В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.

Новият Mercedes-Benz GLA видимо се отличава от предходния модел със значително подсиления характер на високопроходим автомобил. Типичните характеристики на офроудър включват вертикална предна част, къси предни и задни надвеси, както и защитни облицовки предпазващи каросерията от одраскване. Дължината на новия кросоувър GLA е намалена с 14 мм до 4410 мм, широчината е увеличена с 30 мм до 1834 мм, височината достига до 1611 мм, което е ръст с цели 104 мм, а междуосието е набъбнало с 30 мм до 2729 мм. Предлаганите колела са с размер до 20 инча.

На първия ред седалки в новия Mercedes-Benz GLA има повече място за водача и пътника до него, а позицията на седене е по-висока и характерна за голям SUV. Пространството в задната част е щедро, въпреки че сега то е с 1,5 см по-късо. Интериорът е по-широк с 3 до 4 сантиметра на нивото на раменете и лактите и при двата реда седалки. Обемът на багажника е нараснал от 421 литра до 435 литра в нормално състояние, а отворът на петата врата е значително разширен.

Първоначално новият Mercedes-Benz GLA ще се предлага с мощни 4-цилиндрови бензинови двигатели, които се характеризират със значително подобрени мощност и въртящ момент, както и по-ниски емисии на вредни газове. Версията GLA 200 се задвижва от 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор, съчетан със 7-степенна автоматична роботизирана скоростна кутия с двоен съединител. Двигателят развива максимална мощност 163 к.с. при 5500 об/мин и въртящ момент от 250 Нм при 1620-4000 об/мин. Топверсията с индекс GLA AMG 35 4Matic е оборудвана с 2,0-литров турбобензинов двигател с мощност 306 к.с. при 5800 об/мин и максимален въртящ момент от 400 Нм при 3000-4000 об/мин.

Агрегатът работи в съчетание с 8-степенна автоматична трансмисия и е оборудван със система 4Matic за едновременно въртене на четирите колела. С това задвижване компактният кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди, а максималната му скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Моделите със задвижване 4х4 са оборудвани със серийния пакет за офроуд, който включва допълнителна програма за шофиране, асистент при спускане и видео на дисплея на таблото, в комбинация с предни многолъчеви светодиодни фарове със специална функция за шофиране извън асфалтирани пътища и по пресечени терени.

Новият Mercedes-Benz GLA е по-безопасен от предшественика си, благодарение на най-модерните асистиращи системи, сред които асистент при завиване, функция за предупреждение при излизане от паркомясто, активен спирачен асистент и други. Благодарение на тези въведения новият Mercedes-Benz GLA може да реагира тогава, когато водачът не го направи. Активният спирачен асистент се активира в много ситуации с прилагане на автономно спиране, за да се избегне сблъсък или да се намали тежестта му. Системата може също така да спира колата от скорост до 60 км/ч за стационарни превозни средства и пешеходци, пресичащи пътя отпред. В зависимост от ситуацията това дори предотвратява сблъсъци до скорост от 50 км/ч.

Освен най-новите опции за асистиране на водача и системата за инфотейнмънт MBUX с интуитивно управление, новият модел има и функцията за контрол на комфорта, която е взета директно от по-високите класове на марката. Новият Mercedes-Benz GLA ще дебютира в Европа през пролетта на 2020 година, като у нас автомобилът ще се предлага от генералния дистрибутор за България „Силвър Стар”. Цената на модела в базовото ниво на оборудване ще бъде малко под 70 000 лева.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Golf Variant на метан е най-изгодният автомобил за комфортно пътуване

Това комби харчи само 5,26 лева на 100 км

Volkswagen Golf Variant на метан е най-изгодният автомобил за комфортно пътуване

Високите цени на горивата, както и постоянно увеличаващите се екологични норми към съвременните двигатели принудиха автомобилните производители да правят все по-икономични коли. Един от най-екологичните и икономични варианти на задвижване е двигател, който да работи на природен газ, популярен у нас като метан. През миналата година германският концерн Volkswagen пусна на пазара комбито Golf Variant 1.5 TGI на метан, което благодарение на своята висока ефективност и ниски разходи за гориво е най-изгодният вариант за придвижване в класа си.

Новият кросоувър Skoda Kamiq съчетава предимствата на SUV с маневреността на малка кола

Компактен за големия град, просторен за хора и багаж

Новият кросоувър Skoda Kamiq съчетава предимствата на SUV с маневреността на малка кола

В гамата на Skoda вече има и градски кросоувър, който носи името Kamiq. Името произлиза от езика на племена, които обитават северна Канада и Гренландия и означава нещо, което ти приляга точно по мярка, като втора кожа. Новият модел е най-малкият брат в гамата на Karoq и Kodiaq. Новият компактен кросоувър съчетава перфектно предимствата на моделите SUV, като по-висока позиция на седене и по-голям пътен просвет с функционалността и размерите на малките автомобили.

Обновеният модел е получил модерни технологии за още повече удоволствие от шофирането

Renault Megane стана хибрид и зарежда от контакта

Обновеният модел е получил модерни технологии за още повече удоволствие от шофирането

Renault Megane е емблематичен автомобил за френската марка, който се произвежда от 1995 година като наследник на Renault 19. От тогава до сега в целия свят глобално са продадени над 7 милиона бройки от четирите поколения на модела. Последната генерация беше представена през 2015 година, а сега очаквано получи модернизация, която обхваща всички каросерии на модела - хечбек, седан и комби. В гамата на Megane за първи път е добавен и Plug-in хибрид, който се зарежда в контакта.