Изцяло новото шесто поколение на Opel Corsa дебютира със захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката, за да изведат електрическата мобилност от нейната незначителна до момента ниша. Продажбите на шестото поколение на Opel Corsa ще стартират след няколко седмици, като първа ще бъде Corsa-e на електричество, следвана от дизеловите и бензиновите версии на новия модел.

Моделът Corsa е абсолютен бестселър, като от появата си през 1982 година до момента са произведени над 13,6 милиона екземпляра. С модела Corsa, Opel е осигурил средство за транспорт и мобилност на милиони хора по целия свят, а сега предлага широк достъп и възможност за пътуване без вредни локални емисии.

Новият Opel Corsa-e изглежда много динамично, благодарение на спортния си дизайн, запазвайки напълно компактните външни размери на предишните поколения. С дължината си от 4,06 метра, Corsa-e си остава пъргав и практичен 5-местен модел с отлично организирано вътрешно пространство. Линията на покрива напомня тази на спортните купета и е по-ниска с 48 мм от тази на предходния модел, но без да отнема от пространството за главите на пътниците. Позицията на водача е с 28 мм по-ниско отпреди, а управлението и динамиката на пътя са спечелили много от по-ниския център на тежестта. Поведението на пътя е отзивчиво и динамично, гарантирайки много по-голямо удоволствие от шофирането. Модерният интериор с напълно цифрово арматурно табло може да бъде допълнен с кожени тапицерии на седалките.

Новият електрически Opel Corsa-e предлага най-модерните технологии в сферата на електрическата мобилност. Със своя автономен пробег от 330 километра според стандарта WLTP, 5-местната Corsa-e е напълно подходяща за ежедневна употреба без никакви функционални или друг вид ограничения. Акумулаторната батерия с капацитет 50 кВтч може да се зареди до 80% само за 30 минути. Освен това, Corsa-e може да се зарежда чрез обикновен кабел от домакинска електрическа мрежа, от стенен модул Wallbox в дома или на станция за високоскоростно зареждане. Акумулаторната батерия на свой ред има 8-годишна гаранция. Нивото на заряд на акумулаторната батерия може да се провери по всяко време с помощта на приложението myOpel, давайки възможност за постоянна и удобна оптимизация на времето и разходите за зареждане.

Продължителността на автономния пробег може да се променя от водача, който има възможност да избира между три режима на шофиране - Normal, Eco и Sport. Спортният режим ускорява реакциите и увеличава динамиката на пътя с умерено намаляване на автономния пробег. В режим Eco, новата Corsa-e се превръща в истински бегач на дълги разстояния и значително увеличава продължителността на пробега без това да дава негативно отражение върху комфорта. Задвижващата система на Corsa-e съчетава предимствата на пътуването без локални емисии с максимално удоволствие от шофирането. Благодарение на максималната мощност от 136 к.с. и максималния въртящ момент от 260 Нм който е на разположение по всяко време, сред акцентите в поведението на електрическия модел са отличните реакции и превъзходната динамика на пътя. Новата Corsa-e се нуждае само от 2,8 секунди за спринта от 0 до 50 км/ч и от едва 8,1 секунди от 0 до 100 км/ч, като това са достойни за спортен автомобил постижения.

В новия Opel Corsa-e дебютират и множество технологии и системи за асистенция на водача, познати преди всичко от автомобилите от по-високите сегменти. Сред най-ярките технологични акценти са адаптивната матричната система на светлините IntelliLux LED без опасност от заслепяване на останалите участници в движението, която Opel предлага за първи път в сегмента на малките автомобили. Осемте LED елемента, управлявани от най-новото поколение фронтална видеокамера с висока резолюция, непрекъснато адаптират разпределението светлинния сноп към актуалната ситуация на пътя и околните условия.

Усъвършенстваните системи за асистенция на водача осигуряват и осезаемо по-високо равнище на допълнителна безопасност. Благодарение на новата фронтална видеокамера функцията за разпознаване на пътни знаци вече е в състояние да разпознава и допълнителна информация, изобразена на знаци с LED светлини например. На екрана пред водача се показват и запаметените в системата ограничения на скоростта. Адаптивният контрол на скоростта, използващ  радарен сензор и базираната на сензори система за странична защита също отбелязват своята премиера в новото поколение на Corsa. Част от оборудването на модела са асистентът за предупреждение за опасност в страничната мъртва зона, както и различни системи за подпомагане на водача при маневри за паркиране.

Новите информационно-развлекателни системи осигуряват постоянна и пълноценна свързаност за водача и пътниците на новото поколение на Corsa. Мултимедийната навигационна система със 7,0-инчов цветен сензорен екран, както и върховата в гамата система с 10,0-инчов цветен сензорен екран предлагат и новата телематична услуга Opel Connect. Полезните функции като навигация с пътнотранспортна информация в реално време, директната връзка с пътна помощ и функцията за спешно повикване при злополука осигуряват допълнително спокойствие на водачите и пътниците в новия модел.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia Duster се сдоби с 3-цилиндров турбодвигател

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia обновява двигателната си гама за успешния модел Duster, като го оборудва с най-новия 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор TCe 100. Новият агрегат е с индиректно впръскване, като освен това е по-лек и по-компактен. Той разполага с турбокомпресор с електрически контролиран изпускателен клапан, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променлив вентил за всмукване и плазмено покритие на цилиндрите.