0

Н а автосалона в Париж от 4 до 14 октомври ще се състои световната премиера на новото BMW X5. Ексклузивно за България, четвъртото поколение на модела беше показано пред медиите у нас. Още на пръв поглед, новото BMW X5 въодушевява с ярък дизайн, комфортен салон и модерно оборудване. За десерт остават динамичните качества на пътя, които ще изпробвам през есента. Моделът ще се произвежда в завода на BMW в САЩ и ще бъде въведен на пазара през ноември тази година.

На автосалона в Париж от 4 до 14 октомври ще се състои световната премиера на новото BMW X5. Ексклузивно за България, четвъртото поколение на модела беше показано пред медиите у нас. Още на пръв поглед, новото BMW X5 въодушевява с ярък дизайн, комфортен салон и модерно оборудване. За десерт остават динамичните качества на пътя, които ще изпробвам през есента. Моделът ще се произвежда в завода на BMW в САЩ и ще бъде въведен на пазара през ноември тази година.

Външният дизайн на BMW X5 впечатлява с внушителен и ясен език на формите, мощно моделирани повърхности и прецизни линии. Новото BMW Х5 е със значително увеличени размери в сравнение с предшественика. Дължината е нараснала с 36 мм до 4922 мм, в широчината са прибавени 66 мм до 2004 мм, а височина е увеличена с 19 мм до1745 мм. Междуосието е удължено с 42 мм до 2975 мм. Новото Х5 ще бъде и първия модел на BMW с опционални 22-инчови джанти, като ще се предлагат и М-алуминиеви джанти с двойни спици същия размер.

Интериорът на новото BMW X5 е с особено висококачествено и модерно излъчване, благодарение на по-фините материали, хармоничното оформление и иновативното управление. Представената за пръв път концепция на индикаторите и управлението BMW Live Cockpit Professional също е серийна. Системата за управление iDrive е модернизирана и разполага с напълно дигитално арматурно табло и 12,3-инчов контролен дисплей. Ясните графични изображения и ниската, насочена към управление с докосване структура на менютата, дава възможност за бърз достъп до настройките и функциите. Индикациите с възможност за индивидуализиране осигуряват на водача подходящи информации в точния момент.

Повишен е комфортът на управление, благодарение на сензорния дисплей, контролера, гласовите команди и управлението с жестове. Новото поколение на проекционния дисплей е с увеличена до 7 на 3,5 инча площ на проекцията, оптимизирани триизмерни графики и допълнително съдържание. Предлага се и индивидуализация чрез BMW xLine и М-спортния пакет, както и специфичните за модела предложения на BMW Individual. Опционалният трети ред седалки предлага две допълнителни места за седене, комфортно качване и слизане благодарение на електрическото наклоняване напред на седалките от втория ред. Предлагат се и нови опции за максимален уют в интериора, като мултифункционални

седалки с функция за масаж, четиризонов климатроник, подгряване на подглавниците,

поставки за напитки с охлаждане и подгряване на средната конзола, панорамен стъклен покрив с увеличена остъклена площ, пакет за ароматизиране на интериора, озвучителна система Bowers & Wilkins, развлекателна система за задните места Professional с 10,2-инчови сензорни дисплеи и др. Телефонията с безжично зареждане позволява безжично зареждане на съвместимите мобилни телефони. Ключът с дисплей има индикатор за статуса на автомобила и управление на функциите. Има и нов вариант за осветление с пулсиращо осветление на арматурното табло при входящо телефонно повикване, както и контур и дръжка за отваряне на врата, отворена при работещ двигател. Разделеният на две части заден капак е запазен и е снабден с опционалната система за комфортен достъп като е възможно безконтактно отваряне и затваряне на двата елемента. Обемът на багажника може да се увеличава от 645 до 1860 литра.

При въвеждането на пазара новото BMW X5 ще се предлага с четири варианта на задвижване. Моделът BMW X5 xDrive50i с 4,4-литров V8 бензинов двигател с 462 к.с. вече няма да се предлага в Европа. За почитателите на бензиновите мотори ще се предлага 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с мощност 340 к.с. в модела BMW X5 xDrive40i. Най-мощната дизелова модификация ще се задвижва от

редови 6-цилиндров дизелов двигател с 4 турбокомпресора и мощност 400 к.с.

при модела BMW X5 M50d, а по-малкият дизелов мотор ще е 6-цилиндров турбодизел с мощност 265 к.с. при BMW X5 xDrive30d. Всички агрегати се оборудват серийно с 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Двигателите са снабдени с модерни системи за пречистване на отработените газове, включително бензинов филтър за твърди частици и респективно катализатор SCR, и отговарят на нормата за вредни емисии EU6d-TEMP. През следващата година ще се появят хибридна версия BMW X5 xDrive45e iPerformance, както и спортната модификация BMW X5 M.

Серийно интелигентното задвижване на четирите колела xDrive е с ново управление за оптимизиране на ефективността и подаване на повече мощност към задните колела. Задният диференциал с блокаж осигурява осезаемо повишаване на пъргавината, сцеплението и стабилността на пътя при ускорение на излизане от завои и други динамични ситуации при шофиране. Новото BMW Х5 ще бъде и първият X-модел с опционален офроуд пакет. Моделът може да се оборудва с въздушно окачване на предната и задната ос

с възможност за промяна на височината на автомобила с до 80 мм,

защита на дъното отпред и отзад, както и специфични индикатори на арматурното табло и контролния дисплей. Избираните чрез натискане на бутон 4 режима на шофиране повлияват на височината на каросерията, както и на управлението на xDrive, DSC, автоматичната трансмисия и отзивчивостта на педала на газта за оптимални настройки при шофиране по пясък, скали, чакъл или сняг. Новото BMW X5 е оборудвано със сериен динамичен контрол на амортисьорите с електронно управление, интегрално активно кормилно управление, адаптивно М-окачване Professional с активна стабилизация срещу наклоняване.