0

Б езспорно Volkswagen Golf е един от най-популярните автомобили в Европа и света, с продадени над 35 милиона броя, от появата си през 1974 година. Хечбекът е един истински моден диктатор в световната автомобилна индустрия и отдавна се е превърнал в легенда на пазара. Благодарение на своята популярност, компактният хечбек с предно задвижване стана кръстник на цял един сегмент, наричан Golf-клас. Отчитайки броя на поколенията и обема на производство, като се има предвид и дебюта на иновациите, хечбекът Volkswagen Golf винаги е бил лидер в компактния сегмент, чието име носи. Новото осмо поколение на модела отново дава пример за това как ще изглежда модерният и технологичен хечбек на следващото десетилетие.

Безспорно Volkswagen Golf е един от най-популярните автомобили в Европа и света, с продадени над 35 милиона броя, от появата си през 1974 година. Хечбекът е един истински моден диктатор в световната автомобилна индустрия и отдавна се е превърнал в легенда на пазара. Благодарение на своята популярност, компактният хечбек с предно задвижване стана кръстник на цял един сегмент, наричан Golf-клас. Отчитайки броя на поколенията и обема на производство, като се има предвид и дебюта на иновациите, хечбекът Volkswagen Golf винаги е бил лидер в компактния сегмент, чието име носи. Новото осмо поколение на модела отново дава пример за това как ще изглежда модерният и технологичен хечбек на следващото десетилетие.

Въпреки, че бъдещето принадлежи на електрическата мобилност и автономното шофиране, където идва гамата на Volkswagen ID, новият Volkswagen Golf 8 носи в себе си най-важните иновации от последните няколко години. Новият компактен модел е получил толкова много дигитални технологии, които ще смаят младите и прогресивни хора. В същото време всички технологии са опаковани в обичайния компактен хечбек с почти вертикална задна част, който се харесва в цяла Европа.

Вече стана ясно, че външният вид на новия Volkswagen Golf предизвика полюсни мнения. Според някои хора предницата изглежда скучно, има нисък нос и подути фарове. Но според други осмият Golf е страхотен. В действителност дизайнът е впечатляващ. Почти от всеки ъгъл новият Golf изглежда динамично и стегнато, а предницата му ще бъде запомнена с хищния поглед на двойните светлини.

Фаровете са свързани с хоризонтална хромирана линия, която продължава чак до калниците. Този елемент със сигурност ще ви позволи много точно да идентифицирате осмия Golf. В комбинация с тънката радиаторна решетка, това допринася за визуалното разширяване на автомобила и подсъзнателно възприемате Volkswagen Golf 8 като по-нисък и по-широк.

В типичната задна част преобладават хоризонтални линии, новите LED светлини имат ясна графика, а в долната част е поставена хромирана лайстна, която очертава двете отделни изпускателни тръби. В профила на новия модел дръжките за отваряне на вратите са разположени точно на страничната линия, но най-впечатляващи са оригиналните и стилни 18-инчови двуцветни джанти.

Ако външният вид на новия Volkswagen Golf е по-скоро еволюционен, то в салона е настъпила истинска революция. Седалките и воланът са на мястото си, като са все така удобни, колкото и в предишните поколения на модела. Предлаганото място е едно от най-големите за мащабите на C-сегмента. Коренно различна обаче е самата концепция за подреждането на предния панел, в сравнение с тази, която видяхме в предходния Volkswagen Golf.

Около водача е новият кокпит – Digital Cockpit, който има плътен черен лъскав панел, включващ два големи дисплея и сензорни бутони. По-долу на централния тунел има няколко физически бутона и джойстик. В новия интериорен дизайн на салона има разноцветно вътрешно осветление, лумбален масаж, безжично зареждане на смартфон и дори безжична връзка с Apple CarPlay.

