Новото Audi A3 Sportback взе гените на големите братя
9

Компактният луксозен модел съчетава спортна динамика с добър комфорт на возене

Новото Audi A3 Sportback взе гените на големите братя

Четвъртото поколение на хечбека с 5 врати стана още по-модерен и технологичен автомобил

През 1996 година Audi представи първия компактен хечбек в луксозния сегмент, който логично получи името А3. През всичките тези години „А-тройката” винаги се е отличавала със стилен дизайн и качествен интериор, които съответстват на марката с четирите ринга. Популярността на модела се дължи на съвременната му външност, функционалния салон, добре обмислените технически решения и възможността на потребителите да избират между богата гама двигатели, трансмисии и оборудване. Всички тези качества направиха трите досегашни поколения на Audi A3 много успешни.

Новата четвърта генерация на хечбека A3 Sportback с 5 врати взе гените от големите братя, стана още по-спортен и технологичен премиум модел, който има всички шансове да повтори и дори да надмине успеха на предшествениците си.

В оформлението на външния вид на новото Audi A3 Sportback изпъкват компактните пропорции и спортния дизайн. В предната част широката радиаторна решетка и големите вентилационни отвори изграждат динамичния характер на компактния модел. Линията на рамената на каросерията се простира от предните фарове до задните светлини. Повърхността под линията е вдлъбната навътре и подчертава широчината на калниците. Дигиталните дневни светлини, интегрирани в матричните светодиодни фарове се състоят от три компонента с по пет LED сегмента.

Новото Audi A3 Sportback предлага повече вътрешен простор и функционалност при запазени компактни външни размери на каросерията. Моделът от компактен клас е пораснал с около 3 см в сравнение с прекия си предшественик, като сега дължината му е 4343 мм, а широчината 1816 мм. Височината от 1449 мм и междуосието от 2636 мм са останали непроменени. Вместимостта на багажника е 380 литра, а при сгънати задни седалки достига до 1200 литра. Дъното на товарния отсек може да бъде настройвано в различни височини. Като опция се предлага електрическо задвижване на задния капак, което може да се командва и посредством жест с крак.

В интериора на новото Audi A3 Sportback водачът е посрещнат от спортния дизайн на уредите за управление и висококачествената сглобка на детайлите. Веднага прави впечатление новият селектор за управление на автоматичната трансмисия, както и множеството апликации от алуминий или карбон, характерни дръжки за отваряне на вратите и черния панел на таблото. За първи път тапицериите са направени от рециклирани пластмасови бутилки, украсени със стилни контрастни шевове.

Кокпитът на Audi A3 Sportback е изцяло фокусиран около водача. Той използва познати елементи от по-големите луксозни модели на марката и е серийно оборудван с 10,1-инчов сензорен екран, който е позициониран в средата на инструменталното табло. Чувствителният на допир екран разпознава ръчно въвеждане на символи, дава акустична обратна връзка и позволява управление на функциите посредством фрази от всекидневната реч.

Като опция се предлага и виртуален кокпит с 12,3-инчов екран, който може да се управлява от мултифункционалния волан. Той предоставя на водача избор между три различни изгледа, сред които графика със спортна визия, както и голямо изображение на навигационната карта. По желание на борда на автомобила има и Head-up-дисплей, който прожектира най-важните данни за шофирането директно на предното стъкло, в непосредственото зрително поле на водача. Серийно е налично дигитално радио. За свързването на Audi A3 Sportback със смартфона на водача отговарят приложенията myAudi App, Apple Car Play или Android Auto.

Новото Audi A3 Sportback е оборудвано с множество технологии и асистиращи системи в помощ на водача, които правят всичко възможно да намали риска от инциденти с други участници в движението и серийно предлага високо равнище на безопасност. На борда има асистент за рязко заобикаляне на препятствия и предупреждение за неволно напускане на пътната лента, а като опция се предлагат асистент за смяна на лентата, асистент за приближаващи обекти при слизане от автомобила, както и асистенти за кръстовища и за паркиране.

Адаптивният асистент за шофиране подпомага водача при надлъжното и напречно водене на автомобила, като технологията до момента е позната основно от високия клас модели на Audi. Асистентът поддържа скоростта и дистанцията спрямо движещите се отпред коли и посредством плавни намеси в електромеханичното кормилно управление спомага за задържането на автомобила в лентата на движение. По този начин значително се повишава нивото на комфорт при шофиране, особено при дълги разстояния.

Новото Audi A3 Sportback стартира у нас с три двигателя - 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 150 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия S tronic, както и с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат в два варианта на мощност – със 116 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия, и със 150 к.с. със 7-степенна автоматична трансмисия S tronic.

Бензиновият двигател впечатлява с мощна тяга и култивирана работа. Максималният въртящ момент от 250 Нм се предава към предните колела посредством 7-степенната предавателна кутия с два съединителя S tronic, която превключва със светкавична бързина. Вместо досегашния селектор, на централния тунел е поставен компактен селектор. С него водачът управлява предавателната кутия посредством натискане и издърпване.

Моторът тегли уверено още от ниските обороти, което го прави много пъргав на спринта при потегляне и енергичен при изпреварване. Автоматична скоростна кутия превключва незабавно предавките, а за още по-активна смяна на скоростите има спортен режим, който се активира с едно кликване на джойстика. Има и ръчен режим на управление на предавките, който се задейства от перата зад волана.

Смайващ е и ниският разход на гориво, който извън града е под 5 л/100 км. От Audi обещават да разширят палитрата на модела A3 Sportback, включително с модификации с електрифициран двигател и версии със задвижване на четирите колела от системата Quattro.

Ходовата част на новото Audi A3 Sportback е с многораменно окачване с четири носача на задния мост за версиите с мощност над 150 к.с. Благодарение на него на пътя компактният хечбек има спортно-балансиран характер и съчетава високо ниво на динамика с добър комфорт на возене. Като опция се предлага и окачване с адаптивно регулиране на амортисьорите, което същевременно снишава каросерията с 10 мм по-близо до пътя и автоматично се настройва спрямо състоянието на настилката, ситуацията на пътя и избрания режим от системата Audi drive select, за комфортно преминаване през неравности до максимално динамична управляемост.

При спортното окачване амортисьорите и пружините са с по-твърда настройка, а пътният просвет е намален с 15 мм и компактният модел лежи по-близо до пътя и предлага по-интензивен контакт с настилката. Еталонната стабилност при динамично шофиране по планински път със завои се допълва от прецизното управление и малки ходове на волана. Каросерията на A3 Sportback почти не се наклонява в завоите, сякаш колата се движи по релси и предразполага водача към спортно управление.

Новото Audi A3 Sportback вече се продава на европейските пазари и в България. У нас базовата версия 35 TFSI с 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с 6-степенна механична скоростна кутия и мощност 150 к.с. стартира от 55 532 лева. Същата модификация, но със 7-степенна автоматична трансмисия S tronic струва 59 279 лева. Моделът се предлага и с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател, като при версията 30 TDI е в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия с мощност 116 к.с. и струва 56 097 лева, а при модификацията 35 TDI S tronic със 7-степенна автоматична трансмисия с мощност 150 к.с. цената започва от 63 019 лева.

Технически характеристики

Audi A3 Sportback 35 TFSI S tronic

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия S tronic

150 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на бензин

128 г/км емисии на СО2

59 279 лева базова цена на модела

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.