Новият Nissan Qashqai дебютира у нас с амбициите на лидер
11

Новият Nissan Qashqai дебютира у нас с амбициите на лидер

Третото поколение на кросоувъра впечатлява с изразителен дизайн, модерен интериор и множество удобства за водача и пътниците

През 2006 г. дебютира първото поколение на Nissan Qashqai и бързо се превърна в пазарен хит, като беше провъзгласен за създател на един нов клас автомобили, наречени кросоувъри. През 2013 г. се появи второто поколение на Qashqai, което изглеждаше много по-привлекателно, но и конкуренцията вече беше доста силна.

Сега у нас дойде третият Nissan Qashqai, който не крие амбициите си отново да стане лидер в сегмента и да се превърне в достоен наследник на успешните си предшественици.

Японците имат много големи надежди за този модел, защото той трябва да се превърне в движещата сила на марката. По време на представянето на новия Qashqai установихме, че той има много силни предимства и притежава всички необходими функции и удобства за да продължи пазарния успех на предшествениците си.

Както и предишните две поколения на модела, новият Nissan Qashqai е проектиран в европейското дизайнерско студио на Nissan със седалище в Лондон. Автомобилът има по-модерен и изразителен дизайн в сравнение с предходните модели, но още на пръв поглед става ясно, че това е Qashqai. Хармоничните пропорции на каросерията се дължат на увеличените размери и по-голямото с 20 мм междуосие, което достига до 2,67 метра.

Общата дължина е нараснала с 35 мм и сега е 4,43 метра, широчината е увеличена с 32 мм до 1,84 метра, а височината е набъбнала с 25 мм до 1,63 метра. Новият Qashqai е изграден на новата платформа CMF-C и в него са внедрени най-новите технологии в индустрията и иновативни системи, характерни за колите от по-високия сегмент.

Отвън стойката на новия Nissan Qashqai е по-целеустремена, с оригинални линии и внушителни 20-инчови алуминиеви джанти, които изпълват под арките на калниците и допринасят за солидното пътно поведение. Доминиращият елемент в предната част на модела е увеличената V-образна радиаторна решетка с допълнителна хромирана ивица, от която започват изцяло LED матричните фарове.

Всеки от тях се състои от 12 сегмента, които автоматично регулират светлинния лъч според пътната обстановка и потъмняват фрагментите му, когато засекат насрещно движещо се превозно средство. Това позволява на фара да излъчва по-ярък лъч светлина с по-широк ъгъл и обхват, а контролът на формата на лъча осигурява оптимално осветяване на пътя, без да заслепява другите водачи.

Основните фарове са свързани с дневни светлини под формата на бумеранг. Има големи отвори за въздух в бронята под фаровете. Новият Nissan Qashqai се предлага на европейските пазари в 11 цвята за каросерията с пет двуцветни комбинации, създавайки общо 16 варианта за избор.

Сядайки зад волана на новия Nissan Qashqai се озовавам в един наистина модерен интериор. Седалките са много удобни, позицията на седене е висока, педалите са идеално съобразени с размера и височината на водачи с всякакъв ръст, бутоните на централната конзола са поставени рационално и с тях се работи интуитивно и предсказуемо.

На предните седалки удобно се настаняват възрастни хора с височина дори и над 1,90 метра, като имат и достатъчно място за да не се ударят при влизане и излизане. Във вратите има големи джобове, а в централния подлакътник има отделение за съхранение на различни по големина предмети. На централната конзола има и две поставки за чаши.

Пътниците отзад също не са ограничени нито от тавана, нито от предните седалки в областта на коленете, въпреки че за трима възрастни вече ще бъде тясно. Задните врати се отварят на 85 градуса, което наистина много улеснява качването и слизането. Особено това инженерно решение ще зарадва родителите, които често превозват децата си в детски столчета за кола.

Облегалките на задните седалки са разделени в съотношение 60:40, а самият заден ред седалки може леко да се движи по релси напред-назад. Облегалките могат да се сгъват само от купето.

