Новото метро с връзка с пернишките влакове и паркинги за 700 коли (ОБЗОР+ГАЛЕРИЯ)
18

Новото метро с връзка с пернишките влакове и паркинги за 700 коли (ОБЗОР+ГАЛЕРИЯ)

Пуснаха подземната железница от "Красно село" до Горна баня

  • От "Овча купел" до центъра за 12 минути

Влаковете от Перник ще спират при новооткритата спирка на метрото "Горна баня", при станциите в "Овча купел" пък ще бъдат достъпни паркинги за 700 коли. Новите четири спирки от третия лъч на метрото - "Овча купел", "Мизия/Нов български университет", "Овча купел 2" и "Горна баня" бяха официално открити в събота.

С новата жп спирка се създава удобна връзка влак и метро за пътуващите от Югозападна България - регионите Петрич, Благоевград, Дупница, Кюстендил, Радомир и Перник. 

С пускането на новите станции се открива буферен паркинг при околовръстния път с „Горна баня”. Паркингът е ситуиран между бъдещото локално платно от разширението на Околовръстния път и бул. „Президент Линкълн”. Той е на три нива, свързани помежду си. Освен буферните паркинги до станция „Горна баня” и по ул. „Централна” бе изграден и трети до спирка „Мизия/НБУ” на ул. „Монтевидео”. Заедно с него общо местата за паркиране в квартала са почти 700.

С новите 4 станции метрото ще превозва първоначално още около 25-30 000 пътници, а в бъдеще броят им се очаква да достигне 45 000 души дневно. Далекоперспективната прогноза за пътникопотока по 12-те станции на третата линия е общо 105 хил. пътници, а на цялото метро - почти 500 хил. дневно. С новия участък над 60 000 жители на кварталите "Овча купел" 1 и 2 и долната част на Горна баня ще могат да се възползват от метрото.

При откриването на новите спирки кметът на София Йорданка Фандъкова изтъкна, че "от днес още един голям район на София е свързан с столичната метромрежа, поздравявам жителите на "Овча купел" с придобивката, която им позволя да стигнат само за 12 минути до центъра на София". Градоначалникът обяви, че с новата отсечка метрото вече е с дължина 52 км, като 80% от тях са построени през последните 12-13 години. "Поздравявам всички, които положиха огромни усилия, защото това е много труд и усилия. Но в края на краищата си струва", коментира кметът и благодари на всички, които са участвали в строителството на подземната железници - архитекти, проектанти, строители. Специални благодарности отправи и към правителството.

Фандъкова бе категорична, че метрото трябва да продължава да се развива. Престои строителството на станциите от "Хаджи Димитър" до "Левски Г". В плана за възстановяване са заложени пари за метрото именно заради това кметът призова документът час по-скоро да бъде изпратен в Европейската комисия. По нейно предложение в следващия месец главният архитект на София има задача да изготви изменението на плана за регулация за обезпечаване на разширението на метрото от бул. „Черни връх“ през „Витоша ВЕЦ Симеоново“ до бул. „Симеоновско шосе“. "Така обезпечаваме 3 нови метростанции и продължаваме плана към Студентски град. На финала е и процедурата за удължаване на метрото от МС "Люлин" с междинна станция между 2 и 3 микрорайон до Околовръстния път", обясни кметът.

Очакванията са с метрото да се пестят над 160 хил. човекочаса дневно на пътниците в сравнение с надземния транспорт. Трафикът по трасето на линиите ще намалее с до 25%. С над 105 000 по-малко дневно ще са колите, които ще се движат по улиците. Освен това метрото ще пести над 90 000 тона годишно вредни емисии.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.