Британската марка Land Rover представи в Лондон изцяло новия всъдеход Range Rover Evoque. Второто поколение на луксозния компактен SUV е еволюция на оригинала, който постигна пазарен успех с продажби от над 772 096 броя в световен мащаб и спечели повече от 217 международни награди. Новият Evoque съчетава славното наследство на всъдеходите Range Rover със свръхмодерни и напредничави технологии. Той е проектиран, конструиран и произвеждан във Великобритания, като отговаря на нуждите и на най-претенциозните съвременни клиенти.

Второто поколение на Range Rover Evoque много наподобява на по-големия си родственик Range Rover Velar, като приликата е най-вече в предните и задните светлини на двата модела. Новият Evoque надгражда разпознаваемия дизайн на оригинала като представлява еволюция на характерния и подобен на купе силует с отличителен скосен покрив и издигаща се средна линия, който идентифицира семейството на Range Rover. Уникалните пропорции и обем са подсилени от подчертаните рамене и мощните арки на колелата, които в съчетание с 21-инчовите джанти създават силно и динамично присъствие. Тънките матрични LED фарове осигуряват по-изтънчена светлинна графика отпред и отзад. Интегрираните в каросерията дръжки на вратите допълват гладката изваяна естетика, а бягащите мигачи създават целенасочен светлинен подпис. За по-привлекателен вид на модела се предлагат опции като спортни детайли R-Dynamic и медни акценти.

Отвътре майсторски изработения интериор на Range Rover Evoque съчетава дизайн с изчистени повърхности и опростени линии с внимателно подбрани висококачествени материали, за да създаде луксозен, дигитален салон. Интериорът е проектиран да бъде тихо място, осигуряващо комфорт и спокойствие на пътниците, с технологии като системата Touch Pro Duo с двоен сензорен екран, съдържаща по-бърз софтуер, седалки с 20-степенно регулиране и йонизация на въздуха в купето, които допълват увеличеното вътрешно пространство.

Размерите на новия Evoque са почти идентични с тези на своя предшественик, но той е базиран върху новата първокласна напречна архитектура на Land Rover, която използва различни материали. Новият модел осигурява повече пространство в купето отпреди. По-дългото междуосие осигурява допълнително пространство от 20 мм за коленете на пътниците на задните седалки и повече място за съхранение на дребни вещи. По-голямата жабка и централен подлакътник вече могат да поберат таблети, ръчни чанти и бутилки. Пространството за багаж е по-голямо и достига 591 литра, много по-широко и лесно помества сгъната детска количка или комплект стикове за голф. При сгъване на втория ред седалки, делими в съотношение 40:20:40, обемът се увеличава до 1383 литра.

Новият Range Rover Evoque се предлага с избор между шест 4-цилиндрови двигатели Ingenium, сред които три бензинови и три дизелови варианта. Най-икономичният от тях е турбодизеловият двигател със 150 к.с. със среден разход от 5,4 л/100 км, а най-мощният е бензиновият вариант с 300 к.с. и въртящ момент от 400 Нм със смесен разход от 8,1 л/100 км. Всички двигатели са съчетани с 9-степенната автоматична скоростна кутия ZF, която осигурява по-плавно задвижване върху всякакви терени.

Новият Evoque е и първият в света, оборудван с технологията Ground View, която ефективно превръща предния капак в невидим, като прожектира изображения от камерата върху горния сензорен екран, за да предостави на водача 180-градусов изглед под предната част на автомобила. Това е полезно при трудни маневри по паркиране, за избягване на високите бордюри или преодоляване на неравни терени.

Новият Range Rover Evoque вдига летвата по отношение на проходимост върху всякакви терени в сектора на компактните луксозни SUV с уникално съчетание на присъщи офроуд възможности и усъвършенствани технологии, за да осигури сцепление върху всякакви повърхности и при всякакви условия. Пътният просвет е 212 мм, а предният и задният ъгъл на заход са съответно 25 и 30,6 градуса. Новият Evoque е оборудван със системата за задвижване на всички колела Terrain Response 2, налична като стандартно оборудване за модела с автоматична трансмисия.

Системата Terrain Response 2 автоматично разпознава повърхността, върху която се движи автомобила и регулира настройката спрямо нея. Това не само ще даде възможност на водачите да избират между четири режима - комфорт, пясък, трева/чакъл/сняг и кал/коловози за оптимизиране на динамиката и проходимостта, но новият автоматичен режим позволява на Evoque да избира най-подходящия режим за условията и автоматично да регулира подаването на въртящ момент спрямо терена. Максималната дълбочина на газене от 600 мм може да бъде проследявана ефективно с опционалните сензори. Ултразвукови сензори във външните огледала измерват точно дълбочината на водата, която се извежда на централния сензорен екран.

Ориентировъчната стартова цена на новия Range Rover Evoque у нас ще бъде 72 000 лева, а официалната ценова листа ще бъде качена на сайта на Land Rover до седмица.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.