Изцяло новото шесто поколение на Opel Corsa дебютира със захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката, за да изведат електрическата мобилност от нейната незначителна до момента ниша. Продажбите на шестото поколение на Opel Corsa ще стартират след няколко седмици, като първа ще бъде Corsa-e на електричество, следвана от дизеловите и бензиновите версии на новия модел.

Моделът Corsa е абсолютен бестселър, като от появата си през 1982 година до момента са произведени над 13,6 милиона екземпляра. С модела Corsa, Opel е осигурил средство за транспорт и мобилност на милиони хора по целия свят, а сега предлага широк достъп и възможност за пътуване без вредни локални емисии.

Новият Opel Corsa-e изглежда много динамично, благодарение на спортния си дизайн, запазвайки напълно компактните външни размери на предишните поколения. С дължината си от 4,06 метра, Corsa-e си остава пъргав и практичен 5-местен модел с отлично организирано вътрешно пространство. Линията на покрива напомня тази на спортните купета и е по-ниска с 48 мм от тази на предходния модел, но без да отнема от пространството за главите на пътниците. Позицията на водача е с 28 мм по-ниско отпреди, а управлението и динамиката на пътя са спечелили много от по-ниския център на тежестта. Поведението на пътя е отзивчиво и динамично, гарантирайки много по-голямо удоволствие от шофирането. Модерният интериор с напълно цифрово арматурно табло може да бъде допълнен с кожени тапицерии на седалките.

Новият електрически Opel Corsa-e предлага най-модерните технологии в сферата на електрическата мобилност. Със своя автономен пробег от 330 километра според стандарта WLTP, 5-местната Corsa-e е напълно подходяща за ежедневна употреба без никакви функционални или друг вид ограничения. Акумулаторната батерия с капацитет 50 кВтч може да се зареди до 80% само за 30 минути. Освен това, Corsa-e може да се зарежда чрез обикновен кабел от домакинска електрическа мрежа, от стенен модул Wallbox в дома или на станция за високоскоростно зареждане. Акумулаторната батерия на свой ред има 8-годишна гаранция. Нивото на заряд на акумулаторната батерия може да се провери по всяко време с помощта на приложението myOpel, давайки възможност за постоянна и удобна оптимизация на времето и разходите за зареждане.

Продължителността на автономния пробег може да се променя от водача, който има възможност да избира между три режима на шофиране - Normal, Eco и Sport. Спортният режим ускорява реакциите и увеличава динамиката на пътя с умерено намаляване на автономния пробег. В режим Eco, новата Corsa-e се превръща в истински бегач на дълги разстояния и значително увеличава продължителността на пробега без това да дава негативно отражение върху комфорта. Задвижващата система на Corsa-e съчетава предимствата на пътуването без локални емисии с максимално удоволствие от шофирането. Благодарение на максималната мощност от 136 к.с. и максималния въртящ момент от 260 Нм който е на разположение по всяко време, сред акцентите в поведението на електрическия модел са отличните реакции и превъзходната динамика на пътя. Новата Corsa-e се нуждае само от 2,8 секунди за спринта от 0 до 50 км/ч и от едва 8,1 секунди от 0 до 100 км/ч, като това са достойни за спортен автомобил постижения.

В новия Opel Corsa-e дебютират и множество технологии и системи за асистенция на водача, познати преди всичко от автомобилите от по-високите сегменти. Сред най-ярките технологични акценти са адаптивната матричната система на светлините IntelliLux LED без опасност от заслепяване на останалите участници в движението, която Opel предлага за първи път в сегмента на малките автомобили. Осемте LED елемента, управлявани от най-новото поколение фронтална видеокамера с висока резолюция, непрекъснато адаптират разпределението светлинния сноп към актуалната ситуация на пътя и околните условия.

Усъвършенстваните системи за асистенция на водача осигуряват и осезаемо по-високо равнище на допълнителна безопасност. Благодарение на новата фронтална видеокамера функцията за разпознаване на пътни знаци вече е в състояние да разпознава и допълнителна информация, изобразена на знаци с LED светлини например. На екрана пред водача се показват и запаметените в системата ограничения на скоростта. Адаптивният контрол на скоростта, използващ  радарен сензор и базираната на сензори система за странична защита също отбелязват своята премиера в новото поколение на Corsa. Част от оборудването на модела са асистентът за предупреждение за опасност в страничната мъртва зона, както и различни системи за подпомагане на водача при маневри за паркиране.

Новите информационно-развлекателни системи осигуряват постоянна и пълноценна свързаност за водача и пътниците на новото поколение на Corsa. Мултимедийната навигационна система със 7,0-инчов цветен сензорен екран, както и върховата в гамата система с 10,0-инчов цветен сензорен екран предлагат и новата телематична услуга Opel Connect. Полезните функции като навигация с пътнотранспортна информация в реално време, директната връзка с пътна помощ и функцията за спешно повикване при злополука осигуряват допълнително спокойствие на водачите и пътниците в новия модел.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.