов двигател 1.5 Blue dCi, адаптиран за интензивна употреба. Този силов агрегат е усъвършенстван и отговаря на новите екологични стандарти. Налични са две версии на двигателя - с мощност 85 к.с. и 220 Нм за икономично шофиране и със 115 к.с. и 260 Нм за по-добра динамика. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия, която намалява оборотите на двигателя при скорост над 110 км/ч, новото Renault Clio 1.5 Blue dCi 115 е особено динамично по извънградски пътища и магистрали, като в същото време е смайващо икономично и може да постигне разход на дизел под 4 л/100 км. През годината ще бъде представена и хибридна версия с 1,6-литров бензинов атмосферен двигател и електромотор. Очаква се и появата на спортната версия Clio R.S.

На пътя новото Renault Clio вози изключително комфортно спрямо конкурентите си от В-сегмента. Окачването му е доста меко и неравностите на пътя не се усещат дори със 17-цоловите нископрофилни гуми. Каросерията се наклонява в завоите, но не и критично. Воланът е по-остър и по-прецизен за по-забавно и директно управление. Новият хечбек е по-маневрен, като диаметър му на завиване е намален до 10,5 метра. Приятно впечатление прави подобрената звукоизолация, тъй като при високи скорости шумът от вятъра и гумите е едва забележим и не дразни водача.

Новото Renault Clio вече се продава при дилърите на марката в София и страната, като цените започват от 23 990 лева. С малкия турбодвигател цената стартира от 25 890 лева, а за комбинацията от най-големия мотор и автоматик французите искат минимум 35 290 лева. Най-достъпната дизелова модификация струва 29 090 лева.

Технически характеристики:

Renault Clio TCe 130 EDC R.S. Line

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

130 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 1600 об/мин

9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на бензин

118 г/км емисии на СО2

37 690 лева цена на тествания модел