Новото Renault Clio идва с революционни технологии
12

Новото Renault Clio идва с революционни технологии

Петото поколение на френския бестселър очарова с визията на големия брат Megane

Renault Clio е един от най-успешните модели в историята на френската марка. От 1990 г. насам са произведени над 15 милиона от тези автомобили, а през последните години Clio е вторият по популярност модел в Европа. На автосалона в Женева през март Renault показа новото, пето поколение на модела, а през октомври бестселърът на френската марка дебютира у нас на автомобилното изложение в София. Петото поколение на Renault Clio е изградено на напълно нова платформа и е изцяло нов модел.

Компактният хечбек е с дължина 4048 мм и междуосие 2583 мм. Теглото е намалено с 50 кг до 1090 кг в базовата версия. Новото Renault Clio запазва познатия елегантен силует на своя предшественик, но в същото време стана по-солиден и придоби чертите на по-големия брат Megane. Новата радиаторната решетка е с увеличен размер и прилича по форма на усмивка, а наклонените фарове се допълват от извитите С-образни дневни светодиодни светлини. Предното стъкло е с по-голям ъгъл на наклон, профилните стени са раздути, а дръжките на задните врати отново са скрити в стойките на покрива. Всички светлини вече са LED още от базовата версия. В предната броня на хечбека има по-голям отвор за въздух.

Рамките на прозорците и праговете на каросерията са украсени с хромирани лайстни, а линията на прозорците прави елегантна извивка. Разширените задни калници са подчертани от стреловидни светлини. Панорамното стъкло отгоре е покрито със спойлер. Новото Renault Clio може да бъде детайлно персонализирано. Можете да изберете стикери по каросерията и двуцветна украса, както и няколко нови екстериорни цвята, включително ярък оранжев. Има и спортна версия на R.S. Line, която външно се отличава с аеродинамичен пакет за каросерията, включващ клетъчна решетка, по-спортни брони и специални 17-инчови джанти, както и сплитер за насочване на въздушния поток.

В салона на новото Renault Clio материалите са подобрени значително и сега интериорът на хечбека е едни от най-добрите в B-сегмента. Пластмасата е освежена с ярки вложки. Вентилационните дефлектори се простират по цялата широчина на предния панел. Воланът с три спици е станал по-компактен. В салона на версията R.S. Line са поставени спортни седалки с подсилени странични опори, карбонови вложки, волан облицован с перфорирана кожа в зоните за захващане с двойно лого R.S. във формата на диамант, алуминиеви педали и кожена тапицерия в черен цвят с контрастни червени външни шевове и кантове. Таблото е цифрово, а измервателните уреди се показват на голям дисплей, който може да бъде с диагонал 7 или 10 инча.

Централният панел на Renault Clio е леко обърнат към водача, а най-отгоре е поставен новият 9,3-инчов сензорен екран с формата на таблет на системата R-Link. Бутоните за превключването на аудиосистемата и автоматичния климатик вече са по-малки и по-удобни за водача. Кормилната колона се регулира в дълбочина и ъгъл на наклон, като интервалите са увеличени. Предните седалки са удобни, а страничните им опори са по-изразителни. Спортните седалки във версията R.S. Line поддържат гърба още по-добре. Позицията зад волана е доста ниска, поради което видимостта назад е ограничена. Облегалките на предните седалки са по-тънки, което е увеличило пространството за краката на пътниците отзад. Има достатъчно място и над главите на пътниците отзад. В зоната на раменете салонът е доста тесен, така че отзад все ще е по-удобно за двама човека. Значително е увеличен багажникът на новото Clio, като обемът му е 391 литра в нормално състояние и 1069 литра със сгънати задни седалки.

Оборудването на новото Renault Clio е много богато, особено за стандартите на B-сегмента. Базовата версия е получила система за достъп без ключ, климатик, електрически прозорци, аудиосистема, Bluetooth, круиз контрол с ограничител на скоростта. Също така има 6 въздушни възглавници и електронна стабилизираща система ESP с асистент при потегляне по наклон. Високите версии включват климатроник, сензори за паркиране, камера за обратно виждане, сензори за светлина и дъжд, сателитна навигация. Списъкът с опции разширява оборудването с автопилот за паркиране, четири камери за пълен обзор на 360 градуса и изглед от птичи поглед, адаптивен круиз контрол, по-мощна аудиосистема Bose и др. Предлагат се и асистиращи технологии за автоматично спиране при опасност от удар, система за разпознаване на пътните знаци, за задържане в платното на движение, за наблюдение на слепите зони и дори за полуавтономно движение.

