Новият Volkswagen Golf отново е моден диктатор в сегмента си
8

Осмото поколение на бестселъра смайва с дигитален кокпит и перфектно задвижване

Новият Volkswagen Golf отново е моден диктатор в сегмента си

Хечбекът харчи под 5 литра на 100 км с мощния бензинов турбодвигател с хибридна инсталация

Безспорно Volkswagen Golf е един от най-популярните автомобили в Европа и света, с продадени над 35 милиона броя, от появата си през 1974 година. Хечбекът е един истински моден диктатор в световната автомобилна индустрия и отдавна се е превърнал в легенда на пазара. Благодарение на своята популярност, компактният хечбек с предно задвижване стана кръстник на цял един сегмент, наричан Golf-клас. Отчитайки броя на поколенията и обема на производство, като се има предвид и дебюта на иновациите, хечбекът Volkswagen Golf винаги е бил лидер в компактния сегмент, чието име носи. Новото осмо поколение на модела отново дава пример за това как ще изглежда модерният и технологичен хечбек на следващото десетилетие.

Въпреки, че бъдещето принадлежи на електрическата мобилност и автономното шофиране, където идва гамата на Volkswagen ID, новият Volkswagen Golf 8 носи в себе си най-важните иновации от последните няколко години. Новият компактен модел е получил толкова много дигитални технологии, които ще смаят младите и прогресивни хора. В същото време всички технологии са опаковани в обичайния компактен хечбек с почти вертикална задна част, който се харесва в цяла Европа.

Вече стана ясно, че външният вид на новия Volkswagen Golf предизвика полюсни мнения. Според някои хора предницата изглежда скучно, има нисък нос и подути фарове. Но според други осмият Golf е страхотен. В действителност дизайнът е впечатляващ. Почти от всеки ъгъл новият Golf изглежда динамично и стегнато, а предницата му ще бъде запомнена с хищния поглед на двойните светлини.

Фаровете са свързани с хоризонтална хромирана линия, която продължава чак до калниците. Този елемент със сигурност ще ви позволи много точно да идентифицирате осмия Golf. В комбинация с тънката радиаторна решетка, това допринася за визуалното разширяване на автомобила и подсъзнателно възприемате Volkswagen Golf 8 като по-нисък и по-широк.

В типичната задна част преобладават хоризонтални линии, новите LED светлини имат ясна графика, а в долната част е поставена хромирана лайстна, която очертава двете отделни изпускателни тръби. В профила на новия модел дръжките за отваряне на вратите са разположени точно на страничната линия, но най-впечатляващи са оригиналните и стилни 18-инчови двуцветни джанти.

Ако външният вид на новия Volkswagen Golf е по-скоро еволюционен, то в салона е настъпила истинска революция. Седалките и воланът са на мястото си, като са все така удобни, колкото и в предишните поколения на модела. Предлаганото място е едно от най-големите за мащабите на C-сегмента. Коренно различна обаче е самата концепция за подреждането на предния панел, в сравнение с тази, която видяхме в предходния Volkswagen Golf.

Около водача е новият кокпит – Digital Cockpit, който има плътен черен лъскав панел, включващ два големи дисплея и сензорни бутони. По-долу на централния тунел има няколко физически бутона и джойстик. В новия интериорен дизайн на салона има разноцветно вътрешно осветление, лумбален масаж, безжично зареждане на смартфон и дори безжична връзка с Apple CarPlay.

Всички функции в новия Volkswagen Golf 8 се управляват от двата големи цветни дисплея в салона. Арматурното табло представлява 10,25-инчов цифров дисплей, на който с бутоните на волана се извеждат различните изгледи на уредите, които могат да бъдат с класически кръгли циферблати или карта на целия екран, като дизайнът на иконите и информационни прозорци се променя според предпочитанията на водача. От бутоните на волана можете да контролирате дясната и лявата страна на дисплея, задавайки желаната информация.

Освен това на волана се е появил и отделен бутон за отоплението на волана. Отляво има секция от сензорни бутони за управление на фаровете. светлината и отоплението на стъклата. Основно място на централния панел заема сензорният екран с диагонал 8,25 или 10 инча. Под него има две секции със сензорни бутони за регулиране на силата на звука и избора на температура.

Всичко в новия Volkswagen Golf 8 се осъществява чрез централния сензорен екран, който буквално пленява с качество на картината, цветово възпроизвеждане и яснота на изображението, а също така и с нивото на взаимодействие с водача. Началната страница включва прозорец за навигация, управление на радио или аудиосистемата, както и телефонно обаждане. Отляво има постоянно поле за настройка на климата, отопление на седалките и изход от менюто.

По-горе е падащото меню с известията. Сензорният екран прилича все повече на смартфон. Дисплеите дават възможност за фина настройка, отлично качество на картината, подробности за менюто и удобство при използване. Сензорните бутони изглеждат малки, но с течение на времето става ясно, че всичко, от което се нуждаете, е винаги под ръка, а второстепенните функции са скрити в детайлните настройки. В резултат на това получаваме много технологии, които са на борда, но все пак е добре да ги разучите преди да потеглите в движение.

Първоначално новият Volkswagen Golf 8 дойде у нас с най-интересното ново задвижване и това е бензиновият 1,5-литров турбодвигател e-TSI с 48-волтова хибридна инсталация, състояща се от стартер-генератор с ремъчно задвижване, преобразувател на енергията и малка литиево-йонна батерия под предните седалки. С тази система двигателят е съчетан само със 7-степенната роботизирана автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG.

Мощността на агрегата е 150 к.с., а пикът на въртящия момент от 250 Нм е на разположение в широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин. Моторът е много добър и започва да дърпа уверено още от ниските обороти, което го прави много пъргав на спринта при потегляне и достатъчно енергичен при изпреварване.

Автоматична скоростна кутия DSG превключва своевременно и незабавно предавките, за още по-активна смяна на скоростите има спортен режим, който се активира с едно кликване на джойстика. Има и ръчен режим на управление на предавките, който се задейства от перата зад волана. Динамиката на Volkswagen Golf 8 с 1,5-литровия бензинов турбодвигател e-TSI е доста прилична, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 8,5 секунди, а и максималната скорост е 224 км/ч.

Смайващ е и ниският разход на гориво. Благодарение на ефективния бензинов турбодвигател, в режим Eco разходът извън града е 4,9 л/100 км. Ако шофирате без рязко натискане на газта, с 50-литровия резервоар можете да изминете автономен пробег от над 1000 км.

На пътя новият Volkswagen Golf 8 се управлява ясно, стегнато и прозрачно за водача. Еталонната стабилност на магистралата се допълва от прецизното управление и малките ходове на волана. Хечбекът върви толкова правилно и естествено, че човек трудно може да намери недостатъци. Каросерията почти не се наклонява в завоите, сякаш колата се движи по релси.

По второстепенни пътища с неравности и дупки, новият Golf може леко да се разклати, но за сметка на това при динамично шофиране по планински път със завои демонстрира отлична стабилност и предразполага към спортно управление. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които правят пътуването доста по-комфортно, което е особено забележимо при модела с големите 18-инчови колела. Хечбекът е оборудван с технологията XDS, която имитира диференциал с ограничено приплъзване и неутрализира недозавиването.

Технически характеристики

Volkswagen Golf 1.5 е-TSI DSG

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на бензин

129 г/км емисии на СО2

46 807 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.