Обемът на багажника на новия Nissan Qashqai е цели 504 литра под кората зад задните подглавници, а при сгъване на задните облегалки пространството се увеличава до почти 1500 литра. Във всички нива на оборудване, с изключение на базовото, има двоен под на багажника. Безконтактното отваряне на капака на багажника улеснява достъпа и товаренето.

Основните нива са оборудвани с аналогови инструменти за водача, а по-високите вече могат да се похвалят с 12,3-инчов електронен TFT екран с висока резолюция, който предлага избор за персонализация на информацията от навигационната и развлекателната система, както и на данни за трафика и за автомобила. Пред погледа на водача се появява 10,8-инчов дисплей, който прожектира на предното стъкло важна информация за пътя и асистентите в колата.

Новата мултимедийна система Nissan Connect е получила 9-инчов сензорен дисплей на централната конзола с по-висока резолюция. Системата поддържа Android Auto и Apple CarPlay. Функцията за гласови команди е съвместима с устройствата Google Assistant и Amazon Alexa. Всички пътници могат да свържат смартфоните си, благодарение на конзола, която осигурява достъп от предния и задния ред седалки чрез USB-A и USB-C портове.

Динамичен и комфортен на пътя с бензинов турбодвигател, автоматик и 4х4

Първоначално новият Nissan Qashqai се предлага със задвижване от 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател в два варианта за мощност – със 138 к.с. и 156 к.с., допълнени от 12-волтова мека хибридна система. Новите варианти на двигателя са комбинирани с 6-степенна механична скоростна кутия за по-бърза, по-директна и по-спортна смяна на предавките или с новата безстепенна автоматична трансмисия Xtronic CVT, която се предлага само за варианта със 156 к.с. и реализира по-голяма икономия на гориво и по-добро усещане за динамично ускорение.

И при двете версии на мотора стандартно задвижването е на предните колела, а само за моделите със 156 к.с. и автоматична скоростна кутия Xtronic се предлага и задвижване на четирите колела 4х4. Новата система 4х4 предлага възможност за избор между пет режима на шофиране спрямо условията - Standard, ECO, Sport, Snow и Off-Road.

При първото тестово шофиране новият Qashqai беше оборудван с 1,3-литровия двигател с мощност 156 к.с., автоматик и 4х4. Агрегатът има прилична тяга от 270 Нм, налични в широкия интервал от 1800 до 3750 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра още от ниски обороти. Забелязва се подобрена реакция на мотора, който отговаря значително по-отзивчиво при рязко натискане на газта.

Благодарение на това колата се ускорява по-енергично и дава възможност за бързо и сигурно изпреварване. При плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и не нарушава комфорта в салона. Автоматичната скоростна кутия Xtronic CVT осигурява плавно ускорение без прекъсване на тягата, което създава висок комфорт особено в натоварения трафик.

Пътното поведение на новия Nissan Qashqai е по-рафинирано, благодарение на модификациите по окачването, амортисьорите и системите за завиване. Моделът вози комфортно, независимо от настилката, като преминава стегнато през легналите полицаи и неравностите, а само големите дупки могат да предизвикат смущения. Управлението е по-директно и дава пряка обратна връзка от завиващите колела.

През 2022 г. новият Qashqai ще получи и иновативната задвижваща хибридна система e-Power на Nissan, при която бензиновият двигател с вътрешно горене се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електромотора.

Така двигателят може винаги да работи в оптималния си диапазон на оборотите, което води до нисък разход на гориво и минимални емисии на СО2. Системата включва 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с крайна мощност от 188 к.с., електромотор и батерия. Хибридната система съчетава приятно линейно ускорение, характерно за електромобил, но без необходимостта от зареждане.

Новият Nissan Qashqai вече може да се види и изпробва при дилърите на марката у нас. Цените започват от 43 490 лева и достигат до 72 690 лева за топмодела с 4х4.

Технически характеристики

Nissan Qashqai 1.3 DDT 156 CVT 4х4

1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор

CVT безстепенна автоматична трансмисия

156 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент при 1800-3750 об/мин

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

198 км/ч максимална скорост

6,5 л/100 км комбиниран разход на бензин

146 г/км емисии на СО2

63 790 лева цена на модела (N-Connecta)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.