Когато през 2008 година BMW представи първото поколение на своя кросоувър-купе X6, почитателите на марката бяха много консервативни и се отнесоха резервирано към модела. Въпреки че беше критикуван от голяма част от експертите, BMW X6 не само не се провали, а напротив - превърна се в много успешен представител на нов клас кросоувъри с форма на купе или както го наричаха в BMW - Sport Activity Coupe (SAC). През 2014 г. дебютира второто поколение на BMW X6 и до края на миналата година от двата модела са продадени над половин милион коли. Сега щафетата поема третото поколение на BMW X6, което има още по-самоуверено излъчване и притежава напредничава техника на задвижването и окачването, които осигуряват уникално спортно и в същото време луксозно изживяване при шофиране.

Новото BMW X6 е изградено на модулната платформа CLAR. Всъдеходът с линия на купе е пораснал и сега дължината му достига 4935 мм, а широчината е 2004 мм. Височината е намалена до 1696 мм, а междуосието е удължено с 42 мм до 2975 мм. Благодарение на издължени пропорции автомобилът изглежда още по-динамично, а мощното му излъчване още по-силно подчертава спортния дух на модела. Теглото е намалено, но въпреки това базовата версия на BMW X6 тежи малко над 2,1 тона. Дизайнът на новото BMW X6 запазва познатия силует с купеобразен покрив, висока линия на прозорците и заострена задна част. Новият модел се различава най-много отпред, където виждаме увеличената радиаторна решетка със заострени външни ръбове.

В долната част на предницата са предвидени по-широки отвори за въздух в бронята. Като опция за новото BMW X6 се предлага осветена бъбрековидна радиаторна решетка. Осветлението се активира при отключване и заключване на автомобила. Освен това водачът може ръчно да включва и изключва осветлението на решетката. Светлинната функция е на разположение и по време на шофиране. Фаровете са изцяло светодиодни, а като опция се предлагат и лазерни светлини, които се разпознават по сините Х-образни елементи във вътрешността на двойните фарове. Профилните стени са по-релефни, а задните калници и капакът на багажника са направени по-изпъкнали. Задните светлини също са с нова форма, станали са по-тънки и открояват новото X6 сред останалите модели на марката. Серийното оборудване включва 19-инчови алуминиеви джанти, а като опция се предлагат други варианти с размери от 20 до 22 инча. Като алтернатива на серийния вариант се предлагат и линиите xLine и M Sport с увеличени въздухозаборници.

Интериорът на новото BMW X6 е насочен към ексклузивно и динамично изживяване при шофиране. Ясните структури създават модерно и спортно излъчване в салона. В интериора са съчетани кожа и алуминий, черни лакирани вложки, а като опция се предлагат и карбонови детайли. Вътрешното осветление е светодиодно, а цветът му се променя. Селекторът на автоматичната трансмисия е инкрустиран с кристал. Инструменталният панел вече е цифров, а данните се проектират и на предното стъкло. Дизайнът на кокпита е с ново разположение и оформление на уредите за управление, но запазва типичната за BMW ориентация към водача. Дисплеят на мултимедийната система е увеличен и достига 12,3 инча. Той е чувствителен на допир, но има и кръгъл джойстик, като освен това има и система за разпознаване на жестове. Бутоните за аудиосистемата и климатроника са станали доста по-малки.

Новото BMW X6 серийно се оборудва с кожена тапицерия Vernasca и предлага и висока гъвкавост. Позицията зад волана е малко по-ниска, а предните седалки са оборудвани с електрическо задвижване и отопление. Те са много удобни и имат странични опори, които държат добре тялото на водача в завоите. Между водача и пътника има поставки за чаши, оборудвани с функции за отопление и охлаждане на напитките, а в подлакътника има безжично зареждане за смартфони. Видимостта назад е малко ограничена поради повдигнатата задна част. На втория ред седалки има повече място за краката и главите, така че да могат да седнат удобно хора с ръст до 1,90 метра. Облегалките на задните седалки серийно са делими и сгъваеми в съотношение 40:20:40. По този начин вместимостта на багажника се увеличава от 580 до 1530 литра. Капакът на багажника е с електрическо задвижване във всички версии на X6.

Серийното оборудване на новото BMW X6 е значително разширено, като включва система за достъп без ключ, двузонов климатроник, аудиосистема, Bluetooth, Wi-Fi, сателитна навигация, адаптивен круиз контрол с автоматично спиране. Списъкът с опции също е богат и включва мултифункционални предни седалки с функция за масаж и вентилация, 4-зонова автоматична климатична инсталация, отопление на волана и подлакътниците, пакет за ароматизация на интериора, 10,2-инчови таблети за пътниците отзад, панорамен стъклен покрив и аудиосистема Bowers & Wilkins.

При старта на продажбите новото BMW X6 се предлага с избор от два бензинови и два дизелови двигателя с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Гамата стартира с 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с една турбина във версията xDrive30d с мощност 265 к.с. които субективно се усещат поне като 300. Моторът работи много приятно и тихо, като демонстрира спокоен характер, но в същото време тегли отлично колата още от ниските обороти. Максималният въртящ момент от 620 Нм е наличен още при 2000 об/мин. Автомобилът с лекота поддържа скорост от 140 км/ч под 2000 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 6,5 секунди. Серийното оборудване включва 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic, която сменя предавките светкавично бързо и неусетно за водача.

