0

З а първи път японският субкомпактен кросоувър Nissan Juke беше представен на автомобилното изложение в Женева през март 2010 година. Тогава автомобилните експерти не възприеха добре причудливия му дизайн, но само няколко месеца след премиерата, Juke се превърна в един от най-харесваните кросоувъри и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първото поколение на Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който повечето производители създадоха собствен модел.

За първи път японският субкомпактен кросоувър Nissan Juke беше представен на автомобилното изложение в Женева през март 2010 година. Тогава автомобилните експерти не възприеха добре причудливия му дизайн, но само няколко месеца след премиерата, Juke се превърна в един от най-харесваните кросоувъри и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първото поколение на Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който повечето производители създадоха собствен модел.

Неповторимият и уникален дизайн беше най-силният коз на първия Juke, който го различаваше значително от другите кросоувъри и заради което хората го купуваха. Успехът на модела се дължи най-вече на факта, че той изглеждаше някак неочаквано в потока от стандартни и безлични автомобили. За повече от 9 години в световен мащаб бяха продадени повече от 1,5 милиона автомобила, а през есента на миналата година се състоя премиерата на второто издание на модела.

Новият Nissan Juke с по-универсален дизайн, увеличени размери и е оборудван с модерни технологии, така че е способен да се справи с увеличаващите се конкуренти. Второто поколение на Nissan Juke е пораснало и сега размерите му са дължина 4,21 метра, широчина 1,80 метра и височина 1,60 метра. Въпреки увеличените си размери, Nissan Juke остава компактен, а в сравнение с предшественика си е и по-лек с 23 кг. Външният вид на новия Nissan Juke все още не прилича на другите автомобили, като отпред наподобява на стария модел с големи овални фарове и изпъкнали калници, но сега те са по-загладени от преди, а силуетът е станал по-модерен и по-спокоен. Отзад колата вече прилича повече на другите модели на Nissan и като цяло дизайнът не е толкова отличителен като преди.

В интериора също витае духът на първия Juke, но всичко изглежда по-модерно и удобно. Благодарение на новите приятни за докосване покрития на таблото и тапицерията на вратите, както и качествените облицовки, интериорът има много атрактивен външен вид. Усъвършенстваният салон предлага стил и комфорт в съчетание с подобрена позиция за водача и повече възможности за съхранение на предмети. Чрез новата мултимедийна система потребителите могат да използват Apple CarPlay или Android Auto за да изведат любимите приложения от своя смартфон на 8-инчовия сензорен дисплей на колата. Освен това собствениците на Nissan Juke могат дистанционно да отключват или заключват автомобила си през своя смартфон. За по-голямо удобство те ще могат дистанционно да проверяват налягането на гумите на автомобила или нивото на маслото. Висококачествената аудиосистема Bose Personal Plus разполага с 8 говорителя, четири от които са вградени в подглавниците на предните седалки.

Стандартните спортни седалки тип корито са тапицирани с алкантара или кожа. Един от основните недостатъци на предишния модел беше липсата на пространство, особено на задната седалка и обема на багажника. За да се реши този проблем, второто поколение Nissan Juke е базирано на платформата CNF-B. Моделът е променен и отвътре, като е по-просторен за пътниците и разполага с повече място за багаж. Мястото за коленете на пътниците на втория ред седалки е увеличено с 58 мм, а пространството за главите е нараснало с 11 мм. Обемът на багажника е увеличен с 20% и вече е 422 литра. Освен това отворът е по-голям и товаренето на багажа е по-удобно.

Използването на новата платформа позволи на Nissan да внедри съвременни технологии за сигурност, обединени под името Pro-Pilot, която предлага електронно контролирано управление, ускорение или спиране. Тази система включва функциите за автономно аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, адаптивен круиз контрол, система за поддържане лентата на движение, система за разпознаване на пътните знаци, система за разпознаване на трафик при маневриране назад и система за предупреждение при наличие на автомобил в сляпата зона, единствено предлагана в този сегмент от Nissan. При наличие на автомобил в сляпата зона, ако водачът не реагира, системата връща колата в лентата на движение.

Новият Nissan Juke предлага избор от 11 екстериорни цвята и широка гама опции за персонализация. Новото ниво на оборудване N-Design дава възможност на всеки клиент да направи своя нов Juke наистина уникален. Възможността за избор на цвят на купето, покрива, както и на кожата на интериора спомагат за пълното разкриване на характера на Juke. Възможностите на екстериорна персонализация включват избор на декоративни елементи и цветни акценти на 19-инчови алуминиеви джанти.

Комфортен в града с автоматични скорости

Новият Nissan Juke е оборудван с изцяло нов 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. Двигателят развива максимална мощност от 117 к.с. и стандартно е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия, която му осигурява динамично поведение, комбинирано с повишена икономичност. Като опция се предлага 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител, която допринася за комфортното придвижване в града и в същото време не прави компромис с динамиката на пътя. Водачът има възможност да избира между три режима на работа на двигателя и трансмисията - екологичен, стандартен и спортен, които се сменят с бутон в зависимост от пътните условия и начина на шофиране.

За автомобила с тегло около 1200 кг новият турбодвигател е напълно достатъчен за да го изстреля с лекота от място до 100 км/ч за 10,4 секунди. Лостът на 6-степенната ръчна скоростна кутия е разположен само на една педя от волана, има къси ходове и превключването на скоростите става точно и с лекота. При спокойно шофиране двигателят приятно мърка на ниски обороти, но ако го пришпорите с подаването на пълна газ, бързо се събужда и бодро се развърта. Максималният въртящ момент от 180 Нм е наличен още от 1750 об/мин и остава на разположение на водача чак до 4000 об/мин.

С този чудесен автомобил може да се кара спокойно, възползвайки се от предимството на неговите компактни размери в градския трафик. Разходът на бензин в комбиниран цикъл е едва 4,8 л/100 км. Още по-подходяща за града е 7-степенната автоматична скоростна кутия DCT с двоен съединител, с която новият Juke се изстрелва напред уверено и бодро. Трансмисията реагира много бързо на желанието на водача за ускорение, особено в спортен режим, когато двигателят работи на по-високи обороти. Разходът на гориво в града варира между 6 и 7 л/100 км в зависимост от трафика и стила на шофиране.

По пътищата извън града новият Nissan Juke поднася приятна изненада, като новата платформа и окачването гарантират гладко возене при всякакви условия и при всяка скорост. Пружините са по-твърди и това е подобрило пътното поведение в завои и е намалило наклоняването на купето. При преминаване през неравности не се усещат сериозни сътресения, а управлението е леко и в същото време доста информативно. Второто поколение на Nissan Juke вече се продава в Европа и на българския пазар, като цената у нас започва от 33 890 лева, а моделът в най-високото ниво на оборудване N-Design и автоматична трансмисия струва 55 150 лева. Благодарение на съвкупността от качества и адекватната цена, новият Juke има всички предпоставки да се пребори с конкурентите си и да повтори успеха на първото поколение.

Технически характеристики:

Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT N-Design

1,0-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

117 к.с. максимална мощност при 5250 об/мин

180 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

11,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на бензин

116 г/км емисии на СО2

55 150 лева цена на тествания модел