Новото Renault Captur се трансформира в SUV
10
.

Новото Renault Captur се трансформира в SUV

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя пространство и комфорт

Първото поколение на Renault Captur се оказа много успешен модел и от появата на модела през 2013 г. на европейския пазар са произведени и продадени над 1,5 милиона автомобила. През есента на миналата година Renault за първи път представи второто издание на Captur. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха успешен, като разширява още повече възможностите за външни и вътрешни персонализации, и добавя още повече пространство и комфорт от предишното поколение. За да отговори на силно конкурентния пазар, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка.

Новото Renault Captur все още е близък роднина на хечбека Renault Clio. Подобно на малкия градски модел, сега Captur използва новата платформа CMF-B. Благодарение на новата платформа, новото Renault Captur предлага по-добра ефективност, комфорт и удоволствие от шофирането. Автомобилът е пораснал със 107 мм и сега дължината му достига 4229 мм, а в междуосието са добавени 20 мм, така че вече е 2626 мм. С увеличаването на размерите му, новото Renault Captur предлага на своите пътници повече пространство, комфорт и повече обем на багажника.

Новото Renault Captur е запазило познатия елегантен дизайн с плавни форми на каросерията, който сега се подсилва от специфични компоненти като предните и задните протектори на бронята, предпазните лайстни по цялата дължина на долната част на каросерията и арките на колелата, и алуминиевите рейки на покрива. Калниците му са по-изпъкнали, а линията на прозорците е по-висока. Уголемената радиаторна решетка наподобява усмивка, а фаровете се допълват от С-образни дневни светлини. Новото Renault Captur е оборудвано с изцяло LED Pure Vision фарове от ниво Life. Капакът на багажника е релефен и е покрит със спойлер, а в задната част на каросерията са поставени грациозни С-образни LED светлини. За персонализацията се предлагат над 50 екстериорни комбинации, като вече има и 18-инчови колела.

Интериорът на новото Renault Captur е претърпял революция както по отношение на стила, така и на качеството. В салона са използвани висококачествени материали и ярки вложки, които дават възможност за модерната персонализация. Налични са 14 комбинации и 8 светлинни атмосфери, а комфортът и ергономията допринасят за ново изживяване на борда. Воланът е с три спици и е с намален диаметър. Новото Renault Captur разполага с 10,2-инчов дигитален екран на инструменталния панел, а към централния панел е поставен огромен 9,3-инчов дисплей с формата на таблет. Новата мултимедийна система Easy Link предлага най-доброто от съвременните технологии, като например свързването на смартфон или търсене в Google.

Селекторът на автоматичната трансмисия е много футуристичен и се нарича e-shifter, като осигурява плавни и прецизни движения за подобряване на смяната на режимите при шофиране. Поради увеличеното междуосие на втория ред седалки има 17 мм повече място за крака. Запазено и хоризонтално регулиране на задната седалка, която се плъзга напред-назад в рамките на 16 см и увеличава възможностите за гъвкавост. Увеличеният заден надвес е позволил да се повиши обема на багажника до 536 литра, като има две височини на пода, а при сгъване на задните облегалки в съотношение 60/40, обемът на товарното пространство се увеличава до 1275 литра. Когато задните седалки са сгънати, се образува почти равен под и място за товарене на предмети с дължина 1,57 метра. В купето има различни ниши за съхранение с обем от 27 литра.

Стандартното ниво на оборудване Life за новото Renault Captur предлага много нови ексклузивни функции, като пълен пакет за активна безопасност с активен спирачен асистент с разпознаване на пешеходци и колоездачи, система за следене на дистанцията до движещия се отпред автомобил, система за предупреждение при напускане на лента на движение, система за разпознаване на пътните знаци и круиз контрол. Технологиите са също подобрени благодарение на новите помощни системи за водача от най-високо ниво в категорията, правещи първата стъпка към автономното шофиране. Пасивната безопасност включва 6 въздушни възглавници, система за закрепване на детска седалка Isofix, 4,2-инчов дигитален инструментален панел, електрическите прозорци и електрически, отопляеми странични огледала.

Нивото на оборудване Zen добавя към оборудването на Life мултимедийната система Easy Link, вградена в цветен 7-инчов сензорен екран и съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, регулируема по височина седалка за пътника и хромирани елементи на волана, скоростния лост и въздуховодите. От своя страна най-високото ниво на оборудване Intens предлага автоматичен климатик, 17-инчови двуцветни алуминиеви джанти, дневни С-образни LED светлини отпред и отзад, двуцветно купе, сензори за паркиране на заден ход, мултимедийна навигационна система Easy Link, автоматична ръчна спирачка с функция Auto Hold, автоматично превключване на къси и дълги светлини, самозатъмняващо се огледало за задно виждане и технологията Multi-Sense на Renault, включваща три различни режима на шофиране - Sport, Eco и My Sense.

Мощен бензинов двигател за динамичните натури, дизелов мотор за спестовниците

Новото Renault Captur получи напълно нови бензинови турбодвигатели. Базовият мотор TCe 100 е 3-цилиндров 1,0-литров турбоагрегат с мощност 100 к.с., съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Предлагат се и два 1,3-литрови 4-цилиндрови бензинови турбомотора с мощност 130 или 154 к.с. В двигателната гамата остава 1,5-литровият турбодизелов мотор Blue dCi в два варианта на мощност – с 95 и 115 к.с. Всички агрегати освен базовия са съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. През тази година за Renault Captur ще се появи и презареждащ се хибриден двигател E-TECH Plug-in, с който моделът ще е способен да изминава 45 км при скорост до 135 км/ч при комбиниран цикъл и около 65 км при градски цикъл според WLTP.

За динамично шофиране, Renault Captur е оборудвано с 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 154 к.с. и въртящ момент 270 Нм. Този двигател е предназначен за шофьорите, които искат да се възползват от динамичните качества на новото Renault Captur и шасито му. Изживяването при шофиране е подобрено от 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Разположените зад волана пера за смяна на предавките и спортният режим предоставят на феновете динамично усещане и удоволствие от шофирането.

За потребителите, търсещи по-голяма икономичност, новото Renault Captur се предлага с две версии от най-ново поколение на 1,5-литровия турбодизелов двигател с мощност 95 и 115 к.с. Те са подходящи за хората, които изминават голям пробег и шофират предимно с високи магистрални скорости. По-мощният вариант разполага с тяга от 260 Нм за икономично и динамично шофиране. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия или с опционалната 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител и пера за смяна на предавките на волана, новото Renault Captur Blue dCi 115 е особено динамично по извънградски пътища и магистрали, като в същото време е смайващо икономично и постига среден разход под 5 л/100 км.

На пътя новото Renault Captur вози по-комфортно спрямо конкурентите си. Окачването му е меко и неравностите на пътя не се усещат дори с опционалните 18-инчови нископрофилни гуми. Каросерията не се наклонява осезаемо в завоите. В режим Sport воланът е по-точен и прецизен за по-динамично и директно управление. Новият модел е доста по-маневрен в града, а шумоизолацията е сериозно подобрена. Новото Renault Captur вече се предлага на българския пазар, а цените започват от 32 490 лева за бензиновата версия Life TCe 100 и 35 690 лева за дизеловата версия Life dCi 95.

Технически характеристики

Renault Captur Intense TCe 154 EDC7

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

154 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент при 1800 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

202 км/ч максимална скорост

6,3 л/100 км среден разход на бензин по WLTP

141 г/км емисии на СО2

44 190 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.