0

Е дна от най-важните премиери на автосалона в Женева безспорно е на петото поколение на Renault Clio. Новият модел очарова със спортната си визия и яркото модерно излъчване. Интериорът на новото Renault Clio е претърпял истинска революция и впечатлява с нов интелигентен кокпит, както и с огромен вертикален цветен дисплей. Най-значимите нововъведения се крият под предния капак на новото Clio. За първи път при Renault, новото Clio ще се предлага с хибриден задвижващ агрегат E-Tech от 2020 година.

Една от най-важните премиери на автосалона в Женева безспорно е на петото поколение на Renault Clio. Новият модел очарова със спортната си визия и яркото модерно излъчване. Интериорът на новото Renault Clio е претърпял истинска революция и впечатлява с нов интелигентен кокпит, както и с огромен вертикален цветен дисплей. Най-значимите нововъведения се крият под предния капак на новото Clio. За първи път при Renault, новото Clio ще се предлага с хибриден задвижващ агрегат E-Tech от 2020 година.

Френският бестселър вече предлага богат избор от нови бензинови и дизелови двигатели с мощност от 65 до 130 к.с. Моторите са конструирани от свръхмодерни технологии, отговарящи на най-новите стандарти, които могат да се похвалят с най-ниските стойности на разход на гориво и емисии в сегмента. Клиентите ще могат да избират от девет комбинации между двигател и скоростна кутия.

Базовият двигател за новото Renault Clio е атмосферен 1,0-литров 3-цилиндров мотор с мощност от 65 к.с. и 75 к.с. и въртящ момент от 95 Нм. Двигателят е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия и е удачен за безпроблемно градско шофиране. Следващият бензинов двигател от ново поколение е 1,0-литров 3-цилиндров мотор с турбокомпресор и развива мощност от 100 к.с. и 160 Нм въртящ момент. Най-напред моторът ще се предлага с 5-степенна механична скоростна кутия. Впоследствие ще се съчетава с иновативна безстепенна автоматична скоростна кутия X-Tronic.

Двигателят TCe 100 ще бъде наличен и във версия с два вида гориво - бензин и газ пропан-бутан (LPG) за максимална икономия при употреба и намалени вредни емисии. Най-мощният бензинов двигател е 1,3-литровият турбомотор TCe GPF. Той е наличен във версия със 130 к.с. и 240 Нм въртящ момент, като се комбинира с 6-степенна механична или със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител, оборудвана с бутони за смяна на предавките от волана.

Новото Renault Clio е налично също и с дизелов двигател 1.5 Blue dCi, адаптиран за интензивна употреба и корпоративни клиенти. Този силов агрегат е усъвършенстван, за да отговаря на новите стандарти за контрол на замърсяването с въвеждането на системата за селективна каталитична редукция, считана за най-ефективното решение за последващо третиране на азотен оксид. Налични са две версии на двигателя - с мощност 85 к.с. и 220 Нм за икономично шофиране и със 115 к.с. и 260 Нм за по-висока динамика. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия, която намалява оборотите на двигателя при скорост над 110 км/ч, новото Renault Clio 1.5 Blue dCi ще бъде особено икономично по извънградски пътища и магистрали.

През следващата 2020 г., новото Renault Clio ще бъде налично с изцяло хибриден задвижващ агрегат, наречен E-Tech. Този задвижващ агрегат използва новото поколение 1,6-литров бензинов двигател, преработен специално за случая. Той е придружен от два електрически мотора, иновативна скоростна кутия с множество режими и батерия с капацитет 1,2 кВтч. С новата хибридна технология Renault E-Tech, автомобилът стартира в изцяло електрически режим. Високият капацитет на зареждане на батерията при намаляване на скоростта означава, че потребителите могат да шофират до 80% от времето в изцяло електрически режим в града. Резултатът е приблизително 40% намаление на разхода при градски цикъл на шофиране в сравнение със стандартния бензинов двигател с вътрешно горене.

Новото Renault Clio запазва елегантния си профил, но е изградено върху изцяло нова платформа CMF-B, което е довело до промяна в габаритите. Дължината е намалена до 4,05 м, широчината е увеличена до 1,80 м, а височина е редуцирана до 1,44 метра за по-добра аеродинамика. Новите 17-инчови джанти подчертават динамичния вид, а изравнената с каросерията задна врата и хромираните рамки на страничните стъкла допълват хармоничния модернистичен дизайн на автомобила. Новото Renault Clio е налично в няколко нови екстериорни цвята, включително яркия оранжев „Валенсия”. Във външния вид на новото Renault Clio изпъква новата предна част, която включва по-релефен преден капак, по-голяма радиаторна решетка и по-издадена предна броня със силно изразени централни въздухозаборници за добро охлаждане на двигателя.

Интериорът на новото Renault Clio е претърпял истинска революция със значително подобрение в усещането за качество, повече изтънченост и технологии. Салонът с изцяло нов дизайн е вдъхновен от по-високите сегменти. Изцяло новият кокпит е фокусиран върху водача, като ключов компонент е вертикалният 9,3-инчов цветен дисплей на мултимедийната система, който е най-големият досега в модел на Renault. Със своя леко извит екран, той визуално увеличава арматурното табло, придава на купето по-съвременен вид и подобрява видимостта на екрана. За първи път новото Clio е оборудвано с цифров екран, заменящ традиционния аналогов дисплей. С размер от 7 до 10 инча, екранът може да се използва за персонализация на усещането при шофиране по много интуитивен начин. Новото Clio е оборудвано с електрическа ръчна спирачка, която е особено полезна при градско шофиране.

Новото Renault Clio е оборудвано с нови седалки, които осигуряват по-добра опора, благодарение на по-дългата основа на седалката и по-обгръщащата форма. Техният гръб значително увеличава пространството за коленете за пътниците на задните седалки, а новите по-тънки подглавници подобряват видимостта назад. В салона има множество отделения и контейнери за малки вещи с общ обем 26 литра. Обемът на багажника е нараснал до 391 литра и е най-големият в класа. Двойният под улеснява ежедневното товарене, а задните седалки при сгъване образуват равен под.

На щанда на Renault в Женева беше изложено и новото Clio с ниво на оборудване R.S. Line, вдъхновено от подразделението Renault Sport. Версията R.S. Line предлага атлетични екстериорни линии и спортен интериорен дизайн. Външно новото Clio R.S. Line се отличава с клетъчна решетка, по-спортни брони и специални 17-инчови джанти, както и сплитер за насочване на въздушния поток, вдъхновен от Формула 1. В салона на модела са поставени спортни седалки с подсилени странични опори, карбонови вложки, волан, облицован с перфорирана кожа с двойно лого R.S. във формата на диамант, алуминиеви педали и тапицерия в черен цвят с контрастни червени външни шевове и кантове.