Всички функции в новия Volkswagen Golf 8 се управляват от двата големи цветни дисплея в салона. Арматурното табло представлява 10,25-инчов цифров дисплей, на който с бутоните на волана се извеждат различните изгледи на уредите, които могат да бъдат с класически кръгли циферблати или карта на целия екран, като дизайнът на иконите и информационни прозорци се променя според предпочитанията на водача. От бутоните на волана можете да контролирате дясната и лявата страна на дисплея, задавайки желаната информация.

Освен това на волана се е появил и отделен бутон за отоплението на волана. Отляво има секция от сензорни бутони за управление на фаровете. светлината и отоплението на стъклата. Основно място на централния панел заема сензорният екран с диагонал 8,25 или 10 инча. Под него има две секции със сензорни бутони за регулиране на силата на звука и избора на температура.

Всичко в новия Volkswagen Golf 8 се осъществява чрез централния сензорен екран, който буквално пленява с качество на картината, цветово възпроизвеждане и яснота на изображението, а също така и с нивото на взаимодействие с водача. Началната страница включва прозорец за навигация, управление на радио или аудиосистемата, както и телефонно обаждане. Отляво има постоянно поле за настройка на климата, отопление на седалките и изход от менюто.

По-горе е падащото меню с известията. Сензорният екран прилича все повече на смартфон. Дисплеите дават възможност за фина настройка, отлично качество на картината, подробности за менюто и удобство при използване. Сензорните бутони изглеждат малки, но с течение на времето става ясно, че всичко, от което се нуждаете, е винаги под ръка, а второстепенните функции са скрити в детайлните настройки. В резултат на това получаваме много технологии, които са на борда, но все пак е добре да ги разучите преди да потеглите в движение.

Първоначално новият Volkswagen Golf 8 дойде у нас с най-интересното ново задвижване и това е бензиновият 1,5-литров турбодвигател e-TSI с 48-волтова хибридна инсталация, състояща се от стартер-генератор с ремъчно задвижване, преобразувател на енергията и малка литиево-йонна батерия под предните седалки. С тази система двигателят е съчетан само със 7-степенната роботизирана автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG.

Мощността на агрегата е 150 к.с., а пикът на въртящия момент от 250 Нм е на разположение в широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин. Моторът е много добър и започва да дърпа уверено още от ниските обороти, което го прави много пъргав на спринта при потегляне и достатъчно енергичен при изпреварване.

Автоматична скоростна кутия DSG превключва своевременно и незабавно предавките, за още по-активна смяна на скоростите има спортен режим, който се активира с едно кликване на джойстика. Има и ръчен режим на управление на предавките, който се задейства от перата зад волана. Динамиката на Volkswagen Golf 8 с 1,5-литровия бензинов турбодвигател e-TSI е доста прилична, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 8,5 секунди, а и максималната скорост е 224 км/ч.

Смайващ е и ниският разход на гориво. Благодарение на ефективния бензинов турбодвигател, в режим Eco разходът извън града е 4,9 л/100 км. Ако шофирате без рязко натискане на газта, с 50-литровия резервоар можете да изминете автономен пробег от над 1000 км.

На пътя новият Volkswagen Golf 8 се управлява ясно, стегнато и прозрачно за водача. Еталонната стабилност на магистралата се допълва от прецизното управление и малките ходове на волана. Хечбекът върви толкова правилно и естествено, че човек трудно може да намери недостатъци. Каросерията почти не се наклонява в завоите, сякаш колата се движи по релси.

По второстепенни пътища с неравности и дупки, новият Golf може леко да се разклати, но за сметка на това при динамично шофиране по планински път със завои демонстрира отлична стабилност и предразполага към спортно управление. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които правят пътуването доста по-комфортно, което е особено забележимо при модела с големите 18-инчови колела. Хечбекът е оборудван с технологията XDS, която имитира диференциал с ограничено приплъзване и неутрализира недозавиването.

Технически характеристики

Volkswagen Golf 1.5 е-TSI DSG

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на бензин

129 г/км емисии на СО2

46 807 лева базова цена на модела