0

П реди година се състоя световната премиера на новото Renault Captur. За това време второто поколение на компактния кросоувър стана най-продаваният модел в своя сегмент, както в родината си Франция, така и в Европа. Новият модел постоянно надгражда успеха си с напълно нови и модерни технологии. Новото Renault Captur дебютира на пазара с бензинови и дизелови турбодвигатели. За да предложи на потребителите отлична динамика в съчетание с нулеви вредни емисии на СО2, сега Renault пусна на пазара нов вариант на Captur, наречен E-TECH Plug-in Hybrid.

Преди година се състоя световната премиера на новото Renault Captur. За това време второто поколение на компактния кросоувър стана най-продаваният модел в своя сегмент, както в родината си Франция, така и в Европа. Новият модел постоянно надгражда успеха си с напълно нови и модерни технологии. Новото Renault Captur дебютира на пазара с бензинови и дизелови турбодвигатели. За да предложи на потребителите отлична динамика в съчетание с нулеви вредни емисии на СО2, сега Renault пусна на пазара нов вариант на Captur, наречен E-TECH Plug-in Hybrid.

Новият вариант на Renault Captur се задвижва от съвременен 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател, придружен от два електромотора – електрически двигател плюс стартер и генератор с високо напрежение, както и от 6-степенна автоматична скоростна кутия без съединител с различни режими на работа. Революционното съчетаване на двата електромотора и трансмисията е заимствано от опита на Renault във Формула 1 и е оптимално за плавната смяна на предавките и за по-добрата икономия на гориво.

Новото Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid има батерия с капацитет 9,8 кВтч, тежаща едва 105 кг. Хибридната система е с кумулативна мощност от 160 к.с. Новото Renault Captur може да измине в изцяло електрически режим 50 км с максимална скорост 135 км/ч в комбиниран цикъл според стандарта WLTP и 65 км при шофиране в изцяло електрически режим в градски цикъл по WLTP City.

Новото Renault Captur може да изминава обичайните маршрути през седмицата без никакво гориво, след това да пътува на дълги разстояния за уикендите или ваканциите без притеснения за живота на батерията. За максимално увеличаване на пробега в електрически режим е необходимо автомобилът да се включва в контакта за зареждане на батерията от 3 до 5 часа в зависимост от контакта, включително и в домашен контакт. Когато батерията е изтощена, новото Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid работи като пълен хибрид с всички предимства на системата като изцяло електрическо стартиране и икономия на гориво.

Новото Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid е оборудвано с нов режим на системата Multi-Sense, наречен Pure, достъпен от настройките на екрана или чрез специален бутон. В този режим, ако батерията има достатъчно заряд, колата преминава в изцяло електрическо задвижване. В режим Sport, ако батерията има достатъчно енергия, чрез натискане на педала на газта докрай трите агрегата могат да работят заедно благодарение на паралелната архитектура. В този случай автомобилът се възползва от пълния потенциал на силовия агрегат, което е особено полезно при изпреварване.

Друга функция се нарича E-Save и ограничава използването на електрическия мотор, като черпи енергия от двигателя с вътрешно горене. Така функцията осигурява резерв от най-малко 40% от заряда на батерията, в случай че водачът трябва да превключи на електрически режим за движение в центъра на града например. Ако батерията има достатъчно заряд, новото Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid консумира 1,4 л/100 км и отделя 32 г/км CO2 емисии в комбиниран цикъл по WLTP.

Новото Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid предлага на водача несравнимото изживяване зад волана, което се дължи преди всичко на приоритета, даден на използването на електрическо задвижване. Всяко стартиране е изцяло електрическо, така че, когато водачът седне зад волана, има същото усещане и същото удоволствие от шофирането, както в електрически автомобил като ZOE например.

Въртящият момент е достъпен незабавно, което води до моментално ускорение. Това динамично поведение се усеща не само при градско и извънградско шофиране, но е видно и по магистрали, благодарение на увеличаването на електрическата мощност по време на динамично ускоряване.

Адаптирането на източниците на мощност спрямо нуждите става автоматично и е ясно видимо чрез графиката на инструменталния панел и на екрана на мултимедийната система Renault Easy Link. Водачът може също така да избира начина на управление на мощността от бензиновия двигател и електромотора чрез настройките на системата Multi-Sense, като задейства режима Pure в центъра на града например, а режимът Sport мобилизира всички агрегатни при изпреварване.

Комфортът вътре в колата е подобрен благодарение на тишината на електрическите мотори. Когато двигателят с вътрешно горене не работи, под предния капак няма шум, а когато електромоторите допълват бензиновия двигател, има чувствително намаление на нивото на шум, тъй като му позволяват да работи на по-ниски обороти.

Новото Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid предоставя отличен комфорт за всички пътници и същевременно осигурява чудесна динамиката на задвижване. Системата E-TECH Plug-in Hybrid е налична от средните нива на оборудване в гамата. Цените на модела започват от 57 390 лева за ниво Intens и 58 990 лева за E-TECH Edition.

Технически характеристики

Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens

1,6-литров бензинов двигател + два електромотора

6-степенна хибридна автоматична трансмисия

160 к.с. кумулативна максимална мощност

255 Нм кумулативен максимален въртящ момент

10,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

173 км/ч максимална скорост

1,5 л/100 км комбиниран разход на бензин

32 г/км емисии на СО2

57 390 лева цена на модела