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и автоматик за града и магистралата

Новото Renault Clio дебютира у нас с три бензинови и два дизелови двигателя. Базовият вариант е с 1,0-литров 3-цилиндров атмосферен мотор с мощност от 75 к.с. и въртящ момент от 95 Нм. Двигателят е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия и е удачен основно за градско шофиране. Следващият бензинов двигател от ново поколение е 1,0-литров 3-цилиндров мотор с турбокомпресор и мощност от 100 к.с. и въртящ момент 160 Нм. Първоначално той се предлага само с 5-степенна ръчна скоростна кутия, а от следващата година ще се съчетава с безстепенна автоматична скоростна кутия X-Tronic. Най-добра динамика демонстрира новото Clio с новия 1,3-литров 4-цилиндров турбомотор TCe, който разполага с мощност от 130 к.с.

Този нов агрегат развива максимален въртящ момент от 240 Нм още при 1600 об/мин и с него новото Clio се ускорява пъргаво. Моторът се комбинира със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител. Комбинацията реагира бързо и отзивчиво при натискане на газта, като ускорява енергично и дава възможност на водача да изпреварва по-бързо и сигурно. В същото време при плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и почти не се чува. Мощността е напълно достатъчна за приятно придвижване в ежедневието. Ключова роля в представянето на новия бензинов двигател има новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, която е особено практична и приятна за шофиране в града.

Автоматикът превключва плавно без прекъсване на тягата и ускорява динамично, което създава приятно усещане при шофиране и пътуване. С новия бензинов мотор Renault Clio може да бъде и много икономично, но всичко зависи от маршрута и стила на натискане на газта. При равномерно шофиране със скорост 90 км/ч, хечбекът харчи само 4,4 л/100 км, на магистралата със 140 км/ч разходът е 5,8 л/100 км, а в града консумацията е около 6-7 литра на 100 км в зависимост от сезона и трафика. За още по-голямо удоволствие, новото Renault Clio TCe 130 EDC е оборудвано с планки зад волана за ръчна смяна на предавките.

Подобрен турбодизелов двигател 1.5 Blue dCi за интензивна употреба и нисък разход

Новото Renault Clio се предлага и доказания турбодизелов двигател 1.5 Blue dCi, адаптиран за интензивна употреба. Този силов агрегат е усъвършенстван и отговаря на новите екологични стандарти. Налични са две версии на двигателя - с мощност 85 к.с. и 220 Нм за икономично шофиране и със 115 к.с. и 260 Нм за по-добра динамика. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия, която намалява оборотите на двигателя при скорост над 110 км/ч, новото Renault Clio 1.5 Blue dCi 115 е особено динамично по извънградски пътища и магистрали, като в същото време е смайващо икономично и може да постигне разход на дизел под 4 л/100 км. През годината ще бъде представена и хибридна версия с 1,6-литров бензинов атмосферен двигател и електромотор. Очаква се и появата на спортната версия Clio R.S.

На пътя новото Renault Clio вози изключително комфортно спрямо конкурентите си от В-сегмента. Окачването му е доста меко и неравностите на пътя не се усещат дори със 17-цоловите нископрофилни гуми. Каросерията се наклонява в завоите, но не и критично. Воланът е по-остър и по-прецизен за по-забавно и директно управление. Новият хечбек е по-маневрен, като диаметър му на завиване е намален до 10,5 метра. Приятно впечатление прави подобрената звукоизолация, тъй като при високи скорости шумът от вятъра и гумите е едва забележим и не дразни водача.

Новото Renault Clio вече се продава при дилърите на марката в София и страната, като цените започват от 23 990 лева. С малкия турбодвигател цената стартира от 25 890 лева, а за комбинацията от най-големия мотор и автоматик французите искат минимум 35 290 лева. Най-достъпната дизелова модификация струва 29 090 лева.

Технически характеристики:

Renault Clio TCe 130 EDC R.S. Line

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

130 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 1600 об/мин

9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на бензин

118 г/км емисии на СО2

37 690 лева цена на тествания модел

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.