0

С портното подразделение на Audi от три десетилетия създава по-мощни версии на стандартните модели на германската марка. Най-екстремните от тях са обозначени като RS. Най-новото попълнение в спортното семейство на Audi Sport е Audi RS 3. Новият моделът е представен във варианти като хечбек Sportback и седан Limousine.

Спортното подразделение на Audi от три десетилетия създава по-мощни версии на стандартните модели на германската марка. Най-екстремните от тях са обозначени като RS. Най-новото попълнение в спортното семейство на Audi Sport е Audi RS 3. Новият моделът е представен във варианти като хечбек Sportback и седан Limousine.

Новото Audi RS 3 е оборудвано с 2,5-литров 5-цилиндров бензинов турбодвигател. Максималната мощност от 400 к.с. е налична при 5600 об/мин и остава константна в широкия интервал до 7000 завъртания на коляновия вал в минута. Максималният въртящ момент е увеличен до 500 Нм, който вече се достига в диапазона между 2250 и 5600 об/мин.

Благодарение на това новото Audi RS 3 се ускорява още по-енергично от ниските обороти. Спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 3,8 секунди под съпровода на незабравим звук. Максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч, но като опция е възможно този лимит да бъде увеличен до 280 км/ч. С RS-пакета и керамични спирачки, максималната скорост достига дори до 290 км/ч.

Новото Audi RS 3 е оборудвано със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя с кратки времена за превключване на предавките и къси предавателни числа. Новите модели Audi RS 3 Sportback и Limousine са оборудвани стандартно със системата за задвижване на всички колела Quattro.

Двата модела са получили нов заден диференциал с RS Torque Splitter с разпределител на въртящия момент. За любителите на дрифтовете е предвиден специален режим RS Torque Rear, при който по-голяма част от тягата се предава на задната ос.

Новото Audi RS 3 се отличава на външен вид с по-агресивния си дизайн в предната част, аеродинамичния пакет и новия заден спойлер. Арките на колелата са леко разширени. Пътният просвет е намален с 25 мм в сравнение със стандартното Audi A3 и стандартно са монтирани 19-инчови алуминиеви джанти. Широките ауспухови тръби издават новата спортна изпускателна система.

Интериорът е изпълнен от кожа и алкантара с контрастни шевове. Новото Audi RS 3 има спортни седалки и скосен волан, а цифровото арматурно табло е с нова графика. Променено е и менюто на мултимедийната система, което показва данните за ускорение от 0 до 100 км/ч или страничното ускорение, а най-важните данни за движението също се проектират върху предното стъкло.

Новото Audi RS 3 има подобрено окачване и директно кормилно управление, а адаптивните амортисьори се предлагат срещу допълнително заплащане. Перфорираните стоманени дискове са с диаметър 375 мм и дебелина 36 мм отпред и съответно 310 мм и 22 мм отзад. Като опция се предлага спирачна система с керамични дискове с диаметър 380 и дебелина 38 мм на предния мост със специално разработени настройки на спирачния асистент.

Въпреки огромната максимална мощност и състезателния си характер, новият спортен модел Audi RS 3 е идеален за всекидневна употреба, като в еднаква степен въодушевява както по състезателните трасета, така и по цивилните пътища. Базовата цена на Audi RS 3 Sportback започва от 60 000 евро, а за RS 3 Limousine стартира от 62 000 евро. Първите доставки на новите модели Audi RS 3 Sportback и RS 3 Limousine в Европа се очакват през тази есен.