Първото поколение на Audi Q3 се появи през 2011 г. и стана доста успешно, като до миналата година от него бяха произведени над 1,1 милиона броя. През 2018 г. беше представено второто поколение на модела, който вече се предлага и на българския пазар. На външен вид Audi Q3 изглежда по-мъжествено и самоуверено, а вътрешното пространство е по-просторно и гъвкаво. Кросоувърът предлага изцяло цифрови показания и управление на функциите в колата, модерни информационни решения и нови електронни системи за асистенция на водача, познати от флагмана Audi Q8.

Новото Audi Q3 е пораснало на размери, като дължината се е увеличава с 97 мм до 4485 мм, широчината е нараснала с 18 мм до 1856 мм, а междуосието - със 78 мм до 2681 мм. Височината е 1585 мм. Новият кросоувър е построен върху платформата MQB, която използва алуминиеви сплави, така че теглото при базовата версия се е запазило около 1500 кг.

Новото Audi Q3 не само е пораснало, но е и възмъжало, тъй като дизайнът му е станал по-солиден. Предната част е проектирана в духа на най-големия всъдеход Q8 с висок преден капак, огромна решетка и стреловидни фарове. Светлините вече са LED във всички версии на Q3, а като опция се предлагат и матрични светлини. Компактният кросоувър е с мускулест дизайн с къси надвеси на каросерията и разширени задни калници. Задните стойки на покрива отново са наклонени, но са станали по-масивни. Спойлерът на покрива е с увеличен размер, по-големи вече са и задните светлини. Опционалният пакет S Line включва аеродинамичен комплект от спойлери и 18-инчови лети джанти вместо стандартните за модела 17-инчови.

В салона на новото Audi Q3 значително са подобрени тапицериите и има повече сребърни и лакирани вложки. Има и много опции за персонализация, като можете да изберете ярка подплата от алкантара и светодиодно осветление в 30 различни цвята. Воланът с три спици е обшит с кожа вече в базовата версия. Цифровият панел също е станал стандартен и диагоналът на дисплея може да бъде 10,25 или 12,3 инча. Той може да променя визията си според предпочитанията на водача и да се показва като скоростомер с оборотомер или като карта на навигационната система.

Компактният централен панел на Audi Q3 е леко обърнат към водача, а в средната част се намира сензорният екран на мултимедийната система MMI с диагонал 8,8 или 10,1 инча. Благодарение на него в салона значително са намалени бутоните за аудиосистемата и климатроника. Под централната конзола се е появила ниша с безжично зареждане за смартфони и четири USB порта. Кормилната колона се регулира във височина и в дълбочина, а седалката на водача има широк спектър от настройки.

Спортните седалки във версията S Line са удобни и имат добре изразени странични опори, така че държат тялото по-добре. Централният подлакътник и кутията под него са по-големи. Увеличените размери са допринесли за по-обширното пространство на втория ред седалки, където има повече място за краката и над главите на пътниците. Единствено пътникът, който седи по средата отзад, е малко ограничен поради специфичния профил на седалката. Облегалката се регулира по наклон, а самата седалка се мести хоризонтално напред-назад до 150 мм.

В зависимост от позицията им обемът на багажника варира от 530 до 675 литра, а при сгъване на облегалките в съотношение 40:20:40, товарното пространство нараства до 1525 литра. Подът се регулира на няколко степени. Предлага се електрическо отваряне и затваряне на капака на багажника още в базовата версия, като има възможност и за сензорно отваряне с леко движение на крака под задната броня.

Първоначално за Audi Q3 се предлагат четири двигателя с турбокомпресор – три бензинови мотора TFSI с мощност 150, 190 и 230 к.с., и един турбодизелов агрегат TDI със 150 к.с. Стандартното задвижване е на предните колела, а като опция се предлага и задвижване на всички колела от системата Quattro. Скоростните кутии са 6-степенна механична или 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия S tronic с два съединителя. За версиите със задвижване на всички колела се предлага опционална система за подпомагане при спускане по наклон Hill Descent Control.

Един от най-атрактивните варианти за задвижването на Audi Q3 носи обозначението 40 TFSI S tronic quattro, което означава бензинов двигател с обем 2 литра и мощност 190 к.с. в комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия S tronic. Максималният въртящ момент от 320 Нм е наличен в широкия диапазон от 1500 до 4200 об/мин. Това дава плътна тяга в почти всички оборотни режими. Автоматичната 7-степенна трансмисия с два съединителя предоставя много приятно усещане при шофиране особено в града, като при нужда сменя предавките доста енергично. Разходът на гориво при разумен стил на шофиране е в границите на 6,9-7,3 л/100 км. В града консумацията се колебае около 10 л/100 км, в зависимост от интензивността на трафика. Версията Q3 40 TFSI S tronic quattro е напълно достатъчна, ако искате да получите премиум автомобил с отличен баланс между качества и цена.

Шест режима на шофиране адаптират колата към предпочитанията на водача

Новото Audi Q3 се чувства перфектно в градска среда. Воланът му с адаптивен електрически усилвател прецизно променя остротата си в зависимост от ъгъла на въртене. Настройките на системата Audi drive select позволяват да изберете оптималния от шест режима на шофиране, в зависимост от вашите нужди - Auto, Comfort, Dynamic, Off-Road, Efficiency и Individual. За умерено темпо на движение подхожда режим Comfort, а в Dynamic реакциите на волана и двигателя се изострят, така че управлението и отзивчивостта на педала на газта са по-директни. Комфортът на возене е относително добър и окачването се справя меко с малките неравности и фуги, но трусовете от големите дупки се предават в купето. Като алтернатива се предлага и спортна система на окачването с по-стегнати амортисьори и кормилна уредба с по-директно управление за по-динамично управление на новото Audi Q3.

Базовото оборудване на новото Audi Q3 е разширено и вече включва електрически стъкла и огледала за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, сателитна навигация, аудиосистема, сензори за паркиране, круиз контрол. Има и 6 въздушни възглавници, стабилизационни системи, система за автоматично спиране и спазване на пътната лентата. Списъкът с опции е разширен с автопилот за паркиране, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор, 680-ватова премиум аудиосистема Bang & Olufsen с виртуален звук и общо 15 високоговорителя. Новото Audi Q3 вече се продава у нас, а цената му започва от 68 868 лева. Богато оборудваната модификация Q3 40 TFSI S tronic quattro S line струва 85 850 лева.

Технически характеристики

Audi Q3 40 TFSI S tronic quattro S line

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG

190 к.с. максимална мощност при 4200 об/мин

320 Нм максимален въртящ момент при 1500-4200 об/мин

7,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на гориво

166 г/км емисии на СО2

85 850 лева цена на модела

По темата: Audi Audi Q3 кросоувър SUV Q3
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Новият Land Rover Defender е още по-здрав и надежден

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Британската марка Land Rover избра автосалона във Франкфурт за световната премиера на новия Defender. Емблематичният всъдеход е специално проектиран за предизвикателствата и потребностите на XXI век. Той е интелигентен, готов за всякакви приключения и осигуряващ безопасност за водача и пътниците. Новият Land Rover Defender е проектиран да служи на авантюристите, на любопитните натури и най-вече на хората, които ценят обществото и се стремят към велики дела.

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V се превърна в екологичен и икономичен хибрид

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.