0

Г ерманската марка Opel представи напълно новото, шесто поколение на хечбека Astra. Успешната история на бестселъра на Opel започва точно преди 30 години и е продължение на наследството от легендарния Opel Kadett. С напълно новата Astra, германският производител отваря своята следваща глава, като за първи път моделът от компактния клас се предлага и с електрическо Plug-in хибридно задвижване в две нива на мощност.

Германската марка Opel представи напълно новото, шесто поколение на хечбека Astra. Успешната история на бестселъра на Opel започва точно преди 30 години и е продължение на наследството от легендарния Opel Kadett. С напълно новата Astra, германският производител отваря своята следваща глава, като за първи път моделът от компактния клас се предлага и с електрическо Plug-in хибридно задвижване в две нива на мощност.

Освен това клиентите ще могат да избират между ефективни и екологични бензинови и дизелови турбодвигатели, в комбинация с оптимизирани по отношение на триенето 6-степенни механични или 8-степенни автоматични скоростни кутии.

Новият Opel Astra е базиран на третото поколение на платформата EMP2 с висока степен на модулност, но с имплантирани гени на Opel още на ниво развойна фаза. Новият хечбек изглежда като спортен модел с пет врати с дизайн на купе и повече пространство от това на предшественика.

С дължина от 4374 мм и широчина от 1860 мм, моделът е позициониран в сърцето на компактния сегмент. Благодарение на късия преден надвес, новата Astra е само с 4 мм по-дълга от предходния модел, независимо от значително увеличеното междуосие с 13 мм, достигащо 2675 мм.

Новият Opel Astra се отличава с по-динамичен дизайн със стегнати и изпънати повърхности, изчистени от излишни елементи. Дизайнът на новото поколение на модела е създаден в Рюселсхайм. Подобно на своя предшественик, новият модел пренася в компактния клас иновативни решения, които преди бяха налични само в по-скъпи модели автомобили.

Пример за това е способността на Astra да превръща нощта в ден, благодарение на най-новото еволюционно ниво на адаптивните предни светлини с пиксели и светодиоди, които произхождат от флагмана на Opel - Insignia и със своите 168 светодиодни елемента са върхова технология за компактния клас.

На външен вид хечбекът носи новото лице на марката с характерния Opel Vizor. Изостреният ръб на предния капак и криловидно оформените графични линии на дневните светлини се пресичат с емблемата на Opel в средата. В задната част на Astra емблемата изпълнява и функция на ръкохватка за задния капак. Тесните задни светлини и всички стилистични детайли в задната част са оформени прецизно.

В целия интериор на новия Opel Astra абсолютен акцент е следващото поколение на Pure Panel, представен за първи път в Mokka. Широкият дигитален кокпит включва два 10-инчови дисплея, десният от които е сензорен, интегрирани без видимо прекъсване, в съчетание със страничния вентилационен отвор на водача в хоризонтален формат. Благодарение на тънък слой с конструкция, наподобяваща щори, се предотвратяват отраженията от и върху екрана, така че в дизайна на кокпита е елиминирана необходимостта от козирка.

В салона контролните регулатори и бутоните са намалени до минимум и са оформени като прецизно изработени ювелирни детайли. Новото поколение информационно-развлекателни системи с услуги за свързаност могат да бъдат управлявани както с гласов контрол, така и с докосване, и могат да бъдат свързани безжично с Apple CarPlay и Android Auto със съвместими смартфони при всички варианти на модела.

Ергономичните предни седалки в новия Opel Astra разполагат с безупречна репутация и множество награди, като осигуряват първокласен комфорт. Те са сертифицирани от германското „Дружество за здрави гърбове” и със своята отлична ергономия осигуряват невероятно удобство при пътуване, особено на дълги разстояния.

Предните седалки са позиционирани с 12 мм по-ниско от тези на предходния модел, като подчертават усещането за спортно шофиране и гарантират добрата позиция на стойката за едно комфортно пътуване. Предните седалки на новата Astra са най-добрите, предлагани в компактния клас и включват широка гама от опционални настройки, от електрическо повдигане, до пневматична лумбална опора с електрозадвижване.

При оборудване с тапицерия Nappa, предните и задните седалки предлагат дори вентилация, масаж за водача и подгряване. Практичният багажник на новата Astra е с местещо се дъно и осигурява обем от цели 422 литра.

Новата Astra ще се предлага още от самото начало на продажбите с два варианта на мощно Plug-in хибридно електрическо задвижване, както и с ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели. Гамата се простира от агрегати с мощност 110 к.с. до 130 к.с. при бензиновите и дизеловите варианти, а Plug-in хибридните варианти ще бъдат със системна мощност от 180 и 225 к.с. Те ще могат да изминат на електроенергия до 50 километра.

Стандартна за бензиновите и дизеловите турбомотори e 6-степенната механична предавателна кутия, а като допълнително оборудване при по-мощните двигатели се предлага 8-степенната автоматична трансмисия. За Plug-in хибридите ще се предлага електрифицирана трансмисия. Системите за асистенция на водача включват мултифункционалната камера зад предното стъкло, четири камери за 360-градусов обзор, пет радарни сензора, както и ултразвукови сензори отпред и отзад.

Opel ще стартира производството на новата Astra тази есен в Рюселсхайм, Германия. Първите клиенти ще получат автомобилите си в началото на следващата година.