Британската марка Land Rover представи в Лондон изцяло новия всъдеход Range Rover Evoque. Второто поколение на луксозния компактен SUV е еволюция на оригинала, който постигна пазарен успех с продажби от над 772 096 броя в световен мащаб и спечели повече от 217 международни награди. Новият Evoque съчетава славното наследство на всъдеходите Range Rover със свръхмодерни и напредничави технологии. Той е проектиран, конструиран и произвеждан във Великобритания, като отговаря на нуждите и на най-претенциозните съвременни клиенти.

Второто поколение на Range Rover Evoque много наподобява на по-големия си родственик Range Rover Velar, като приликата е най-вече в предните и задните светлини на двата модела. Новият Evoque надгражда разпознаваемия дизайн на оригинала като представлява еволюция на характерния и подобен на купе силует с отличителен скосен покрив и издигаща се средна линия, който идентифицира семейството на Range Rover. Уникалните пропорции и обем са подсилени от подчертаните рамене и мощните арки на колелата, които в съчетание с 21-инчовите джанти създават силно и динамично присъствие. Тънките матрични LED фарове осигуряват по-изтънчена светлинна графика отпред и отзад. Интегрираните в каросерията дръжки на вратите допълват гладката изваяна естетика, а бягащите мигачи създават целенасочен светлинен подпис. За по-привлекателен вид на модела се предлагат опции като спортни детайли R-Dynamic и медни акценти.

Отвътре майсторски изработения интериор на Range Rover Evoque съчетава дизайн с изчистени повърхности и опростени линии с внимателно подбрани висококачествени материали, за да създаде луксозен, дигитален салон. Интериорът е проектиран да бъде тихо място, осигуряващо комфорт и спокойствие на пътниците, с технологии като системата Touch Pro Duo с двоен сензорен екран, съдържаща по-бърз софтуер, седалки с 20-степенно регулиране и йонизация на въздуха в купето, които допълват увеличеното вътрешно пространство.

Размерите на новия Evoque са почти идентични с тези на своя предшественик, но той е базиран върху новата първокласна напречна архитектура на Land Rover, която използва различни материали. Новият модел осигурява повече пространство в купето отпреди. По-дългото междуосие осигурява допълнително пространство от 20 мм за коленете на пътниците на задните седалки и повече място за съхранение на дребни вещи. По-голямата жабка и централен подлакътник вече могат да поберат таблети, ръчни чанти и бутилки. Пространството за багаж е по-голямо и достига 591 литра, много по-широко и лесно помества сгъната детска количка или комплект стикове за голф. При сгъване на втория ред седалки, делими в съотношение 40:20:40, обемът се увеличава до 1383 литра.

Новият Range Rover Evoque се предлага с избор между шест 4-цилиндрови двигатели Ingenium, сред които три бензинови и три дизелови варианта. Най-икономичният от тях е турбодизеловият двигател със 150 к.с. със среден разход от 5,4 л/100 км, а най-мощният е бензиновият вариант с 300 к.с. и въртящ момент от 400 Нм със смесен разход от 8,1 л/100 км. Всички двигатели са съчетани с 9-степенната автоматична скоростна кутия ZF, която осигурява по-плавно задвижване върху всякакви терени.

Новият Evoque е и първият в света, оборудван с технологията Ground View, която ефективно превръща предния капак в невидим, като прожектира изображения от камерата върху горния сензорен екран, за да предостави на водача 180-градусов изглед под предната част на автомобила. Това е полезно при трудни маневри по паркиране, за избягване на високите бордюри или преодоляване на неравни терени.

Новият Range Rover Evoque вдига летвата по отношение на проходимост върху всякакви терени в сектора на компактните луксозни SUV с уникално съчетание на присъщи офроуд възможности и усъвършенствани технологии, за да осигури сцепление върху всякакви повърхности и при всякакви условия. Пътният просвет е 212 мм, а предният и задният ъгъл на заход са съответно 25 и 30,6 градуса. Новият Evoque е оборудван със системата за задвижване на всички колела Terrain Response 2, налична като стандартно оборудване за модела с автоматична трансмисия.

Системата Terrain Response 2 автоматично разпознава повърхността, върху която се движи автомобила и регулира настройката спрямо нея. Това не само ще даде възможност на водачите да избират между четири режима - комфорт, пясък, трева/чакъл/сняг и кал/коловози за оптимизиране на динамиката и проходимостта, но новият автоматичен режим позволява на Evoque да избира най-подходящия режим за условията и автоматично да регулира подаването на въртящ момент спрямо терена. Максималната дълбочина на газене от 600 мм може да бъде проследявана ефективно с опционалните сензори. Ултразвукови сензори във външните огледала измерват точно дълбочината на водата, която се извежда на централния сензорен екран.

Ориентировъчната стартова цена на новия Range Rover Evoque у нас ще бъде 72 000 лева, а официалната ценова листа ще бъде качена на сайта на Land Rover до седмица.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Големият SUV влиза в завоите с пълна газ и смайва със стабилното си поведение

Audi Q8 закъсня с появата си, но навакса с технологичен прогрес

Големият SUV влиза в завоите с пълна газ и смайва със стабилното си поведение

След две поколения на BMW Х6 и едно на Mercedes-Benz GLE Coupe, инженерите от Audi най-после се решиха да направят купеобразен кросоувър. Новото Audi Q8 идва като флагман на германската марка, тъй като се нарежда по-високо от Q7 и дори надминава седана A8 по технологии и ексклузивност. Мисията на Audi Q8 е да съчетае елегантността на луксозно купе с комфорта, удобството и практичността на голям SUV.

Хибридният всъдеход комбинира бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V Hybrid тръгна с нова екологична система

Хибридният всъдеход комбинира бензинов двигател и два електромотора

След като през миналата година у нас беше представено петото поколение на кросоувъра Honda CR-V, сега в България пристигна хибридната версия на модела. Новият екологичен кросоувър CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Петото поколение на френския бестселър очарова с визията на големия брат Megane

Renault Clio прави революция в интериора и еволюция в екстериора

Петото поколение на френския бестселър очарова с визията на големия брат Megane

На автосалона в Женева в началото на март ще се състои световната премиера на петото поколение на Renault Clio. От френския бестселър са продадени около 15 милиона автомобила. Новото Renault Clio излъчва повече модерен стил с по-изваяни линии и по-ярка предна част, като същевременно остава разпознаваемо. Новият модел очарова с визията на големия брат Megane, но въпреки това екстериорът е по-скоро еволюция на предходното поколение, докато интериорът е претърпял истинска революция.