0

П рез 2013 година дебютира второто поколение на модела Peugeot 308. Хечбекът спечели отличието „Автомобил на годината на Европа“ през 2014 година и непрекъснато се усъвършенстваше, като последната версия все още се предлага в търговската мрежа.

Сега Peugeot представя третото поколение на хечбека 308, който е първият модел с новото лого на марката. С агресивната си визия на хищник, новото Peugeot 308 предизвиква конкурентите си с увереността и силата на лъва, който може да победи съперниците си в почти всички отношения.

През 2013 година дебютира второто поколение на модела Peugeot 308. Хечбекът спечели отличието „Автомобил на годината на Европа“ през 2014 година и непрекъснато се усъвършенстваше, като последната версия все още се предлага в търговската мрежа.

Сега Peugeot представя третото поколение на хечбека 308, който е първият модел с новото лого на марката. С агресивната си визия на хищник, новото Peugeot 308 предизвиква конкурентите си с увереността и силата на лъва, който може да победи съперниците си в почти всички отношения.

Третото поколение на хечбека Peugeot 308 е изградено върху модифицираната платформа EMP2, която позволява създаването на автомобили с различни видове задвижване с една и съща каросерия. За новият модел се предлагат както стандартни съвременни бензинови и дизелови турбодвигатели, така и електрифицирани версии. Още от началото на продажбите моделът ще се предлага в две версии на зареждащ се в контакта Plug-in хибрид.

Новото Peugeot 308 е станало значително по-голямо от своя предшественик, като сега дължината му достига 4367 мм, височината е намалена с 20 мм до 1441 мм, а междуосието е нараснало с цели 55 мм до 2675 мм, благодарение на което в купето има повече място за пътниците. Предното стъкло вече е наклонено повече и е отместено малко назад, което е подобрило значително аеродинамиката и коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,28.

В предната част новото Peugeot 308 изпъква с новата радиаторна решетка, която носи новото лого на марката. Именно зад него е скрит радарът за системите за асистенция на шофирането. Предните фарове на новото Peugeot 308 използват LED технология още от първото ниво на оборудване. Издължените дневни светлини с формата на зъби на хищник навлизат в предната броня.

При нивата на оборудване GT и GT Pack предните фарове са още по-тънки и са изцяло LED, като са оборудвани с матрични LED светлини за още по-голяма ефективност и безопасност. Отзад светлините също са изцяло LED и формират следите от трите нокътя от лапата на лъва. Новото Peugeot 308 ще се предлага в 7 цвята – маслиново зелено (на снимките), синьо Vertigo, червено Elixir, перлено бяло, ледено бяло, сиво Artense и перлено черно. Колелата и гумите за модела са с размери от 16 до 18 инча според оборудването.

В салона на новото Peugeot 308 е внедрен фирмения i-Cockpit, който тук е получил ниша с безжично зареждане за смартфон, два входа за USB Type-C, подлакътник, две поставки за чаши с голям диаметър, както и много ниши и отделения за вещи с общ обем от 34 литра.

Дизайнът на интериора е подчертан от голямо разнообразие на използваните материали и декори в салона. За светодиодното осветление в салона има избор от 8 цвята. Централната конзола и панелите на вратите са покрити с плат или алкантара, а също така са украсени с алуминиеви декорации.

Бордното табло е разположено на нивото на очите и има 10-инчов дигитален панел от ниво Active Pack. При ниво GT бордното табло е дигитално и триизмерно, има няколко режима на изобразяване и предлага възможност за конфигуриране и персонализация.

Новата информационно-развлекателна система i-Connect запомня до 8 потребителски профила. Интеграцията на смартфона вече е безжична и два апарата могат да бъдат свързани едновременно чрез Bluetooth. В централната конзола е интегриран 10-инчов сензорен екран с висока резолюция, с възможности за лесна персонализация, с извеждане на множество прозорци или бутони за бърз достъп.

Мултимедийната система i-Connect Advanced има гласово управление, а картата на навигационната система TomTom може да се показва на цялата площ на дисплея, което я прави по-удобна за използване. Обемът на багажника е 412 литра, от които 28 литра за съхранение под кората. При сгънати облегалки на задните седалки максималният капацитет достига 1323 литра.

За задвижването на новото Peugeot се предлагат съвременни бензинови и дизелови турбодвигатели, както и два варианта на зареждащи се в контакта Plug-in хибриди. Бензиновите турбодвигатели са 3-цилиндрови PureTech с обем 1,2 литра, като има избор от два варианта на мощност – със 110 или 130 к.с. Първият се предлага само с 6-степенна механична скоростна кутия, а по-мощният се комбинира и с 8-степенна автоматична трансмисия.

Турбодизеловият мотор е 4-цилиндров 1,5-литров BlueHDi във вариант със 130 к.с и се комбинира с 6-степенна ръчна скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия. Зареждащият се в контакта вариант Hybrid 180 e-EAT8 комбинира 1,6-литров бензинов турбодвигател PureTech с мощност 150 к.с. и електромотор със 110 к.с., съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Този хибриден вариант има изцяло електрически пробег в рамките на 60 км според WLTP.

При по-мощният вариант Hybrid 225 e-EAT8 бензиновият двигател развива 180 к.с. и сумарната мощност е 225 к.с., а пробегът на ток е 59 км. Литиево-йонната батерия е с капацитет 12,4 кВтч, мощност 102 кВт и има гаранция от 8 години или 160 000 км за 70% от своя капацитет на зареждане. Към новото Peugeot 308 са налични два вида бордови зарядни устройства - еднофазно с мощност 3,7 кВт като стандартно оборудване, а като опция се предлага еднофазно с мощност 7,4 кВт.

Новото Peugeot 308 е оборудвано с пълен набор от най-съвременните системи за подпомагане на водача, а в края на годината ще се предлага и с пакета Drive Assist 2.0 за полуавтономно управление, който включва адаптивен круиз контрол, асистент за позициониране в лентата, полуавтоматична смяна на лентата, препоръчителна скорост и контрол на скоростта спрямо кривата на завоя.

Новото Peugeot 308 ще се произвежда във Франция в завода в Мюлуз и ще се продава на европейските пазари и у нас през втората половина на 2021 година.