0

П ървото поколение на Renault Captur се оказа много успешен модел и от появата на модела през 2013 г. на европейския пазар са произведени и продадени над 1,5 милиона автомобила. През есента на миналата година Renault за първи път представи второто издание на Captur. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха успешен, като разширява още повече възможностите за външни и вътрешни персонализации, и добавя още повече пространство и комфорт от предишното поколение. За да отговори на силно конкурентния пазар, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка.

Първото поколение на Renault Captur се оказа много успешен модел и от появата на модела през 2013 г. на европейския пазар са произведени и продадени над 1,5 милиона автомобила. През есента на миналата година Renault за първи път представи второто издание на Captur. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха успешен, като разширява още повече възможностите за външни и вътрешни персонализации, и добавя още повече пространство и комфорт от предишното поколение. За да отговори на силно конкурентния пазар, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка.

Новото Renault Captur все още е близък роднина на хечбека Renault Clio. Подобно на малкия градски модел, сега Captur използва новата платформа CMF-B. Благодарение на новата платформа, новото Renault Captur предлага по-добра ефективност, комфорт и удоволствие от шофирането. Автомобилът е пораснал със 107 мм и сега дължината му достига 4229 мм, а в междуосието са добавени 20 мм, така че вече е 2626 мм. С увеличаването на размерите му, новото Renault Captur предлага на своите пътници повече пространство, комфорт и повече обем на багажника.

Новото Renault Captur е запазило познатия елегантен дизайн с плавни форми на каросерията, който сега се подсилва от специфични компоненти като предните и задните протектори на бронята, предпазните лайстни по цялата дължина на долната част на каросерията и арките на колелата, и алуминиевите рейки на покрива. Калниците му са по-изпъкнали, а линията на прозорците е по-висока. Уголемената радиаторна решетка наподобява усмивка, а фаровете се допълват от С-образни дневни светлини. Новото Renault Captur е оборудвано с изцяло LED Pure Vision фарове от ниво Life. Капакът на багажника е релефен и е покрит със спойлер, а в задната част на каросерията са поставени грациозни С-образни LED светлини. За персонализацията се предлагат над 50 екстериорни комбинации, като вече има и 18-инчови колела.

Интериорът на новото Renault Captur е претърпял революция както по отношение на стила, така и на качеството. В салона са използвани висококачествени материали и ярки вложки, които дават възможност за модерната персонализация. Налични са 14 комбинации и 8 светлинни атмосфери, а комфортът и ергономията допринасят за ново изживяване на борда. Воланът е с три спици и е с намален диаметър. Новото Renault Captur разполага с 10,2-инчов дигитален екран на инструменталния панел, а към централния панел е поставен огромен 9,3-инчов дисплей с формата на таблет. Новата мултимедийна система Easy Link предлага най-доброто от съвременните технологии, като например свързването на смартфон или търсене в Google.

Селекторът на автоматичната трансмисия е много футуристичен и се нарича e-shifter, като осигурява плавни и прецизни движения за подобряване на смяната на режимите при шофиране. Поради увеличеното междуосие на втория ред седалки има 17 мм повече място за крака. Запазено и хоризонтално регулиране на задната седалка, която се плъзга напред-назад в рамките на 16 см и увеличава възможностите за гъвкавост. Увеличеният заден надвес е позволил да се повиши обема на багажника до 536 литра, като има две височини на пода, а при сгъване на задните облегалки в съотношение 60/40, обемът на товарното пространство се увеличава до 1275 литра. Когато задните седалки са сгънати, се образува почти равен под и място за товарене на предмети с дължина 1,57 метра. В купето има различни ниши за съхранение с обем от 27 литра.

