Новият Opel Astra се включва в контакта
7

Новият Opel Astra се включва в контакта

Шестото поколение на модела ще има два хибридни варианта със зареждане на ток и екологични бензинови и дизелови двигатели

Германската марка Opel представи напълно новото, шесто поколение на хечбека Astra. Успешната история на бестселъра на Opel започва точно преди 30 години и е продължение на наследството от легендарния Opel Kadett. С напълно новата Astra, германският производител отваря своята следваща глава, като за първи път моделът от компактния клас се предлага и с електрическо Plug-in хибридно задвижване в две нива на мощност.

Освен това клиентите ще могат да избират между ефективни и екологични бензинови и дизелови турбодвигатели, в комбинация с оптимизирани по отношение на триенето 6-степенни механични или 8-степенни автоматични скоростни кутии.

Новият Opel Astra е базиран на третото поколение на платформата EMP2 с висока степен на модулност, но с имплантирани гени на Opel още на ниво развойна фаза. Новият хечбек изглежда като спортен модел с пет врати с дизайн на купе и повече пространство от това на предшественика.

С дължина от 4374 мм и широчина от 1860 мм, моделът е позициониран в сърцето на компактния сегмент. Благодарение на късия преден надвес, новата Astra е само с 4 мм по-дълга от предходния модел, независимо от значително увеличеното междуосие с 13 мм, достигащо 2675 мм.

Новият Opel Astra се отличава с по-динамичен дизайн със стегнати и изпънати повърхности, изчистени от излишни елементи. Дизайнът на новото поколение на модела е създаден в Рюселсхайм. Подобно на своя предшественик, новият модел пренася в компактния клас иновативни решения, които преди бяха налични само в по-скъпи модели автомобили.

Пример за това е способността на Astra да превръща нощта в ден, благодарение на най-новото еволюционно ниво на адаптивните предни светлини с пиксели и светодиоди, които произхождат от флагмана на Opel - Insignia и със своите 168 светодиодни елемента са върхова технология за компактния клас.

На външен вид хечбекът носи новото лице на марката с характерния Opel Vizor. Изостреният ръб на предния капак и криловидно оформените графични линии на дневните светлини се пресичат с емблемата на Opel в средата. В задната част на Astra емблемата изпълнява и функция на ръкохватка за задния капак. Тесните задни светлини и всички стилистични детайли в задната част са оформени прецизно.

В целия интериор на новия Opel Astra абсолютен акцент е следващото поколение на Pure Panel, представен за първи път в Mokka. Широкият дигитален кокпит включва два 10-инчови дисплея, десният от които е сензорен, интегрирани без видимо прекъсване, в съчетание със страничния вентилационен отвор на водача в хоризонтален формат. Благодарение на тънък слой с конструкция, наподобяваща щори, се предотвратяват отраженията от и върху екрана, така че в дизайна на кокпита е елиминирана необходимостта от козирка.

В салона контролните регулатори и бутоните са намалени до минимум и са оформени като прецизно изработени ювелирни детайли. Новото поколение информационно-развлекателни системи с услуги за свързаност могат да бъдат управлявани както с гласов контрол, така и с докосване, и могат да бъдат свързани безжично с Apple CarPlay и Android Auto със съвместими смартфони при всички варианти на модела.

Ергономичните предни седалки в новия Opel Astra разполагат с безупречна репутация и множество награди, като осигуряват първокласен комфорт. Те са сертифицирани от германското „Дружество за здрави гърбове” и със своята отлична ергономия осигуряват невероятно удобство при пътуване, особено на дълги разстояния.

Предните седалки са позиционирани с 12 мм по-ниско от тези на предходния модел, като подчертават усещането за спортно шофиране и гарантират добрата позиция на стойката за едно комфортно пътуване. Предните седалки на новата Astra са най-добрите, предлагани в компактния клас и включват широка гама от опционални настройки, от електрическо повдигане, до пневматична лумбална опора с електрозадвижване.

При оборудване с тапицерия Nappa, предните и задните седалки предлагат дори вентилация, масаж за водача и подгряване. Практичният багажник на новата Astra е с местещо се дъно и осигурява обем от цели 422 литра.

Новата Astra ще се предлага още от самото начало на продажбите с два варианта на мощно Plug-in хибридно електрическо задвижване, както и с ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели. Гамата се простира от агрегати с мощност 110 к.с. до 130 к.с. при бензиновите и дизеловите варианти, а Plug-in хибридните варианти ще бъдат със системна мощност от 180 и 225 к.с. Те ще могат да изминат на електроенергия до 50 километра.

Стандартна за бензиновите и дизеловите турбомотори e 6-степенната механична предавателна кутия, а като допълнително оборудване при по-мощните двигатели се предлага 8-степенната автоматична трансмисия. За Plug-in хибридите ще се предлага електрифицирана трансмисия. Системите за асистенция на водача включват мултифункционалната камера зад предното стъкло, четири камери за 360-градусов обзор, пет радарни сензора, както и ултразвукови сензори отпред и отзад.

Opel ще стартира производството на новата Astra тази есен в Рюселсхайм, Германия. Първите клиенти ще получат автомобилите си в началото на следващата година.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.