Новото Audi e-tron GT – потресаващо бързо и стабилно
9

Новото Audi e-tron GT – потресаващо бързо и стабилно

Спортният седан разкрива електрическото бъдеще на марката и показва колко емоционална може да бъде мобилността на ток

През последните години Audi активно разширява своята гама от електромобили. Неотдавна се появиха кросоувърите Audi e-tron и Q4, както и техните спортни варианти e-tron Sportback и Q4 Sportback. По пътя към електрическа мобилност Audi направи истинска революция с представянето на спортния седан Audi e-tron GT. Новият ексклузивен модел е най-бързият и най-скъпият в електрическата гама на Audi. Неотдавна спортният седан Audi RS e-tron GT беше показан у нас, а продажбите вече започнаха.

Новото изцяло електрическо Audi e-tron GT достига дължина 4989 мм и широчина 1964 мм, като височината е едва 1414 мм, а междуосието е цели 2900 мм. Колата тежи 2276 кг в базовата версия, като може да бъде олекотена чрез опционалния карбонов покрив. Коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0,24.

Новото Audi e-tron GT е стилен спортен седан с динамичен силует. Дългият преден капак, високата линия на прозорците и извитият покрив придават на профила стилна и стремителна стойка. Предната част е оформена в традиционния стил на марката Audi, въпреки че вместо металната радиаторна решетка е поставена пластмасова.

Удължените фарове са LED на всички модели Audi e-tron GT, а срещу доплащане могат да бъдат матрични. Стандартно колелата са с 19-инчови алуминиеви джанти, докато за версията RS те са 20-инчови. Страничните прозорци нямат рамки, подобно на купетата. Задната част е леко повдигната и при високи скорости от капака на багажника се издига спойлер. Задните светлини се простират по цялата каросерия.

Интериорът на Audi e-tron GT е украсен с кожа, алкантара и алуминий, а като опция се предлагат карбонови детайли. Вътрешното осветление се осъществява с помощта на светодиоди. Оформлението и дизайнът на салона са познати от Audi A7 Sportback. Това е направено нарочно, тъй като според прогнозите, повечето клиенти ще преминат към e-tron GT от спортните версии Audi S7 Sportback. Воланът е направен в корпоративния стил с плоско дъно.

Показанията на инструментите се показват на дигиталния дисплей с променлива конфигурация и се проектират върху предното стъкло. Централният панел на Audi e-tron GT е леко обърнат към водача и е покрит с 10,1-инчов сензорен екран.

Вместо втори дисплей са осигурени обичайните бутони за аудиосистемата и блоковете за контрол на климатроника. Бутоните са малко и са подредени рационално. Още в стандартната версия предните седалки са получили електрическо регулиране и отопление. Седалките имат отлична опора на гърба и са едновременно удобни.

Във версията RS са поставени спортни седалки с подобрена странична опора. Позицията за седене е много ниска, а водачът и пътникът отпред са разделени от висок централен тунел. На втория ред седалки в Audi e-tron GT пространството за краката е достатъчно, благодарение на специалната архитектура на каросерията.

Мястото за главите не е много голямо, но пътниците с височина до 185 см няма да бъдат ограничени. Обемът на багажника е 405 литра (366 литра при RS), а капакът му е оборудван с електрическо задвижване. Освен това има 85-литрово отделение под предния капак за кабелите за зареждане.

Оборудването на Audi e-tron GT е много богато и включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, аудиосистема с 10 високоговорителя, двузонов климатроник, камера за обратно виждане, сензори за дъжд и светлина, Wi-Fi, сателитна навигация, сензори за паркиране, адаптивен круиз контрол и други. Има и 8 въздушни възглавници, система за стабилизация, система за автоматично спиране и задържане на лентата.

Опциите включват вентилация и масаж на седалките, камери за 360-градусов обзор с дистанционно управление, автопилот за паркиране, 710-ватова аудиосистема Bose и полуавтономна система за шофиране. Още по-динамичната версия Audi RS e-tron GT има въздушно окачване, а срещу доплащане се предлагат завиващи задни колела и карбоново-керамични спирачни дискове.

Изстрелва се като куршум и буквално се залепя за пътя

За задвижването на електрическото Audi e-tron GT се предлагат два варианта с два електромотора и задвижване на четирите колела. В първата версия мощността е 476 к.с., а краткосрочно достига 530 к.с. В по-динамичната версия Audi RS e-tron GT мощността е 598 к.с. и за кратко достига 646 к.с.

Пиковата мощност се активира едва за няколко секунди само при рязък старт със системата за управление на стартиране Launch Control. Новото Audi e-tron GT е оборудвано с високотехнологична 2-степенна автоматична скоростна кутия на задната ос. Задвижването на всички колела е допълнено от активен заден диференциал и адаптивни амортисьори.

На пътя новото Audi RS e-tron GT демонстрира потресаваща динамика и стабилност. Моделът е оборудван със система за векторно управление на тягата и завиващи задни колела. Батерията е разположена в долната част на каросерията, което понижава центъра на тежестта и минимизира наклоняването в завоите.

Управлението от волана е доста леко, но в динамичен режим става директно и много по-остро. Благодарение на въздушното окачване, стандартно за модела Audi RS e-tron GT, седанът вози комфортно дори по лошите български пътища и е удобен за ежедневна употреба.

Максималният въртящ момент от 830 Нм е на разположение още от първите обороти, така че има повече от достатъчно тяга. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,3 секунди с мощната модификация Audi RS e-tron GT, а ускорението от място до 200 км/ч става за 11,3 секунди Още по-впечатляващо е ускорението от 80 до 120 км/ч, което става светкавично за 2,4 секунди и превръща изпреварванията в детска игра. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Специален синтезатор в салона пресъздава невероятния звук на мощните 8- и 10-цилиндрови двигатели на Audi. Регенеративната спирачна система може да се регулира с помощта на пластините на кормилната колона и е перфектно настроена в повечето режими. Новото Audi RS e-tron GT спира уверено и бързо, като спирачният път от 100 км/ч до покой е едва 33,2 метра, а срещу доплащане може да бъде снабдено с карбоново-керамични спирачки.

Батерията на Audi e-tron GT е с брутен капацитет от 93,4 кВтч, от които използваем 85 кВтч, осигурява автономен пробег от 487 км (WLTP) при Audi e-tron GT и 472 км при Audi RS e-tron GT. Зареждането до 80% на батерията на електрическото Audi може да стане само за 22 минути от бърза 270-киловата станция.

За осигуряване на пробег от 100 км са необходими само 5 минути. От домашната електрическа мрежа пълното зареждане на батерията ще отнеме 9 часа. Моделът Audi e-tron GT има комбиниран разход на електроенергия от 19,9 до 21,6 кВтч/100 км, а Audi RS e-tron GT консумира от 20,6 до 22,5 кВтч/100 км електроенергия в комбиниран цикъл.

Новото Audi e-tron GT вече може да се поръча в дилърската мрежа на Audi у нас. Цената на e-tron GT започва от 203 876 лева, а версията RS струва от 276 827 лева.

Технически характеристики

Audi RS e-tron GT

Два електромотора на предната и задната ос

2-степенна автоматична трансмисия

598 (646*) к.с. системна мощност

830 Нм максимален въртящ момент

3,3 секунди ускорение от 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

20,6 кВтч/100 км комбиниран разход на енергия (WLTP)

472 км пробег със заредена батерия (WLTP)

0 г/км емисии на СО2

276 827 лева цена на модела

*В режим Launch Control Boost

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.