Стандартното ниво на оборудване Life за новото Renault Captur предлага много нови ексклузивни функции, като пълен пакет за активна безопасност с активен спирачен асистент с разпознаване на пешеходци и колоездачи, система за следене на дистанцията до движещия се отпред автомобил, система за предупреждение при напускане на лента на движение, система за разпознаване на пътните знаци и круиз контрол. Технологиите са също подобрени благодарение на новите помощни системи за водача от най-високо ниво в категорията, правещи първата стъпка към автономното шофиране. Пасивната безопасност включва 6 въздушни възглавници, система за закрепване на детска седалка Isofix, 4,2-инчов дигитален инструментален панел, електрическите прозорци и електрически, отопляеми странични огледала.

Нивото на оборудване Zen добавя към оборудването на Life мултимедийната система Easy Link, вградена в цветен 7-инчов сензорен екран и съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, регулируема по височина седалка за пътника и хромирани елементи на волана, скоростния лост и въздуховодите. От своя страна най-високото ниво на оборудване Intens предлага автоматичен климатик, 17-инчови двуцветни алуминиеви джанти, дневни С-образни LED светлини отпред и отзад, двуцветно купе, сензори за паркиране на заден ход, мултимедийна навигационна система Easy Link, автоматична ръчна спирачка с функция Auto Hold, автоматично превключване на къси и дълги светлини, самозатъмняващо се огледало за задно виждане и технологията Multi-Sense на Renault, включваща три различни режима на шофиране - Sport, Eco и My Sense.

Мощен бензинов двигател за динамичните натури, дизелов мотор за спестовниците

Новото Renault Captur получи напълно нови бензинови турбодвигатели. Базовият мотор TCe 100 е 3-цилиндров 1,0-литров турбоагрегат с мощност 100 к.с., съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Предлагат се и два 1,3-литрови 4-цилиндрови бензинови турбомотора с мощност 130 или 154 к.с. В двигателната гамата остава 1,5-литровият турбодизелов мотор Blue dCi в два варианта на мощност – с 95 и 115 к.с. Всички агрегати освен базовия са съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. През тази година за Renault Captur ще се появи и презареждащ се хибриден двигател E-TECH Plug-in, с който моделът ще е способен да изминава 45 км при скорост до 135 км/ч при комбиниран цикъл и около 65 км при градски цикъл според WLTP.

За динамично шофиране, Renault Captur е оборудвано с 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 154 к.с. и въртящ момент 270 Нм. Този двигател е предназначен за шофьорите, които искат да се възползват от динамичните качества на новото Renault Captur и шасито му. Изживяването при шофиране е подобрено от 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Разположените зад волана пера за смяна на предавките и спортният режим предоставят на феновете динамично усещане и удоволствие от шофирането.

За потребителите, търсещи по-голяма икономичност, новото Renault Captur се предлага с две версии от най-ново поколение на 1,5-литровия турбодизелов двигател с мощност 95 и 115 к.с. Те са подходящи за хората, които изминават голям пробег и шофират предимно с високи магистрални скорости. По-мощният вариант разполага с тяга от 260 Нм за икономично и динамично шофиране. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия или с опционалната 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител и пера за смяна на предавките на волана, новото Renault Captur Blue dCi 115 е особено динамично по извънградски пътища и магистрали, като в същото време е смайващо икономично и постига среден разход под 5 л/100 км.

На пътя новото Renault Captur вози по-комфортно спрямо конкурентите си. Окачването му е меко и неравностите на пътя не се усещат дори с опционалните 18-инчови нископрофилни гуми. Каросерията не се наклонява осезаемо в завоите. В режим Sport воланът е по-точен и прецизен за по-динамично и директно управление. Новият модел е доста по-маневрен в града, а шумоизолацията е сериозно подобрена. Новото Renault Captur вече се предлага на българския пазар, а цените започват от 32 490 лева за бензиновата версия Life TCe 100 и 35 690 лева за дизеловата версия Life dCi 95.

Технически характеристики

Renault Captur Intense TCe 154 EDC7

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

154 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент при 1800 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

202 км/ч максимална скорост

6,3 л/100 км среден разход на бензин по WLTP

141 г/км емисии на СО2

44 190 лева цена на модела