Нови въздушни електрически таксита с вертикално излитане и кацане (VTOL), преодоляват ограниченията на захранваните от батерии летателни средства, използвайки водородна горивна клетка.

Летящото такси Skai на Alaka'i Technologies може да превозва до пет пътника и разполага с до четири часа време за полет или 640 км.


Използването на водород все още представлява трудност за автомобилната индустрия, но може би е подходящото гориво за нуждите на електрическата авио индустрия, захранвайки многороторните VTOL въздушни таксита. За момена, технология на литиевите батерии предоставя ниска енергийна плътност, което силно ограничава обсега на настоящите проекти за електрически VTOL апарати. Но водородът предлага до 10 пъти по-голяма енергийна плътност и бързо презареждане, ако може да се преодолее неефективността на производството, транспортирането и съхранението му. Тези затруднения могат да бъдат по-добре управлявани от централизиран авиационен модел, който не трябва да се разпростира по цялата пътна мрежа.


След четири години работа, компанията от Масачузетс, Alaka'i Technologies представи вчера в Калифорния въздушно такси задвижвано с водород. Според интервю за SoCalTech, компанията работи с финансиране от един инвеститор, помогнал с проектирането, разработването, създаването на прототипи и сега сертифицирането от Федералната Авиационна Администрация (FAA) на САЩ, което според Стив Ханви (Steve Hanvey), главен изпълнителен директор на Alaka'I, трябва е възможно преди края на 2020 г. поради простотата на конструкцията.


Skai е разработен съвместно с Designworks, студио за иновации в дизайна на BMW, и използва шест ротора с големи въглеродни перки. Няма противоположно въртящи се перки, канални вентилатори, накланящи се елементи, крила или тласкащи ротори. Skai ще работи подобно на дрон, който се нуждае от непрекъсната тяга, за да остане във въздуха, така че е възможно бъдещите модели, които ще имат криле, осигуряващи подемна сила при полет напред, да предлагат още по-впечатляващ обсег.


При пускането на пазара, въздушното такси ще бъде пилотирано, разполага с място за пет души, включително пилота, но компанията казва, че в бъдеще Skai със сигурност ще бъде безпилотен.

От страна на безопасността, Skai може да продължи да лети, ако някои от шестте ротора откаже. В случай на пълен отказ, Skai разполага с парашут, наречен Airframe Parachute, който да омекоти приземяването. Разбира се, дори най-бързите балистични парашути се нуждаят от определено време, за да се отворят и забавят падането, което означава, че са практически безполезни под определена височина и ще е интересно да се разбере как компанията се е справила с така наричаната „зона на смъртта”, под тази височина.


Компанията казва, че е планирала и проектирала всичко необходимо за реализацията на концепцията за въздушна таксиметрова услуга, което показва, че ще контролира всички операции, вместо, например, да се включи към друга услуга, като Uber Elevate.


Прототипът притежава впечатляващ дизайн, а водородната горивна клетка изглежда превъзхожда във въздуха проектите на батерии, докато продължителността на полета от 4 часа / 640 км незабавно ще направи Skai практичен и доста печеливш, веднага след като бъде сертифициран и готов да полети.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пакетчета за чай като акули

Точно когато сте решили, че е безопасно да отидете в кухнята и да си направите чаша ободрителен чай, се сблъсквате...с акули.

Twitter неволно раздава лични данни

Twitter се извини за "неволно" използвани имейл адреси и телефонни номера, предоставени от потребителите за сигурност на акаунта си, които предоставят възможност за насочваща индивидуална реклама, съобщава Би Би Си.

Няма вода на Марс от 3,5 млрд. години

Преди около 3,5 милиарда години водата от езерата и реките на планетата Марс се е изпарила заради промени в климата, предаде АФП.