Volkswagen Golf с право се смята за основател на C-сегмента и представлява най-успешният европейски автомобил през последните четири десетилетия. От 1974 г. са произведени вече над 35 милиона автомобила Volkswagen Golf от седем поколения. Преди броени дни в родния му град – Волфсбург, се състоя световната премиера на новия Volkswagen Golf. Осмото поколение на бестселъра ще дебютира още през месец декември на избрани европейски пазари. Новият Volkswagen Golf прави цифрова и хибридна офанзива, като освен това е по-интелигентен и по-безопасен от всякога.

Никога досега Volkswagen Golf не е бил толкова прогресивен. С едновременния дебют на бензиновите, дизеловите и хибридните версии на модела, той буквално наелектризира компактния клас, а изцяло цифровизираният му интериор разкрива нови измерения в областта на интуитивното управление на функциите. Осмото поколение на Golf позволява шофиране с електронни асистенти със скорост до 210 км/ч и е първият модел на Volkswagen, който чрез средствата за комуникация Car2X използва груповия интелект на околния поток от превозни средства и може да предупреждава превантивно водача за опасности, които предстоят по маршрута.

„Със своите седем поколения Golf впечатли повече от 35 милиона потребители. Цялата автомобилна индустрия очаква всеки нов Golf да определи стандарта”, каза на премиерата д-р Херберт Дайс, председател на борда на директорите на Volkswagen AG. В технологично отношение осмото поколение на Golf прави най-големия скок напред след първата си поява преди 45 години. „Този модел е изцяло нов, но разбира се Golf винаги ще си остане Golf. Защото неговата концепция е вечна. Този модел определяше лицето на нашата марка през изминалите десетилетия. Golf постоянно налагаше новите технологии да бъдат достъпни за всички”, сподели Ралф Брандщетер, главен изпълнителен директор на Volkswagen по време на церемонията за премиерата на новия модел.

Новият Volkswagen Golf е изграден на универсалната модулна платформа MQB. Дължината на хечбека е 4284 мм, широчината е 1789 мм, височината е 1456 мм, а междуосието - 2636 мм. Аеродинамиката е подобрена и коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,275. Вентилационните отвори в салона се простират по целия преден панел, като при по-големия модел Passat.

Във всички варианти новият Volkswagen Golf вече има дигитално табло. Особено продължение на него е сензорният екран на мултимедийната система, чийто диагонал може да бъде 8,25 или 10 инча. При версиите с автоматична трансмисия вместо лост е инсталиран миниатюрен джойстик. Практически всички екрани и уреди за управление в новия модел са цифрови. Новите контролни прибори и инфотейнмънт системите с онлайн свързаност се сливат в един хомогенен панел с показания, сензорни бутони и плъзгачи, реагиращи на докосване. Предлага се и опционален Head-up дисплей на предното стъкло, който ще разшири и обогати допълнително гамата от информация за водача и пътниците.

Сред възможностите за избор на задвижване на новото поколение на Volkswagen Golf са също бензиновите и дизеловите варианти, както и задвижването с природен газ (метан). Гамата от двигатели включва два 4-цилиндрови бензинови агрегата TSI с мощност 90 к.с. и 110 к.с., два 4-цилиндрови дизелови мотора TDI със 115 к.с. и 150 к.с. и двигател на версията с метан TGI с максимална мощност 130 к.с. Двигателите се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия и 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. Новите бензинови варианти се отличават с особено ниски стойности на разхода на гориво и емисиите, благодарение на редица технологични нововъведения, сред които и използването на цикъла на Милър в горивния процес. Сред иновациите в гамата от дизеловите агрегати са технологията за третиране на отработилите газове с двойно дозиране. Система е оборудвана с два катализатора SCR, която спомага за значително намаляване с до 80% на емисиите на азотни окиси (NOx). Освен това, средният разход на гориво на дизеловите агрегати е намален с до 17% в сравнение с тези на неговия предшественик.

Предлага се с пет хибридни системи за задвижване с мощност от 110 до 245 конски сили

С новото поколение на Golf марката Volkswagen започва мощна офанзива в хибридната област. Осмото издание на бестселъра ще бъде първият модел в историята на германския производител, който  ще се предлага в не по-малко от пет версии с хибридно задвижване. Своят дебют в новия модел отбелязва и хибридната технология, при която ремъчният стартер-генератор, литиево-йонната акумулаторна батерия с напрежение 48 волта и последното поколение ефективни бензинови турбодвигатели TSI са обединени в новото „меко” хибридно задвижване на варианта eTSI, наречено Мild Hybrid. Сред безспорните предимства на новата система е намаляването на разхода на гориво с до 10%, измерен на основата на процедурата WLTP и осезаемо подобрените динамични характеристики, които правят автомобила по-пъргав и комфортен при потегляне и шофиране. Volkswagen ще предлага новия Golf eTSI в три варианта на мощност – със 110 к.с., с 130 к.с. и със 150 к.с.

Осмото поколение на Volkswagen Golf ще се предлага и в два варианта с plug-in хибридно задвижване. Новата икономична версия е с максимална мощност 204 к.с., докато динамичният вариант GTE развива мощност от 245 к.с. И двете модификации на новия Golf с plug-in хибридни системи на задвижване ще използват изцяло нова литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 13 кВтч. Тя дава възможност за изминаване на значително по-голям автономен пробег с изцяло електрическо задвижване на приблизително 60 км. Тази хибридна система превръща новия Golf в превозно средство с нулеви емисии за известен период от време.

Новите системи в осмото поколение на Volkswagen Golf са не само свързани помежду си, а благодарение на модула за онлайн връзка вече са в постоянен контакт и със света извън автомобила. Включеният в стандартното оборудване на новия модел модул включва вградена eSIM карта и осигурява постоянна свързаност с гамата от онлайн функции и услуги We Connect и We Connect Plus на Volkswagen. Новият Volkswagen Golf разполага с включени в стандартното оборудване възможности за връзка със заобикалящата среда чрез технологията Car2X. Евентуалните предупредителни сигнали от пътната инфраструктура и информацията от останалите участващи в движението превозни средства на разстояние до 800 метра се предоставят на водача на дисплея на арматурното табло. Естествено, новото поколение на Golf също е в състояние да споделя такава полезна информация и важни предупреждения с други модели, използващи Car2X комуникация. По този начин груповият интелект се превръща в реалност, поставяща началото на нова фаза в развитието на безопасността на движението.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.