Volkswagen Golf с право се смята за основател на C-сегмента и представлява най-успешният европейски автомобил през последните четири десетилетия. От 1974 г. са произведени вече над 35 милиона автомобила Volkswagen Golf от седем поколения. Преди броени дни в родния му град – Волфсбург, се състоя световната премиера на новия Volkswagen Golf. Осмото поколение на бестселъра ще дебютира още през месец декември на избрани европейски пазари. Новият Volkswagen Golf прави цифрова и хибридна офанзива, като освен това е по-интелигентен и по-безопасен от всякога.

Никога досега Volkswagen Golf не е бил толкова прогресивен. С едновременния дебют на бензиновите, дизеловите и хибридните версии на модела, той буквално наелектризира компактния клас, а изцяло цифровизираният му интериор разкрива нови измерения в областта на интуитивното управление на функциите. Осмото поколение на Golf позволява шофиране с електронни асистенти със скорост до 210 км/ч и е първият модел на Volkswagen, който чрез средствата за комуникация Car2X използва груповия интелект на околния поток от превозни средства и може да предупреждава превантивно водача за опасности, които предстоят по маршрута.

„Със своите седем поколения Golf впечатли повече от 35 милиона потребители. Цялата автомобилна индустрия очаква всеки нов Golf да определи стандарта”, каза на премиерата д-р Херберт Дайс, председател на борда на директорите на Volkswagen AG. В технологично отношение осмото поколение на Golf прави най-големия скок напред след първата си поява преди 45 години. „Този модел е изцяло нов, но разбира се Golf винаги ще си остане Golf. Защото неговата концепция е вечна. Този модел определяше лицето на нашата марка през изминалите десетилетия. Golf постоянно налагаше новите технологии да бъдат достъпни за всички”, сподели Ралф Брандщетер, главен изпълнителен директор на Volkswagen по време на церемонията за премиерата на новия модел.

Новият Volkswagen Golf е изграден на универсалната модулна платформа MQB. Дължината на хечбека е 4284 мм, широчината е 1789 мм, височината е 1456 мм, а междуосието - 2636 мм. Аеродинамиката е подобрена и коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,275. Вентилационните отвори в салона се простират по целия преден панел, като при по-големия модел Passat.

Във всички варианти новият Volkswagen Golf вече има дигитално табло. Особено продължение на него е сензорният екран на мултимедийната система, чийто диагонал може да бъде 8,25 или 10 инча. При версиите с автоматична трансмисия вместо лост е инсталиран миниатюрен джойстик. Практически всички екрани и уреди за управление в новия модел са цифрови. Новите контролни прибори и инфотейнмънт системите с онлайн свързаност се сливат в един хомогенен панел с показания, сензорни бутони и плъзгачи, реагиращи на докосване. Предлага се и опционален Head-up дисплей на предното стъкло, който ще разшири и обогати допълнително гамата от информация за водача и пътниците.

Сред възможностите за избор на задвижване на новото поколение на Volkswagen Golf са също бензиновите и дизеловите варианти, както и задвижването с природен газ (метан). Гамата от двигатели включва два 4-цилиндрови бензинови агрегата TSI с мощност 90 к.с. и 110 к.с., два 4-цилиндрови дизелови мотора TDI със 115 к.с. и 150 к.с. и двигател на версията с метан TGI с максимална мощност 130 к.с. Двигателите се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия и 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. Новите бензинови варианти се отличават с особено ниски стойности на разхода на гориво и емисиите, благодарение на редица технологични нововъведения, сред които и използването на цикъла на Милър в горивния процес. Сред иновациите в гамата от дизеловите агрегати са технологията за третиране на отработилите газове с двойно дозиране. Система е оборудвана с два катализатора SCR, която спомага за значително намаляване с до 80% на емисиите на азотни окиси (NOx). Освен това, средният разход на гориво на дизеловите агрегати е намален с до 17% в сравнение с тези на неговия предшественик.

Предлага се с пет хибридни системи за задвижване с мощност от 110 до 245 конски сили

С новото поколение на Golf марката Volkswagen започва мощна офанзива в хибридната област. Осмото издание на бестселъра ще бъде първият модел в историята на германския производител, който  ще се предлага в не по-малко от пет версии с хибридно задвижване. Своят дебют в новия модел отбелязва и хибридната технология, при която ремъчният стартер-генератор, литиево-йонната акумулаторна батерия с напрежение 48 волта и последното поколение ефективни бензинови турбодвигатели TSI са обединени в новото „меко” хибридно задвижване на варианта eTSI, наречено Мild Hybrid. Сред безспорните предимства на новата система е намаляването на разхода на гориво с до 10%, измерен на основата на процедурата WLTP и осезаемо подобрените динамични характеристики, които правят автомобила по-пъргав и комфортен при потегляне и шофиране. Volkswagen ще предлага новия Golf eTSI в три варианта на мощност – със 110 к.с., с 130 к.с. и със 150 к.с.

Осмото поколение на Volkswagen Golf ще се предлага и в два варианта с plug-in хибридно задвижване. Новата икономична версия е с максимална мощност 204 к.с., докато динамичният вариант GTE развива мощност от 245 к.с. И двете модификации на новия Golf с plug-in хибридни системи на задвижване ще използват изцяло нова литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 13 кВтч. Тя дава възможност за изминаване на значително по-голям автономен пробег с изцяло електрическо задвижване на приблизително 60 км. Тази хибридна система превръща новия Golf в превозно средство с нулеви емисии за известен период от време.

Новите системи в осмото поколение на Volkswagen Golf са не само свързани помежду си, а благодарение на модула за онлайн връзка вече са в постоянен контакт и със света извън автомобила. Включеният в стандартното оборудване на новия модел модул включва вградена eSIM карта и осигурява постоянна свързаност с гамата от онлайн функции и услуги We Connect и We Connect Plus на Volkswagen. Новият Volkswagen Golf разполага с включени в стандартното оборудване възможности за връзка със заобикалящата среда чрез технологията Car2X. Евентуалните предупредителни сигнали от пътната инфраструктура и информацията от останалите участващи в движението превозни средства на разстояние до 800 метра се предоставят на водача на дисплея на арматурното табло. Естествено, новото поколение на Golf също е в състояние да споделя такава полезна информация и важни предупреждения с други модели, използващи Car2X комуникация. По този начин груповият интелект се превръща в реалност, поставяща началото на нова фаза в развитието на безопасността на движението.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

Ексклузивен модел по случай 60-годишнината

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

За 60 години от появата си, британската марка MINI популяризира по целия свят усещането за управление на картинг и практичното оползотворяване на пространството. За юбилея MINI преоткрива себе си, като преплита здравите традиции на оригинала и представя дизайнерски модел, който подчертава както британския произход, така и пъргавия характер на MINI. По случай 60-годишнината от създаването си, британската марка MINI пусна ексклузивен дизайнерски модел.