0

К огато през 2008 година BMW представи първото поколение на своя кросоувър-купе X6, почитателите на марката бяха много консервативни и се отнесоха резервирано към модела. Въпреки че беше критикуван от голяма част от експертите, BMW X6 не само не се провали, а напротив - превърна се в много успешен представител на нов клас кросоувъри с форма на купе или както го наричаха в BMW - Sport Activity Coupe (SAC). През 2014 г. дебютира второто поколение на BMW X6 и до края на миналата година от двата модела са продадени над половин милион коли. Сега щафетата поема третото поколение на BMW X6, което има още по-самоуверено излъчване и притежава напредничава техника на задвижването и окачването, които осигуряват уникално спортно и в същото време луксозно изживяване при шофиране.

Когато през 2008 година BMW представи първото поколение на своя кросоувър-купе X6, почитателите на марката бяха много консервативни и се отнесоха резервирано към модела. Въпреки че беше критикуван от голяма част от експертите, BMW X6 не само не се провали, а напротив - превърна се в много успешен представител на нов клас кросоувъри с форма на купе или както го наричаха в BMW - Sport Activity Coupe (SAC). През 2014 г. дебютира второто поколение на BMW X6 и до края на миналата година от двата модела са продадени над половин милион коли. Сега щафетата поема третото поколение на BMW X6, което има още по-самоуверено излъчване и притежава напредничава техника на задвижването и окачването, които осигуряват уникално спортно и в същото време луксозно изживяване при шофиране.

Новото BMW X6 е изградено на модулната платформа CLAR. Всъдеходът с линия на купе е пораснал и сега дължината му достига 4935 мм, а широчината е 2004 мм. Височината е намалена до 1696 мм, а междуосието е удължено с 42 мм до 2975 мм. Благодарение на издължени пропорции автомобилът изглежда още по-динамично, а мощното му излъчване още по-силно подчертава спортния дух на модела. Теглото е намалено, но въпреки това базовата версия на BMW X6 тежи малко над 2,1 тона. Дизайнът на новото BMW X6 запазва познатия силует с купеобразен покрив, висока линия на прозорците и заострена задна част. Новият модел се различава най-много отпред, където виждаме увеличената радиаторна решетка със заострени външни ръбове.

В долната част на предницата са предвидени по-широки отвори за въздух в бронята. Като опция за новото BMW X6 се предлага осветена бъбрековидна радиаторна решетка. Осветлението се активира при отключване и заключване на автомобила. Освен това водачът може ръчно да включва и изключва осветлението на решетката. Светлинната функция е на разположение и по време на шофиране. Фаровете са изцяло светодиодни, а като опция се предлагат и лазерни светлини, които се разпознават по сините Х-образни елементи във вътрешността на двойните фарове. Профилните стени са по-релефни, а задните калници и капакът на багажника са направени по-изпъкнали. Задните светлини също са с нова форма, станали са по-тънки и открояват новото X6 сред останалите модели на марката. Серийното оборудване включва 19-инчови алуминиеви джанти, а като опция се предлагат други варианти с размери от 20 до 22 инча. Като алтернатива на серийния вариант се предлагат и линиите xLine и M Sport с увеличени въздухозаборници.

Интериорът на новото BMW X6 е насочен към ексклузивно и динамично изживяване при шофиране. Ясните структури създават модерно и спортно излъчване в салона. В интериора са съчетани кожа и алуминий, черни лакирани вложки, а като опция се предлагат и карбонови детайли. Вътрешното осветление е светодиодно, а цветът му се променя. Селекторът на автоматичната трансмисия е инкрустиран с кристал. Инструменталният панел вече е цифров, а данните се проектират и на предното стъкло. Дизайнът на кокпита е с ново разположение и оформление на уредите за управление, но запазва типичната за BMW ориентация към водача. Дисплеят на мултимедийната система е увеличен и достига 12,3 инча. Той е чувствителен на допир, но има и кръгъл джойстик, като освен това има и система за разпознаване на жестове. Бутоните за аудиосистемата и климатроника са станали доста по-малки.

Новото BMW X6 серийно се оборудва с кожена тапицерия Vernasca и предлага и висока гъвкавост. Позицията зад волана е малко по-ниска, а предните седалки са оборудвани с електрическо задвижване и отопление. Те са много удобни и имат странични опори, които държат добре тялото на водача в завоите. Между водача и пътника има поставки за чаши, оборудвани с функции за отопление и охлаждане на напитките, а в подлакътника има безжично зареждане за смартфони. Видимостта назад е малко ограничена поради повдигнатата задна част. На втория ред седалки има повече място за краката и главите, така че да могат да седнат удобно хора с ръст до 1,90 метра. Облегалките на задните седалки серийно са делими и сгъваеми в съотношение 40:20:40. По този начин вместимостта на багажника се увеличава от 580 до 1530 литра. Капакът на багажника е с електрическо задвижване във всички версии на X6.

