Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.

За шофиране по собствен избор новият SUV предлага селектор за режима на шофиране според версията - Eco, Normal и Sport. За още по-далечни пътувания, опционалният режим Grip Control ще бъде свързан с функцията „Помощ при движение по наклон”, за да контролира идеално и безопасно автомобила и неговата траектория по стръмни склонове. С цел контролиран въздушен поток и оптимизиран коефициент на челно съпротивление, всички версии на задвижване получават управляеми отвори за входящ въздух, джанти с насочен въздушен поток и дори аеродинамична долна част на каросерията.

Дизайнът на новото Peugeot 2008 впечатлява с мощен и отличителен стил, който го прави обект на желание. Балансираните линии и общите пропорции с вертикално предно стъкло прави предният капак по-хоризонтален и създава силна каросерия. Над решетката е релефният преден капак, а светодиодните дневни светлини избледняват под предните фарове, за да се появят отново отдолу. Солидният външен вид е подсилено от големите 18-инчови колела, които идеално изпълват колесните арките. По-високо качество и елегантност създават черната облицовка на тавана в два тона. Задната част е атлетична, с висока средна линия и съдържа светлини, свързани от черна лента и двоен ауспух. Предните фарове използват LED технология при всички нива на оборудване. Освен обичайните цветове се предлагат отличителни и свежи екстериорни нюанси, за да добавят още повече цвят към стила на 2008.

В интериора на новото Peugeot 2008 е интегриран характерният за марката i-Cockpit, който сега е още по-технологичен, като предлага висока ергономичност с компактен волан, голям сензорен екран и триизмерно бордно табло на нивото на очите. Новият сензорен екран може да бъде до 10-инчов според версията и се контролира чрез сензорни бутони, разположени до лостчетата за превключване. Освен за зрението, е положена грижа и за осезанието, с употребата на изтънчени и приятни материали като алкантара или кожа напа. Панелите на вратите и на бордното табло имитиран карбон, докато управлението на автоматичната трансмисия е изцяло електрическо и позволява лесна и интуитивна работа. То е допълнено от лостчета на волана, от които водачът може да сменя сам предавките, когато е необходимо.

Цветовете и материалите в интериора на Peugeot 2008 са внимателно подбрани, като умело са комбинирани благородни материали и оригинални нюанси, изящната дискретна декорация на бордното табло. Уютният интериор е украсен с ярки декорации в 8 цвята при версиите GT Line и GT, които могат да бъдат избирани от сензорния екран. Свободното пространство при задните седалки дава повече простор. Дължината от 4,30 метра и междуосието от 2,60 метра осигуряват обем на багажника от 434 литра, без значение от двигателя, включително и при изцяло електрическата версия. Според версиите модулността се регулира от пода с две позиции, който осигурява равна основа, когато се сгъне задната седалка. В салона са предвидени нови дискретни места за съхранение на ценни вещи.

В съответствие с най-новите стандарти Euro 6, двигателите с вътрешно горене са оборудвани с най-новите технологични постижения на Peugeot и всички са оборудвани със система Stop&Start и филтър за твърди частици. За още по-голяма лекота и комфорт при шофиране някои от тези двигатели могат да бъдат свързани с най-новата 8-степенна автоматична скоростна кутия. Бензиновите мотори са структурирани около 3-цилиндровия 1,2-литров двигател и придържане към стандарта Euro 6d. Те са с мощност от 100 до 155 к.с. За дизеловите двигатели предложението е 4-цилиндровият 1,5-литров двигател BlueHDi 102 и BlueHDi 130. Някои двигатели ще бъдат адаптирани към пазарите, където регламентите за избягване на замърсяването и за качеството на горивото са специфични.

Изцяло електрическо удоволствие от шофирането след зареждане в контакта

Новото Peugeot 2008 е първият електрически SUV на марката, който прави възможно постигането на удоволствие от шофирането на ток. С новото изцяло електрическо задвижване, водачът ще се наслади на самоуверени възможности в пълна тишина на работа и без вибрации. Това удоволствие е придружено от свободата на придвижване в градските центрове и дори в зелените зони с ограничен трафик. Двигателят с мощност 136 к.с. и незабавно постигане на въртящ момент от 260 Нм осигурява лесно ежедневие във всички ситуации. Батерията с висок капацитет от 50 кВтч осигурява автономен пробег до 310 км съгласно новия стандарт WLTP. Тази батерия има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет.

Новото изцяло електрическо Peugeot e-2008 осигурява удоволствие на пътя и зад волана, сравнимо с това при бензиновите и дизеловите версии. Задвижващите оси са адаптирани и разпределението на теглото е оптимално. Времето на зареждане зависи от наличната мощност. За пълно зареждане от контакт с предоставения заряден кабел са необходими 16 часа, за пълно зареждане с трифазна 11 кВт или еднофазна 7,4 кВт са необходими между 5:15 часа и 8 часа, а за възстановяване на 80% от батерията със 100 кВт обществени зарядни станции са нужни едва 30 минути. Температурната регулация на батерията прави възможно използването и на такива зарядни станции. За най-високо ниво на температурен комфорт е разработено специално оборудване с нагряващ резистор, осигуряван от задвижващата батерия, който създава отопление на купето и автоматично регулиране на температурата в купето за гарантиране на ниво на комфорт, еквивалентно на това във версиите с двигатели с вътрешно горене.

Новото Peugeot 2008 ще бъде оборудвано с най-модерните и иновативни системи в помощ на водача, заимствани от по-луксозни сегменти. Кросоувърът предлага пакет Drive Assist, който комбинира системата за предотвратяване на напускането на лентата, свързана с позициониране в лентата, което прави възможно да изберете своята позиция на пътното платно и адаптивен автопилот с функция Stop&Go с автоматичната скоростна кутия. В пакета има още система за помощ при паркиране, която автоматично управлява волана при влизане и излизане от паркомясто, само с 60 см разстояние между паркираните автомобили. Новото поколение система за автоматично аварийно спиране отчита пешеходци и колоездачи, през деня и нощта, при скорости от 5 км/ч до 140 км/ч.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

Ексклузивен модел по случай 60-годишнината

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

За 60 години от появата си, британската марка MINI популяризира по целия свят усещането за управление на картинг и практичното оползотворяване на пространството. За юбилея MINI преоткрива себе си, като преплита здравите традиции на оригинала и представя дизайнерски модел, който подчертава както британския произход, така и пъргавия характер на MINI. По случай 60-годишнината от създаването си, британската марка MINI пусна ексклузивен дизайнерски модел.

Сър Алек Исигонис и Джон Купър превърнали британската марка в автомобилна икона и спортна легенда

Класическото Mini се родило в петролната криза

Сър Алек Исигонис и Джон Купър превърнали британската марка в автомобилна икона и спортна легенда

Забележителната история на марката MINI започва на 26 август 1959 г. Тази дата се счита и за официалният рожден ден на една от най-ярките автомобилни икони. Появата на легендарната британска кола Mini до голяма степен се дължи намалените доставки на нефт за Великобритания, дотолкова, че бензин се зареждал с купони. Поради този факт британците се насочили към малолитражните автомобили.