Още с появата си на пазара през 2011 година, Range Rover Evoque се превърна в първият луксозен компактен SUV. За това време моделът спечели над 220 международни награди и реализира над 800 000 продажби на автомобили в световен мащаб. В края на миналата година Land Rover представи новия Range Rover Evoque, който е усъвършенствана еволюция на оригинала. Той отговаря на потребностите на съвременните клиенти, благодарение на съчетанието между славното наследство на легендарната британска марка и свръхмодерните технологии, използвани в колата.

Новият Range Rover Evoque е проектиран, конструиран и се произвежда във Великобритания, което е гаранция за най-високото му качество на изпълнение. Второто поколение на Range Rover Evoque ще се предлага само във версия с 5 врати. Въпреки външната прилика, платформата на новия Evoque също е напълно нова. Дължината от 4,37 метра и широчината от 1,90 метра остават непроменени, но в междуосието са добавени 21 мм и сега достига 2,68 метра. Стандартните алуминиеви джанти са 17-инчови, а като опция се предлагат колела с диаметър до 21 инча.

Новият Range Rover Evoque надгражда разпознаваемия дизайн на оригинала, който се отличава с наподобяващия на купе силует със скосен покрив и издигаща се средна линия. Хармоничните пропорции са подсилени от подчертаните рамене и издутите арки на колелата, които в съчетание с 21-инчовите джанти създават запомнящо се и динамично присъствие. Той е проектиран да съчетава изкусно градския начин на живот с бягството в провинцията през уикендите. Новият Range Rover Evoque прави впечатление с изискания си екстериорен дизайн, в който са съчетани ювелирни елементи, направени с внимание към детайла.

Тънките матрични LED предни фарове осигуряват много по-изтънчена светлинна графика отпред и отзад. Дръжките на вратите са изравнени с каросерията, а стреловидните бягащи мигачи създават целенасочен светлинен подпис. През задната част на автомобила преминава впечатляващ черен акцент, който създава усещане за визуална ширина, а прецизното намаляване на разстоянията между външните панели демонстрира нивото на майсторска изработка, което дизайнерите и инженерите на Land Rover са целели да постигнат. Уникалната визия на модела се допълва от опционални детайли от гамата R-Dynamic и медни акценти.

Финес и лукс царят в изцяло новия интериор на второто поколение на Range Rover Evoque

Новият Range Rover Evoque въвежда нови нива на финес и лукс в купето с революционен подход към интериора. Непрекъснатата хоризонтална архитектура подчертава усещането за широчина и простор, която заедно с по-силно скосения инструментален панел придава на интериора по-изискано усещане. Майсторски изработеният интериорен дизайн на новия Range Rover Evoque съчетава изчистени повърхности и опростени линии с внимателно подбрани висококачествени материали, за да създаде луксозно дигитално купе. Като алтернатива на кожата се предлага технически текстил, използващ рецикриклирана пластмаса, като вълнена тъкан и велур.

Купето е проектирано да бъде спокойно и тихо място, осигуряващо комфорт и спокойствие на пътниците с технологии като системата Touch Pro Duo с двоен сензорен екран, съдържаща нов, по-бърз софтуер, седалки с 20-степенно регулиране и йонизация на въздуха в купето, които допълват увеличеното интериорно пространство. Луксозното купе е съсредоточено още повече върху използването и интуитивните технологии. Двата впечатляващи екрана и бутоните на информационно-развлекателната система Touch Pro Duo са фокусът на интериорната среда. Красивият, изчистен дизайн идеално интегрира сензорни технологии с лесни за употреба въртящи се копчета.

Размерите на новия Evoque са почти идентични с тези на своя предшественик, но новият модел осигурява повече пространство в купето отпреди. По-дълго междуосие осигурява допълнително пространство от 20 мм за краката и коленете на пътниците на задните седалки и повече място за съхранение на дребни вещи. По-голямата жабка и централното отделение вече могат да поберат таблети, ръчни чанти и бутилки с лекота. Пространството в багажника е 591 литра и е с 10% по-голямо, много по-широко и лесно помества сгъната детска количка или комплект стикове за голф. Когато делимите в съотношение 40:20:40 седалки на втория ред са сгънати, обемът се увеличава до 1383 литра. Удобството е увеличено чрез голяма централна конзола, в която могат да се съхраняват чадъри и таблети, с два плъзгащи се подлакътника. Във вратите вече могат да побират големи 1,5-литрови бутилки вода, а в нишата под долния сензорен екран могат да се съхраняват дискретно дребни вещи.

Новият Evoque е оборудван с интелигентни настройки, които използват алгоритми на изкуствен интелект, за да научи навиците на водача с течение на времето. Технологията разпознава водача от неговия ключ и телефон и когато той приближи автомобила, тя настройва позицията на седалката и кормилната колона, позволявайки да бъдат регистрирани до осем профила. След няколко пътувания Evoque запомня предпочитаните настройки за температура, предпочитанията за медии на водача и най-често набираните номера в зависимост от часа или деня от седмицата, като автомобилът ще запомни дори настройките за масаж на седалките.

Приложението за смартфон InControl Remote осигурява на клиентите постоянна свързаност с техния Evoque независимо къде се намират по света. Водачите могат да използват своя телефон, за да откриват автомобила си или да проверяват оставащия пробег, да го заключват или отключват дистанционно, както и да затоплят или охлаждат предварително купето до желаната температура.

