Новият Opel Mokka търси млади шофьори
9

Новият Opel Mokka търси млади шофьори

Второто поколение на германския кросоувър пленява модерните хора с футуристичен дизайн и дигитално табло

През 2012 година марката Opel влезе в сегмента на компактните кросоувъри с Mokka. Моделът стана доста популярен и потребителите в Европа очакваха с нетърпение неговия наследник. През миналата година германския производител Opel представи второто поколение на Mokka.

Изцяло новият модел е коренно променен, като е станал по-иновативен във всяко отношение и е проектиран за по-младата аудитория. Преди броени дни новият Opel Mokka дебютира на българския пазар и първите отзиви от него са превъзходни.

Новият Opel Mokka съчетава емоцията на забавлението и модерния дух, предлагайки перфектни предпоставки както за градските ежедневни маршрути, така и за спокойни и безопасни пътешествия на дълги разстояния по магистрала или планински пътища. Новият модел е изграден върху новата платформа CMP, която се използва и от Opel Corsa.

Новата Mokka е по-компактна, като дължината е намалена със 124 мм до 4,15 метра, а междуосието от 2,56 метра остава почти непроменено. Най-много са намалени надвесите – с 61 мм отпред и с 66 мм отзад. Широчината се е увеличила с 10 мм до 1,79 метра. Височината също е намалена значително и сега е 1,53 метра. Собственото тегло е намалено със 120 кг до 1270 кг.

Дизайнът на новия Opel Mokka е смайващо въздействащ и футуристичен. Външният вид ще бъде основната причина този нов модел да се хареса на публиката и да стане много успешен на пазара. За радост на почитателите на марката Opel, новата Mokka запази визията на прототипа Opel GT X Experimental, представен през 2018 г.

Компактният SUV впечатлява със своите забележителни пропорции, както и със завладяващата прецизност на самоуверената външност с къси надвеси и стабилна широка осанка. Второто издание на Mokka е и първият модел, който показва новото оформление на предната част за марката Opel, наречено Opel Vizor. Предната част на каросерията е покрита под ръба на предния капак и напомня за легендарното купе от 70-те години на XX век Opel Manta.

Вместо типична радиаторна решетка е поставен елегантен стилистичен елемент, който подчертава матричните предни LED светлини и типичния криловиден светлинен профил на дневните LED светлини. В централната част е поставено логото на Opel. В предната броня има доста голям въздухозаборник.

Хромирана лайсна подчертава извитата линия на прозорците, а задното стъкло е покрито със спойлер. В задната част на каросерията има тънки L-образни светлини. За каросерията се предлага избор от два контрастни цвята. Стандартната версия е качена на 16-инчови алуминиеви джанти, докато най-високата е с 18-инчови джанти.

В салона на новия Opel Mokka е внедрено изцяло дигитално арматурно табло, при което липсват аналоговите контролни прибори и излишните декоративни анимации. Графичното представяне е ясно и изчистено, а предоставяната на водача информация е фокусирана само върху най-необходимото.

Всичко е максимално ясно и полезно за човека зад волана. Хоризонталният панел на арматурното табло включва два дигитални екрана, като този пред погледа на водача е с диагонал до 12 инча, а централният панел е леко насочен към шофьора и съдържа 7-инчов или 10-инчов сензорен екран на мултимедийната система.

Запазени са и физическите бутони за основните функции на аудиосистемата и климатичната инсталация. По-надолу има ниша с безжично зареждане за смартфони, а автоматичната скоростна кутия е получила изцяло нов миниатюрен джойстик. Кормилната колона на новия Opel Mokka се регулира във височината и дълбочина, а седалката на водача е получила много възможности за настройки и индивидуално регулиране, както и функции за отопление и масаж.

Предните седалки са удобни и ергономични, имат отлична опора на гърба, а като опция се предлагат и спортни седалки с по-изразителни странични опори. Могат да се поръчат както спортни тапицерии и облицовки от Alcantara, така и класически от кожа. Централният подлакътник крие малка кутия за багаж. На втория ред седалки удобно могат да пътуват двама пътници с височина до 1,80 метра, като за тях има достатъчно място над главите и за коленете им без да опират. Обемът на багажника е 350 литра в нормално състояние и 1105 литра при сгънати задни облегалки.

Тръгва с икономични и чисти бензинови и дизелови турбодвигатели

Освен с електрическо задвижване, изцяло новият компактен кросоувър Opel Mokka се предлага и с ефективни и екологични бензинови и дизелови турбодвигатели. Има общо четири възможности, от които потребителите могат да избират. Бензиновите варианти са 3-цилиндрови 1,2-литрови турбодвигатели, които развиват максимална мощност 100 или 130 конски сили. Двигателят със 100 к.с. е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а за по-мощният вариант като опция срещу почти 3400 лева се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin.

В по-мощната версия максималният въртящ момент от 230 Нм се достига при 1750 об/мин и осигурява напълно достатъчно тяга за лекия SUV. Моторът е доста пъргав, особено в спортен режим и работи тихо. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди с автоматичната трансмисия, а максималната скорост е 200 км/ч.

За по-голямо удобство в града е препоръчителна 8-степенната автоматична кутия, която работи бързо и безпроблемно, без да повишава разхода на гориво. В градски цикъл кросоувърът харчи 6,9 л/100 км, на извънградски път със скорост 90 км/ч консумацията е впечатляващите 4,5 л/100 км, а средният разход е 5,9 л/100 км.

Ако обаче пътувате много често и изминавате голям годишен пробег, най-много ще ви допадне новият Opel Mokka с 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат със 110 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Моторът развива въртящ момент от 250 Нм при 1750 об/мин и е едновременно динамичен, тих и икономичен, като разходът в града е 4,8 литра на 100 км, извън него 3,9 литра на 100 км, а смесено - 4,3 л/100 км.

Новият Opel Mokka е с предно предаване. Кросоувърът има добре балансирано шаси и се шофира приятно, като може да бъде енергичен, забавен и пъргав на пътя модел. Намалената дължина улеснява маневрирането и паркирането в градски условия. Воланът е станал по-директен, но остава лек и не особено информативен.

Комфортът на возене е доста добър с изключение на това, че неравностите са по-забележими при 18-инчовите нископрофилни гуми. Ниският кросоувър не се наклонява твърде много в завоите, освен ако нарочно не го предизвиквате с висока скорост. Сцеплението с настилката е относително добро, както и стабилността. При висока скорост в салона на Opel Mokka е приятно и тихо, като единственият шум идва от неравната настилка.

Основното оборудване на Opel Mokka включва електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, аудиосистема, круиз контрол, 6 въздушни възглавници, система за стабилизация, система за автоматично спиране и разпознаване на пътни знаци.

Най-високата версия Ultimate добавя безключов достъп, сензори за паркиране, всеобхватни камери, седалки с отопление, сензори за дъжд и светлина, навигация и система за контрол на лентата. Сред опциите са автопилот за паркиране без намесата на водача, полуавтономна система за трафик и задръствания, и други. Новият Opel Mokka вече е на разположение за тест-драйв при дилърите на марката у нас.

Технически характеристики

Opel Mokka 1.2 Turbo

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

230 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на бензин

133 г/км емисии на СО2

40 870 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.