0

П рез 2013 година Mercedes-Benz представи първото поколение на най-компактния модел от високопроходимата гама на марката, наречен GLA. За последните 7 години бяха произведени около 1 милион от модела, което е добър показател. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLB и GLC.

През 2013 година Mercedes-Benz представи първото поколение на най-компактния модел от високопроходимата гама на марката, наречен GLA. За последните 7 години бяха произведени около 1 милион от модела, което е добър показател. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLB и GLC.

Новият Mercedes-Benz GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели. Второто поколение на Mercedes-Benz GLA добави 104 мм във височина до 1611 мм, дължината е намалена с 14 мм до 4410 мм, широчината е увеличена с 30 мм до 1834 мм, а междуосието е удължено с 30 мм до 2729 мм.

Новият Mercedes-Benz GLA видимо се отличава от предходния модел със значително подсиления характер на високопроходим автомобил. Типичните характеристики на офроудър включват вертикална предна част, по-висок преден капак, къси предни и задни надвеси, както и защитни панели, предпазващи каросерията от одраскване. Дизайнът е доминиран от раздути повърхности, а линията на покрива е по-наклонена.

Широката радиаторна решетка е украсена с голяма триъгълна звезда в центъра. Скосените фарове са LED вече още в основната версия. Новият Mercedes-Benz GLA има масивни арки на колелата, а профилните стени са по-изпъкнали и релефни. Капакът на багажника е покрит със спойлер, а в задните краища на каросерията са монтирани стреловидни светлини. Предлаганите 17-инчови алуминиеви джанти вече са стандартни, като колелата с диаметър до 20 инча се предлагат срещу допълнително заплащане.

В интериора на Mercedes-Benz GLA седалките са тапицирани с изкуствена кожа. Вентилационните отвори наподобяват на турбини, а осветлението променя цвета си, като има общо 64 различни опции. На волана с три спици са интегрирани малки сензорни панели за управление на бордовия компютър, сателитната навигация и аудиосистемата. Дисплеят на цифровия инструментален клъстер и сензорният екран на мултимедийната система са групирани в едно цяло.

В зависимост от нивото на оборудване диагоналът им е 7,0 или 10,25 инча. Срещу заплащане най-важните данни могат да се проектират и върху предното стъкло. На централния панел на Mercedes-Benz GLA има много малко превключватели. Самите бутони също са доста малки. Като опция се предлага отделен сензорен панел за навигацията в менюто на мултимедията. Компактният селектор на трансмисията е отдясно на кормилната колона. Самата тя се регулира по височина и в дълбочина.

На първия ред седалки има повече място за водача и пътника до него, а позицията на седене е по-висока и характерна за голям SUV. Седалките на първия ред са удобни и в същото време държат добре гърба ви. Всички версии имат отопление. Височината на шофьорската позиция е по-висока от предишното поколение на модела и с около 140 мм по-висока от A-класата. Значително е подобрен обзорът напред и настрани. Във високия централен тунел има с два подлакътника, които скриват кутията за малък багаж. На втория ред седалки в новия Mercedes-Benz GLA мястото за краката е увеличено със 110 мм, така че там могат да пътуват удобно двама човека с ръст до 195 см.

Освен това задните седалки могат да бъдат оборудвани с хоризонтално регулиране и променяне на ъгъла на наклон на облегалката. Само пространството за главата е намалено с 6 мм поради големия ъгъл на наклон на задните колони на покрива. Интериорът е по-широк с 3 до 4 сантиметра на нивото на раменете и лактите и при двата реда седалки. Обемът на багажника е увеличен от 421 литра до 435 литра в нормално състояние и 1430 литра при сгънати задни седалки. Като опция капакът на багажника може да бъде оборудван с електрическо задвижване.

GLA 250 4MATIC за комфортно возене, пъргава динамика и оптимално сцепление

Първоначално новият Mercedes-Benz GLA се предлага с мощни 4-цилиндрови бензинови двигатели, които се характеризират със значително подобрени мощност и въртящ момент, както и по-ниски емисии на вредни газове. Версията GLA 200 се задвижва от 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор със 163 к.с., съчетан със 7-степенна автоматична роботизирана скоростна кутия с двоен съединител.

Златната среда е моделът GLA 250 4MATIC, задвижван от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор, който развива 224 к.с. Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител е по-бърза и работи по-плавно. Моделът е оборудван със система задвижване на четирите колела 4MATIC. Агрегатът работи много тихо и плавно, но в същото време е много мощен, особено в ниските обороти.

Максималният въртящ момент от 350 Нм се достига още при 1800 об/мин и е наличен чак до 4000 об/мин. Ускорението до 100 км/ч отнема 6,7 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. Разходът на гориво в комбиниран цикъл е 7,7 л/100 км, в града е 9,2 л/100 км, а на извънградско пада до 6,0 л/100 км. За хората, които търсят икономични версии на новия GLA, той се предлага с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 116 к.с. и разход на гориво от едва 5,2 л/100 км в комбиниран цикъл.

Основните версии на Mercedes-Benz GLA са с предно предаване, а задвижването на всички колела се предлага за 2,0-литровите двигатели. Пътният просвет е 143 мм. Можете да изберете пакет за всички терени с принудително заключване на централния диференциал, специален режим на шофиране и система за подпомагане при спускане. С този пакет GLA се чувства по-уверен на лек офроуд. При шофиране по асфалтови пътища става ясно, че шасито е настроено за комфортно возене.

Окачването е с по-дълъг ход и плавно поглъща повечето неравности, особено със стандартните 17-инчови колела, докато с 20-инчовите пътуването става доста по-твърдо. Поради увеличената височина, страничното наклоняване на каросерията в завоите се е увеличило, но може да бъде намалено с помощта на адаптивни амортисьори. По-широката следа допринася за по-добра стабилност при завиване и добро сцепление. Звукоизолацията е подобрена и салонът е станал много по-тих.

Новият Mercedes-Benz GLA е по-безопасен от предшественика си, благодарение на най-модерните асистиращи системи, сред които асистент при завиване, функция за предупреждение при излизане от паркомясто, активен спирачен асистент и други. Благодарение на тези въведения, новият Mercedes-Benz GLA може да реагира тогава, когато водачът не го направи. Активният спирачен асистент се активира в много ситуации с прилагане на автономно спиране, за да се избегне сблъсък или да се намали тежестта му.

Системата може също така да спира колата от скорост до 60 км/ч за стационарни превозни средства и пешеходци, пресичащи пътя отпред. В зависимост от ситуацията това дори предотвратява сблъсъци със скорост от 50 км/ч. Освен най-новите опции за асистиране на водача и системата за инфотейнмънт MBUX с интуитивно управление, новият модел има и функцията за контрол на комфорта на возене, която е взета директно от по-високите класове на марката.

Новият Mercedes-Benz GLA вече се продава у нас от генералния дистрибутор за България „Силвър Стар”. Цената на моделите GLA 200 и GLA 180d в базовото ниво на оборудване е 69 700 лева, а GLA 250 4MATIC започва от 81 700 лева.

Технически характеристики

Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя

224 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

350 Нм максимален въртящ момент при 1800-4000 об/мин

6,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

7,7 л/100 км среден разход на бензин

175 г/км емисии на СО2

81 700 лева цена на модела