За почитателите на дизеловата динамика най-подходящата версия на BMW X6 е M50d с четири турбокомпресора и мощност 400 к.с. Тягата на този двигател е просто огромна, тъй като въртящият момент от 760 Нм е наличен в интервала от 2000 до 3000 об/мин. Трите турбини се задействат веднага, а четвъртата след 2500 об/мин. Динамиката е фантастична – само 5,2 секунди за спринта от място до 100 км/ч. При бензиновите двигатели на BMW X6 по-малкият е 3,0-литров 6-цилиндров с мощност 340 к.с. в модела xDrive40i, който е напълно достатъчен за динамична езда по всякакви пътища и магистрали. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,5 секунди.

Ако искате да шофирате кросоувър с душа на спортист, за вас е версията M50i с 4,4-литров V-образен 8-цилиндров бензинов битурбо двигател с максимална мощност от 530 к.с. Неговият върхов въртящ момент достига 750 Нм в широкия интервал от 1800 до 4600 об/мин, така че тягата в средния диапазон на оборотите е повече от достатъчно. Двигателят е невероятно отзивчив и вдига адреналина на водача с най-сочния звук. Ускорението до 100 км/ч отнема едва 4,3 секунди, което е феноменално постижение за такъв тип автомобил. Спортната изпускателна система осигурява емоционално акустично присъствие и е стандартна за двата модела BMW X6 M50d и M50i, а за другите версии се предлага като опция. Най-спортните варианти за модела са BMW X6 M и X6 M Competition съответно с мощност 600 и 625 к.с. По-късно през годината ще се появи и версия X6 xDrive40d с 340 к.с. и 48-волтов стартер/генератор.

Всички версии на BMW X6 са оборудвани с интелигентното задвижване на четирите колела xDrive, което осигурява максимално сцепление, пъргавина и стабилност на пътя. Най-новото поколение на системата xDrive още по-прецизно и бързо осигурява гъвкаво разпределение на мощността между предните и задните колела, като според ситуацията може да насочва мощността изцяло към задните колела или да подава по-висока мощност към тях. Управлението на BMW X6 е директно и информативно. Адаптивното окачване, амортисьорите с активна стабилизация срещу наклоняване и интегралното кормилно управление осигуряват особено динамично и пъргаво пътно поведение. Новото BMW X6 се предлага и с въздушно окачване с автоматично регулиране на нивото. Височината на каросерията може да се променя максимално до 80 мм. Като опция за някои модели се предлага и пакет Off-road с четири режима за шофиране по сняг, пясък, чакъл и скали.

Новото BMW X6 вече се продава в Европа, а цените у нас започват от 146 500 лева за модификацията xDrive30d. Версията BMW M50i струва минимум 194 050 лева, а ако добавите всички възможни опции, цената лесно достига до около четвърт милион.

Технически характеристики

BMW X6 M50i

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

530 к.с. макс. мощност при 5500-6000 об/мин

750 Нм въртящ момент при 1800-4600 об/мин

4,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

10,4 л/100 км среден разход на бензин

243 г/км емисии на СО2

194 050 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

BMW M340i xDrive може да бъде послушен или емоционален само с натискането на един бутон

Семеен седан и машина за дрифт в едно

BMW M340i xDrive може да бъде послушен или емоционален само с натискането на един бутон

Третата серия на BMW винаги е била един от най-важните модели за компанията и най-желаният седан от почитателите на марката. Всичките досегашни шест издания на „тройката” я превърнаха в символ на радостта от шофирането, благодарение на стилния дизайн, пъргавото управление и иновативното оборудване. Новото седмо поколение на BMW Серия 3 продължава спортните традиции на модела, които се подчертават и от множеството успехи на пистата. Новата генерация носи индекса G20 и повече от всякога подчертава модерния и динамичен характер на модела със стилен дизайн, спортен интериор, ефективни двигатели и съвременни технологии. Една от най-вълнуващите модификации на Серия 3 е BMW M340i xDrive от гамата M Performance.

Новата заводска версия на пропан-бутан намалява разхода на гориво и вредните емисии

Renault Captur минава над 1000 км на газ и бензин

Новата заводска версия на пропан-бутан намалява разхода на гориво и вредните емисии

Новото Renault Captur вече се предлага с нов вариант на задвижване, което съчетава 3-цилиндровия бензинов турбодвигател TCe 100 с възможност за работа с пропан-бутан (втечнен петролен газ). Турбомоторът предлага подобрена производителност, която позволява комбиниран разход на гориво между 7,6 и 7,9 л/100 км и емисии на CO2 между 123 и 128 г/км. Максималният въртящ момент е 170 Нм, налични от 2000 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Този двигател отделя около 8% по-малко емисии на въглероден диоксид от еквивалентния бензинов двигател.

„Мото-Пфое” предостави безвъзмездно лекотоварни автомобили за доставка на продукти от първа необходимост

Вановете на Ford разнасят топъл обяд и медикаменти по домовете

„Мото-Пфое” предостави безвъзмездно лекотоварни автомобили за доставка на продукти от първа необходимост

Официалният представител на марката Ford у нас – „Мото-Пфое”, предостави лекотоварни автомобили за ползване от дирекция „Аварийна помощ и превенция” към Столична община. От днес лекотоварните модели Ford Courier и Ford Connect се включват в разнасянето на топъл обяд, медикаменти и продукти от първа необходимост. Автомобилите прие лично кметът на Столична община - Йорданка Фандъкова, заедно с представители на дирекция „Аварийна помощ и превенция“.