Една от най-важните премиери на автосалона в Женева безспорно е на петото поколение на Renault Clio. Новият модел очарова със спортната си визия и яркото модерно излъчване. Интериорът на новото Renault Clio е претърпял истинска революция и впечатлява с нов интелигентен кокпит, както и с огромен вертикален цветен дисплей. Най-значимите нововъведения се крият под предния капак на новото Clio. За първи път при Renault, новото Clio ще се предлага с хибриден задвижващ агрегат E-Tech от 2020 година.

Френският бестселър вече предлага богат избор от нови бензинови и дизелови двигатели с мощност от 65 до 130 к.с. Моторите са конструирани от свръхмодерни технологии, отговарящи на най-новите стандарти, които могат да се похвалят с най-ниските стойности на разход на гориво и емисии в сегмента. Клиентите ще могат да избират от девет комбинации между двигател и скоростна кутия.

Базовият двигател за новото Renault Clio е атмосферен 1,0-литров 3-цилиндров мотор с мощност от 65 к.с. и 75 к.с. и въртящ момент от 95 Нм. Двигателят е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия и е удачен за безпроблемно градско шофиране. Следващият бензинов двигател от ново поколение е 1,0-литров 3-цилиндров мотор с турбокомпресор и развива мощност от 100 к.с. и 160 Нм въртящ момент. Най-напред моторът ще се предлага с 5-степенна механична скоростна кутия. Впоследствие ще се съчетава с иновативна безстепенна автоматична скоростна кутия X-Tronic.

Двигателят TCe 100 ще бъде наличен и във версия с два вида гориво - бензин и газ пропан-бутан (LPG) за максимална икономия при употреба и намалени вредни емисии. Най-мощният бензинов двигател е 1,3-литровият турбомотор TCe GPF. Той е наличен във версия със 130 к.с. и 240 Нм въртящ момент, като се комбинира с 6-степенна механична или със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC с двоен съединител, оборудвана с бутони за смяна на предавките от волана.

Новото Renault Clio е налично също и с дизелов двигател 1.5 Blue dCi, адаптиран за интензивна употреба и корпоративни клиенти. Този силов агрегат е усъвършенстван, за да отговаря на новите стандарти за контрол на замърсяването с въвеждането на системата за селективна каталитична редукция, считана за най-ефективното решение за последващо третиране на азотен оксид. Налични са две версии на двигателя - с мощност 85 к.с. и 220 Нм за икономично шофиране и със 115 к.с. и 260 Нм за по-висока динамика. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия, която намалява оборотите на двигателя при скорост над 110 км/ч, новото Renault Clio 1.5 Blue dCi ще бъде особено икономично по извънградски пътища и магистрали.

През следващата 2020 г., новото Renault Clio ще бъде налично с изцяло хибриден задвижващ агрегат, наречен E-Tech. Този задвижващ агрегат използва новото поколение 1,6-литров бензинов двигател, преработен специално за случая. Той е придружен от два електрически мотора, иновативна скоростна кутия с множество режими и батерия с капацитет 1,2 кВтч. С новата хибридна технология Renault E-Tech, автомобилът стартира в изцяло електрически режим. Високият капацитет на зареждане на батерията при намаляване на скоростта означава, че потребителите могат да шофират до 80% от времето в изцяло електрически режим в града. Резултатът е приблизително 40% намаление на разхода при градски цикъл на шофиране в сравнение със стандартния бензинов двигател с вътрешно горене.

Новото Renault Clio запазва елегантния си профил, но е изградено върху изцяло нова платформа CMF-B, което е довело до промяна в габаритите. Дължината е намалена до 4,05 м, широчината е увеличена до 1,80 м, а височина е редуцирана до 1,44 метра за по-добра аеродинамика. Новите 17-инчови джанти подчертават динамичния вид, а изравнената с каросерията задна врата и хромираните рамки на страничните стъкла допълват хармоничния модернистичен дизайн на автомобила. Новото Renault Clio е налично в няколко нови екстериорни цвята, включително яркия оранжев „Валенсия”. Във външния вид на новото Renault Clio изпъква новата предна част, която включва по-релефен преден капак, по-голяма радиаторна решетка и по-издадена предна броня със силно изразени централни въздухозаборници за добро охлаждане на двигателя.

Интериорът на новото Renault Clio е претърпял истинска революция със значително подобрение в усещането за качество, повече изтънченост и технологии. Салонът с изцяло нов дизайн е вдъхновен от по-високите сегменти. Изцяло новият кокпит е фокусиран върху водача, като ключов компонент е вертикалният 9,3-инчов цветен дисплей на мултимедийната система, който е най-големият досега в модел на Renault. Със своя леко извит екран, той визуално увеличава арматурното табло, придава на купето по-съвременен вид и подобрява видимостта на екрана. За първи път новото Clio е оборудвано с цифров екран, заменящ традиционния аналогов дисплей. С размер от 7 до 10 инча, екранът може да се използва за персонализация на усещането при шофиране по много интуитивен начин. Новото Clio е оборудвано с електрическа ръчна спирачка, която е особено полезна при градско шофиране.

Новото Renault Clio е оборудвано с нови седалки, които осигуряват по-добра опора, благодарение на по-дългата основа на седалката и по-обгръщащата форма. Техният гръб значително увеличава пространството за коленете за пътниците на задните седалки, а новите по-тънки подглавници подобряват видимостта назад. В салона има множество отделения и контейнери за малки вещи с общ обем 26 литра. Обемът на багажника е нараснал до 391 литра и е най-големият в класа. Двойният под улеснява ежедневното товарене, а задните седалки при сгъване образуват равен под.

На щанда на Renault в Женева беше изложено и новото Clio с ниво на оборудване R.S. Line, вдъхновено от подразделението Renault Sport. Версията R.S. Line предлага атлетични екстериорни линии и спортен интериорен дизайн. Външно новото Clio R.S. Line се отличава с клетъчна решетка, по-спортни брони и специални 17-инчови джанти, както и сплитер за насочване на въздушния поток, вдъхновен от Формула 1. В салона на модела са поставени спортни седалки с подсилени странични опори, карбонови вложки, волан, облицован с перфорирана кожа с двойно лого R.S. във формата на диамант, алуминиеви педали и тапицерия в черен цвят с контрастни червени външни шевове и кантове.

По темата: Renault Clio Женева
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.