0

П ървото поколение на Audi Q3 се появи през 2011 г. и стана доста успешно, като до миналата година от него бяха произведени над 1,1 милиона броя. През 2018 г. беше представено второто поколение на модела, който вече се предлага и на българския пазар. На външен вид Audi Q3 изглежда по-мъжествено и самоуверено, а вътрешното пространство е по-просторно и гъвкаво. Кросоувърът предлага изцяло цифрови показания и управление на функциите в колата, модерни информационни решения и нови електронни системи за асистенция на водача, познати от флагмана Audi Q8.

Първото поколение на Audi Q3 се появи през 2011 г. и стана доста успешно, като до миналата година от него бяха произведени над 1,1 милиона броя. През 2018 г. беше представено второто поколение на модела, който вече се предлага и на българския пазар. На външен вид Audi Q3 изглежда по-мъжествено и самоуверено, а вътрешното пространство е по-просторно и гъвкаво. Кросоувърът предлага изцяло цифрови показания и управление на функциите в колата, модерни информационни решения и нови електронни системи за асистенция на водача, познати от флагмана Audi Q8.

Новото Audi Q3 е пораснало на размери, като дължината се е увеличава с 97 мм до 4485 мм, широчината е нараснала с 18 мм до 1856 мм, а междуосието - със 78 мм до 2681 мм. Височината е 1585 мм. Новият кросоувър е построен върху платформата MQB, която използва алуминиеви сплави, така че теглото при базовата версия се е запазило около 1500 кг.

Новото Audi Q3 не само е пораснало, но е и възмъжало, тъй като дизайнът му е станал по-солиден. Предната част е проектирана в духа на най-големия всъдеход Q8 с висок преден капак, огромна решетка и стреловидни фарове. Светлините вече са LED във всички версии на Q3, а като опция се предлагат и матрични светлини. Компактният кросоувър е с мускулест дизайн с къси надвеси на каросерията и разширени задни калници. Задните стойки на покрива отново са наклонени, но са станали по-масивни. Спойлерът на покрива е с увеличен размер, по-големи вече са и задните светлини. Опционалният пакет S Line включва аеродинамичен комплект от спойлери и 18-инчови лети джанти вместо стандартните за модела 17-инчови.

В салона на новото Audi Q3 значително са подобрени тапицериите и има повече сребърни и лакирани вложки. Има и много опции за персонализация, като можете да изберете ярка подплата от алкантара и светодиодно осветление в 30 различни цвята. Воланът с три спици е обшит с кожа вече в базовата версия. Цифровият панел също е станал стандартен и диагоналът на дисплея може да бъде 10,25 или 12,3 инча. Той може да променя визията си според предпочитанията на водача и да се показва като скоростомер с оборотомер или като карта на навигационната система.

Компактният централен панел на Audi Q3 е леко обърнат към водача, а в средната част се намира сензорният екран на мултимедийната система MMI с диагонал 8,8 или 10,1 инча. Благодарение на него в салона значително са намалени бутоните за аудиосистемата и климатроника. Под централната конзола се е появила ниша с безжично зареждане за смартфони и четири USB порта. Кормилната колона се регулира във височина и в дълбочина, а седалката на водача има широк спектър от настройки.

Спортните седалки във версията S Line са удобни и имат добре изразени странични опори, така че държат тялото по-добре. Централният подлакътник и кутията под него са по-големи. Увеличените размери са допринесли за по-обширното пространство на втория ред седалки, където има повече място за краката и над главите на пътниците. Единствено пътникът, който седи по средата отзад, е малко ограничен поради специфичния профил на седалката. Облегалката се регулира по наклон, а самата седалка се мести хоризонтално напред-назад до 150 мм.

В зависимост от позицията им обемът на багажника варира от 530 до 675 литра, а при сгъване на облегалките в съотношение 40:20:40, товарното пространство нараства до 1525 литра. Подът се регулира на няколко степени. Предлага се електрическо отваряне и затваряне на капака на багажника още в базовата версия, като има възможност и за сензорно отваряне с леко движение на крака под задната броня.

Първоначално за Audi Q3 се предлагат четири двигателя с турбокомпресор – три бензинови мотора TFSI с мощност 150, 190 и 230 к.с., и един турбодизелов агрегат TDI със 150 к.с. Стандартното задвижване е на предните колела, а като опция се предлага и задвижване на всички колела от системата Quattro. Скоростните кутии са 6-степенна механична или 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия S tronic с два съединителя. За версиите със задвижване на всички колела се предлага опционална система за подпомагане при спускане по наклон Hill Descent Control.

Един от най-атрактивните варианти за задвижването на Audi Q3 носи обозначението 40 TFSI S tronic quattro, което означава бензинов двигател с обем 2 литра и мощност 190 к.с. в комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия S tronic. Максималният въртящ момент от 320 Нм е наличен в широкия диапазон от 1500 до 4200 об/мин. Това дава плътна тяга в почти всички оборотни режими.

Автоматичната 7-степенна трансмисия с два съединителя предоставя много приятно усещане при шофиране особено в града, като при нужда сменя предавките доста енергично. Разходът на гориво при разумен стил на шофиране е в границите на 6,5-7,3 л/100 км. В града консумацията се колебае около 9 л/100 км, в зависимост от интензивността на трафика. Версията Q3 40 TFSI S tronic quattro е напълно достатъчна, ако искате да получите премиум автомобил с отличен баланс между качества и цена.

Новото Audi Q3 се чувства перфектно в градска среда. Воланът му с адаптивен електрически усилвател прецизно променя остротата си в зависимост от ъгъла на въртене. Настройките на системата Audi drive select позволяват да изберете оптималния от шест режима на шофиране, в зависимост от вашите нужди - Auto, Comfort, Dynamic, Off-Road, Efficiency и Individual.

За умерено темпо на движение подхожда режим Comfort, а в Dynamic реакциите на волана и двигателя се изострят, така че управлението и отзивчивостта на педала на газта са по-директни. Комфортът на возене е относително добър и окачването се справя меко с малките неравности и фуги, но трусовете от големите дупки се предават в купето. Като алтернатива се предлага и спортна система на окачването с по-стегнати амортисьори и кормилна уредба с по-директно управление за по-динамично управление на новото Audi Q3.

Базовото оборудване на новото Audi Q3 е разширено и вече включва електрически стъкла и огледала за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, сателитна навигация, аудиосистема, сензори за паркиране, круиз контрол. Има и 6 въздушни възглавници, стабилизационни системи, система за автоматично спиране и спазване на пътната лентата. Списъкът с опции е разширен с автопилот за паркиране, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор, 680-ватова премиум аудиосистема Bang & Olufsen с виртуален звук и общо 15 високоговорителя. Новото Audi Q3 вече се продава у нас, а цената му започва от 68 868 лева. Богато оборудваната модификация Q3 40 TFSI S tronic quattro S line струва 85 850 лева.

Технически характеристики

Audi Q3 40 TFSI S tronic quattro S line

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG

190 к.с. максимална мощност при 4200 об/мин

320 Нм максимален въртящ момент при 1500-4200 об/мин

7,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на гориво

166 г/км емисии на СО2

85 850 лева цена на модела