0

П рез 2012 година марката Opel влезе в сегмента на компактните кросоувъри с Mokka. Моделът стана доста популярен и потребителите в Европа очакваха с нетърпение неговия наследник. През миналата година германския производител Opel представи второто поколение на Mokka.

През 2012 година марката Opel влезе в сегмента на компактните кросоувъри с Mokka. Моделът стана доста популярен и потребителите в Европа очакваха с нетърпение неговия наследник. През миналата година германския производител Opel представи второто поколение на Mokka.

Изцяло новият модел е коренно променен, като е станал по-иновативен във всяко отношение и е проектиран за по-младата аудитория. Преди броени дни новият Opel Mokka дебютира на българския пазар и първите отзиви от него са превъзходни.

Новият Opel Mokka съчетава емоцията на забавлението и модерния дух, предлагайки перфектни предпоставки както за градските ежедневни маршрути, така и за спокойни и безопасни пътешествия на дълги разстояния по магистрала или планински пътища. Новият модел е изграден върху новата платформа CMP, която се използва и от Opel Corsa.

Новата Mokka е по-компактна, като дължината е намалена със 124 мм до 4,15 метра, а междуосието от 2,56 метра остава почти непроменено. Най-много са намалени надвесите – с 61 мм отпред и с 66 мм отзад. Широчината се е увеличила с 10 мм до 1,79 метра. Височината също е намалена значително и сега е 1,53 метра. Собственото тегло е намалено със 120 кг до 1270 кг.

Дизайнът на новия Opel Mokka е смайващо въздействащ и футуристичен. Външният вид ще бъде основната причина този нов модел да се хареса на публиката и да стане много успешен на пазара. За радост на почитателите на марката Opel, новата Mokka запази визията на прототипа Opel GT X Experimental, представен през 2018 г.

Компактният SUV впечатлява със своите забележителни пропорции, както и със завладяващата прецизност на самоуверената външност с къси надвеси и стабилна широка осанка. Второто издание на Mokka е и първият модел, който показва новото оформление на предната част за марката Opel, наречено Opel Vizor. Предната част на каросерията е покрита под ръба на предния капак и напомня за легендарното купе от 70-те години на XX век Opel Manta.

Вместо типична радиаторна решетка е поставен елегантен стилистичен елемент, който подчертава матричните предни LED светлини и типичния криловиден светлинен профил на дневните LED светлини. В централната част е поставено логото на Opel. В предната броня има доста голям въздухозаборник.

Хромирана лайсна подчертава извитата линия на прозорците, а задното стъкло е покрито със спойлер. В задната част на каросерията има тънки L-образни светлини. За каросерията се предлага избор от два контрастни цвята. Стандартната версия е качена на 16-инчови алуминиеви джанти, докато най-високата е с 18-инчови джанти.

В салона на новия Opel Mokka е внедрено изцяло дигитално арматурно табло, при което липсват аналоговите контролни прибори и излишните декоративни анимации. Графичното представяне е ясно и изчистено, а предоставяната на водача информация е фокусирана само върху най-необходимото.

Всичко е максимално ясно и полезно за човека зад волана. Хоризонталният панел на арматурното табло включва два дигитални екрана, като този пред погледа на водача е с диагонал до 12 инча, а централният панел е леко насочен към шофьора и съдържа 7-инчов или 10-инчов сензорен екран на мултимедийната система.

Запазени са и физическите бутони за основните функции на аудиосистемата и климатичната инсталация. По-надолу има ниша с безжично зареждане за смартфони, а автоматичната скоростна кутия е получила изцяло нов миниатюрен джойстик. Кормилната колона на новия Opel Mokka се регулира във височината и дълбочина, а седалката на водача е получила много възможности за настройки и индивидуално регулиране, както и функции за отопление и масаж.

Предните седалки са удобни и ергономични, имат отлична опора на гърба, а като опция се предлагат и спортни седалки с по-изразителни странични опори. Могат да се поръчат както спортни тапицерии и облицовки от Alcantara, така и класически от кожа. Централният подлакътник крие малка кутия за багаж. На втория ред седалки удобно могат да пътуват двама пътници с височина до 1,80 метра, като за тях има достатъчно място над главите и за коленете им без да опират. Обемът на багажника е 350 литра в нормално състояние и 1105 литра при сгънати задни облегалки.

Тръгва с икономични и чисти бензинови и дизелови турбодвигатели

Освен с електрическо задвижване, изцяло новият компактен кросоувър Opel Mokka се предлага и с ефективни и екологични бензинови и дизелови турбодвигатели. Има общо четири възможности, от които потребителите могат да избират. Бензиновите варианти са 3-цилиндрови 1,2-литрови турбодвигатели, които развиват максимална мощност 100 или 130 конски сили. Двигателят със 100 к.с. е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а за по-мощният вариант като опция срещу почти 3400 лева се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin.

В по-мощната версия максималният въртящ момент от 230 Нм се достига при 1750 об/мин и осигурява напълно достатъчно тяга за лекия SUV. Моторът е доста пъргав, особено в спортен режим и работи тихо. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди с автоматичната трансмисия, а максималната скорост е 200 км/ч.

За по-голямо удобство в града е препоръчителна 8-степенната автоматична кутия, която работи бързо и безпроблемно, без да повишава разхода на гориво. В градски цикъл кросоувърът харчи 6,9 л/100 км, на извънградски път със скорост 90 км/ч консумацията е впечатляващите 4,5 л/100 км, а средният разход е 5,9 л/100 км.

Ако обаче пътувате много често и изминавате голям годишен пробег, най-много ще ви допадне новият Opel Mokka с 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат със 110 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Моторът развива въртящ момент от 250 Нм при 1750 об/мин и е едновременно динамичен, тих и икономичен, като разходът в града е 4,8 литра на 100 км, извън него 3,9 литра на 100 км, а смесено - 4,3 л/100 км.

Новият Opel Mokka е с предно предаване. Кросоувърът има добре балансирано шаси и се шофира приятно, като може да бъде енергичен, забавен и пъргав на пътя модел. Намалената дължина улеснява маневрирането и паркирането в градски условия. Воланът е станал по-директен, но остава лек и не особено информативен.

Комфортът на возене е доста добър с изключение на това, че неравностите са по-забележими при 18-инчовите нископрофилни гуми. Ниският кросоувър не се наклонява твърде много в завоите, освен ако нарочно не го предизвиквате с висока скорост. Сцеплението с настилката е относително добро, както и стабилността. При висока скорост в салона на Opel Mokka е приятно и тихо, като единственият шум идва от неравната настилка.

Основното оборудване на Opel Mokka включва електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, аудиосистема, круиз контрол, 6 въздушни възглавници, система за стабилизация, система за автоматично спиране и разпознаване на пътни знаци.

Най-високата версия Ultimate добавя безключов достъп, сензори за паркиране, всеобхватни камери, седалки с отопление, сензори за дъжд и светлина, навигация и система за контрол на лентата. Сред опциите са автопилот за паркиране без намесата на водача, полуавтономна система за трафик и задръствания, и други. Новият Opel Mokka вече е на разположение за тест-драйв при дилърите на марката у нас.

Технически характеристики

Opel Mokka 1.2 Turbo

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

230 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на бензин

133 г/км емисии на СО2

40 870 лева базова цена на модела