Избор от три бензинови и три дизелови двигателя Ingenium с турбокомпресор

Новият Range Rover Evoque се предлага с избор от шест 4-цилиндрови двигателя Ingenium, от които три бензинови и три дизелови варианта. Най-икономичният от тях е дизеловият двигател със 150 к.с. с емисии от 143 г/км и разход от 5,4 л/100 км, докато в другия край на динамичната скала стои бензиновият вариант с 300 к.с. и AWD с въртящ момент от 400 Нм, емисии от 186 г/км и разход от 8,1 л/100 км. Богатата гама двигатели Ingenium на Land Rover са съчетани с усъвършенстваната 9-степенната автоматична скоростна кутия на ZF, пренастроена така, че да осигурява по-плавно и постепенно задвижване върху всякакви терени. Турбодизеловият мотор развива 150 или 180 к.с. с една турбина и 240 к.с. - с две.

Вариантът със 180 к.с. върши чудесна работа в града и е отзивчив на магистралата, защото разполага с въртящ момент от 430 Нм в интервала от 1750 до 2500 об/мин. Разходът на гориво е относително нисък - средно 5,7 л/100 км. Бензиновите мотори са с мощност 200, 249 и 300 к.с. Средната версия с 249 к.с., а благодарение на максималния въртящ момент от 365 Нм, наличен в интервала 1300-4500 об/мин, тегли колата добре дори четири човека на борда и техния багаж. Двигателят е тих, а всъдеходът демонстрира много добра динамика, като ускорението от място до 100 км/ч отнема 7,5 секунди. Моторът не е лаком и в комбиниран цикъл харчи 7,9 л/100 км, а в града разходът е 10 л/100 км. Този резултат е постигнат благодарение на 48-волтовата хибридна инсталация.

На хубав път новият Range Rover Evoque вози безупречно, а на настилка с цепнатини и неравности изпъква комфортния му характер. Предното окачване тип McPherson има хидравлични втулки, за да минимизира вибрациите на колелата при висока скорост, които се усещат през волана. Задното интегрално окачване разделя страничните и надлъжните сили, за да увеличи контрола върху каросерията и пъргавината, като осигурява по-голям комфорт и увереност на пътя. Адаптивната динамика съчетава интелигентни сензори и амортисьори с променлива твърдост, които следят пътните условия на всеки 100 милисекунди. Системата постоянно регулира амортисьорите, за да предостави стабилна возия и максимален контрол, независимо от всяка промяна на терена или настилката.

В новия Evoque е въведено активно задвижване – електронна система за векторно разпределение на въртящия момент, която непрекъснато балансира разпределението на въртящия момент на двигателя между предната и задната ос при завиване, за да подобри сцеплението и стабилността на кормилното управление. Има и функция за изключване на задвижването на задните колела при шофиране с постоянна скорост, за да намали загубите от триенето и да пести гориво. Когато условията го изискват, за да предотврати загуба на тяга, задвижването се включва безпроблемно отново за части от секундата.

Проходим върху всякакви терени с пътен просвет от 21 сантиметра и система 4х4

Новият Range Rover Evoque надгражда силните страни на своя предшественик, като съчетава висока проходимост върху всякакви терени и увереност при всякакви метеорологични условия. Пътният просвет е 212 мм, а предният и задният ъгъл на заход са съответно 25 и 30,6 градуса. Максималната дълбочина на газене от 600 мм може да бъде проследявана ефективно с опционалните сензори за газене. Ултразвукови сензори във външните огледала измерват точно дълбочината на водата, която се извежда на централния сензорен екран.

Новият всъдеход е оборудван със система за задвижване на всички колела с технология Terrain Response 2, която автоматично разпознава повърхността, върху която се движи автомобилът и регулира настройката спрямо нея. Системата Terrain Response 2 е налична като стандартно оборудване за първи път при новия Evoque със задвижване на всички колела и автоматична трансмисия. Тя дава възможност на водачите да избират между четири режима - комфорт, пясък, трева/чакъл/сняг и кал/коловози за оптимизиране на динамиката и проходимостта. Освен това новият автоматичен режим позволява на автомобила да избере най-подходящия режим за условията и автоматично да регулира подаването на въртящ момент спрямо терена.

Новият Evoque се предлага с широк набор технологии за всякакви терени като система за контрол при спускане по наклон, постепенно отпускане на спирачката по наклон и система за поддържане на зададена скорост по пресечен терен. Водещата в класа технология, включваща камери, разположени в предната решетка и в страничните огледала, показват какво има пред и под предната част на автомобила чрез виртуален 180-градусов изглед, като прожектират данни на централния сензорен екран. Осигурявайки на водача постоянна видимост при шофиране върху трудни и неравни терени, както и за преодоляване на високите бордюри в градските центрове, това е поредната технологична еволюция, която прави новия Evoque идеален за прекосяване на градската джунгла, истинския офроуд и всичко между тях.

Новият Range Rover Evoque вече се продава у нас и може да се види и тества в шоурумите на Land Rover в София, Пловдив, Варна и Бургас, а цените на българския пазар започват от 71 940 лева и достигат до 134 290 лева.

Технически характеристики

Range Rover Evoque D I4 180 AWD Auto

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия ZF

180 к.с. максимална мощност при 2400 об/мин

430 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на дизел

150 г/км емисии на СО2

85 980 лева базова цена на модела Standard

128 100 лева цена на модела First Edition

По темата: Range Rover Evoque Land Rover SUV
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Новият Land Rover Defender е още по-здрав и надежден

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Британската марка Land Rover избра автосалона във Франкфурт за световната премиера на новия Defender. Емблематичният всъдеход е специално проектиран за предизвикателствата и потребностите на XXI век. Той е интелигентен, готов за всякакви приключения и осигуряващ безопасност за водача и пътниците. Новият Land Rover Defender е проектиран да служи на авантюристите, на любопитните натури и най-вече на хората, които ценят обществото и се стремят към велики дела.

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V се превърна в екологичен и икономичен хибрид

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.