Серийното оборудване на новото BMW X6 е значително разширено, като включва система за достъп без ключ, двузонов климатроник, аудиосистема, Bluetooth, Wi-Fi, сателитна навигация, адаптивен круиз контрол с автоматично спиране. Списъкът с опции също е богат и включва мултифункционални предни седалки с функция за масаж и вентилация, 4-зонова автоматична климатична инсталация, отопление на волана и подлакътниците, пакет за ароматизация на интериора, 10,2-инчови таблети за пътниците отзад, панорамен стъклен покрив и аудиосистема Bowers & Wilkins.

При старта на продажбите новото BMW X6 се предлага с избор от два бензинови и два дизелови двигателя с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Гамата стартира с 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с една турбина във версията xDrive30d с мощност 265 к.с. които субективно се усещат поне като 300. Моторът работи много приятно и тихо, като демонстрира спокоен характер, но в същото време тегли отлично колата още от ниските обороти. Максималният въртящ момент от 620 Нм е наличен още при 2000 об/мин. Автомобилът с лекота поддържа скорост от 140 км/ч под 2000 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 6,5 секунди. Серийното оборудване включва 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic, която сменя предавките светкавично бързо и неусетно за водача.

За почитателите на дизеловата динамика най-подходящата версия на BMW X6 е M50d с четири турбокомпресора и мощност 400 к.с. Тягата на този двигател е просто огромна, тъй като въртящият момент от 760 Нм е наличен в интервала от 2000 до 3000 об/мин. Трите турбини се задействат веднага, а четвъртата след 2500 об/мин. Динамиката е фантастична – само 5,2 секунди за спринта от място до 100 км/ч. При бензиновите двигатели на BMW X6 по-малкият е 3,0-литров 6-цилиндров с мощност 340 к.с. в модела xDrive40i, който е напълно достатъчен за динамична езда по всякакви пътища и магистрали. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,5 секунди.

Ако искате да шофирате кросоувър с душа на спортист, за вас е версията M50i с 4,4-литров V-образен 8-цилиндров бензинов битурбо двигател с максимална мощност от 530 к.с. Неговият върхов въртящ момент достига 750 Нм в широкия интервал от 1800 до 4600 об/мин, така че тягата в средния диапазон на оборотите е повече от достатъчно. Двигателят е невероятно отзивчив и вдига адреналина на водача с най-сочния звук. Ускорението до 100 км/ч отнема едва 4,3 секунди, което е феноменално постижение за такъв тип автомобил. Спортната изпускателна система осигурява емоционално акустично присъствие и е стандартна за двата модела BMW X6 M50d и M50i, а за другите версии се предлага като опция. Най-спортните варианти за модела са BMW X6 M и X6 M Competition съответно с мощност 600 и 625 к.с. По-късно през годината ще се появи и версия X6 xDrive40d с 340 к.с. и 48-волтов стартер/генератор.

Всички версии на BMW X6 са оборудвани с интелигентното задвижване на четирите колела xDrive, което осигурява максимално сцепление, пъргавина и стабилност на пътя. Най-новото поколение на системата xDrive още по-прецизно и бързо осигурява гъвкаво разпределение на мощността между предните и задните колела, като според ситуацията може да насочва мощността изцяло към задните колела или да подава по-висока мощност към тях. Управлението на BMW X6 е директно и информативно. Адаптивното окачване, амортисьорите с активна стабилизация срещу наклоняване и интегралното кормилно управление осигуряват особено динамично и пъргаво пътно поведение. Новото BMW X6 се предлага и с въздушно окачване с автоматично регулиране на нивото. Височината на каросерията може да се променя максимално до 80 мм. Като опция за някои модели се предлага и пакет Off-road с четири режима за шофиране по сняг, пясък, чакъл и скали.

Новото BMW X6 вече се продава в Европа, а цените у нас започват от 146 500 лева за модификацията xDrive30d. Версията BMW M50i струва минимум 194 050 лева, а ако добавите всички възможни опции, цената лесно достига до около четвърт милион.

Технически характеристики

BMW X6 M50i

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

530 к.с. макс. мощност при 5500-6000 об/мин

750 Нм въртящ момент при 1800-4600 об/мин

4,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

10,4 л/100 км среден разход на бензин

243 г/км емисии на СО2

194 050 лева базова цена на модела