0

Г одина след дебюта на осмото поколение на бестселъра Golf, германският гигант Volkswagen представи най-мощният вариант на модела, наречен Golf R. Новият спортен модел е зареден с 320 конски сили и така става най-мощният сериен Volkswagen Golf за всички времена. Спортният хечбек с 5 врати и 5 места е особено динамичен, отличава се с особено ексклузивен дизайн и оборудване, като е снабден с най-новите системи и технологии, и със задвижване на четирите колела 4Motion.

Година след дебюта на осмото поколение на бестселъра Golf, германският гигант Volkswagen представи най-мощният вариант на модела, наречен Golf R. Новият спортен модел е зареден с 320 конски сили и така става най-мощният сериен Volkswagen Golf за всички времена. Спортният хечбек с 5 врати и 5 места е особено динамичен, отличава се с особено ексклузивен дизайн и оборудване, като е снабден с най-новите системи и технологии, и със задвижване на четирите колела 4Motion.

Новият Volkswagen Golf R се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 2.0 TSI и разполага с феноменална мощност от 320 к.с. при 5400 об/мин, а максималният въртящ момент е увеличен до 420 Нм при 2100-5350 об/мин. Моторът е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Със своята задвижваща технология той оглавява всичко, което е лансирано досега с емблемата Golf.

Новото поколение на спортния автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,7 секунди. Максималната скорост на Volkswagen Golf R е електронно ограничена до 250 км/ч, обаче новият модел може да се поръча и с опционален пакет R-Performance, който позволява да се увеличи лимита на скоростта до 270 км/ч. Комбинацията от максималния въртящ момент от 420 Нм, най-прогресивното задвижване на всички колела в тази категория и авангардната ходова част и осигуряват на новия Golf R абсолютното лидерство в класа на спортните хечбеци.

Новият Volkswagen Golf R е оборудван с нова система за задвижване на всички колела 4Motion със специална система за векторно разпределение на тягата R-Performance Torque Vectoring. Тази интелигентна свързана система дава ново измерение на динамиката на шофиране. Новата система за задвижване на всички колела и технологичната ходова част работят в унисон, за да създадат множество иновации, които предлагат максимална пъргавина и удоволствие от шофирането.

Системата 4Motion с R-Performance Torque Vectoring е новият контролен център, който разпределя мощността на двигателя към четирите задвижвани колела. Новият заден диференциал разпределя задвижващата тяга на турбобензиновия двигател в Golf R не само между предния и задния мост, но и вариационно между двете задни колела. Това прави възможно значително повишаване на динамиката, особено при завиване.

Задвижването на четирите колела също е свързано в мрежа чрез системата Vehicle Dynamics Manager с други системи на ходовата част, като електронните блокировки на диференциала XDS и адаптивното управление на шасито DCC. Окачването и кормилното управление също са пренастроени, а диаметърът на предните спирачни дискове е увеличен до 360 мм. Благодарение на тази тясна интеграция на различните системи, новият Volkswagen Golf R предлага оптимални характеристики на сцепление и неутрално управление с най-висока степен на прецизност.

Прецизните спортни настройки на новия Volkswagen Golf R са направени на пистата  „Нюрбургринг Нордшлайфе”. Новият Golf R в комбинация с пакета R-Performance дори се предлага със специален профил за шофиране на „Нюрбургринг”, известен като Special. Като част от този профил на шофиране, всички ключови параметри на задвижване са адаптирани към легендарната състезателна писта, включително новото задвижване на всички колела. По време на вътрешни тестови шофирания, новият Volkswagen Golf R, оборудван със 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител DSG като стандарт, е с до 19 секунди по-бърз на обиколка на състезателната писта спрямо своя предшественик с време 7:51 минути.