0

Г ерманската марка Mercedes-Benz представи първия изцяло електрически луксозен седан, наречен EQS. Това е и първият модел, който е базиран на новата модулна архитектура за луксозни и бизнес клас електрически автомобили на Mercedes-Benz. Премиерно на пазара ще бъдат представени моделите EQS 450+ с мощност 245 кВт (333 к.с.) и задно предаване, както и EQS 580 4MATIC с мощност 385 кВт (524 к.с.) и двойно предаване 4MATIC. У нас премиерата на модела ще се състои през есента в търговските обекти на генералния дистрибутор на марката в страната „Силвър Стар”.

Германската марка Mercedes-Benz представи първия изцяло електрически луксозен седан, наречен EQS. Това е и първият модел, който е базиран на новата модулна архитектура за луксозни и бизнес клас електрически автомобили на Mercedes-Benz. Премиерно на пазара ще бъдат представени моделите EQS 450+ с мощност 245 кВт (333 к.с.) и задно предаване, както и EQS 580 4MATIC с мощност 385 кВт (524 к.с.) и двойно предаване 4MATIC. У нас премиерата на модела ще се състои през есента в търговските обекти на генералния дистрибутор на марката в страната „Силвър Стар”.

Новият Mercedes-Benz EQS разполага с автономен електрически пробег до 770 километра според цикъла WLTP и огромна мощност до 385 кВт (524 к.с.). Силовото предаване на EQS отговаря на всички очаквания за прогресивен седан в сегмента на S-класата.

Планира се и спортна версия с мощност от впечатляващите 560 кВт (761 к.с.). Всички модификации на EQS имат електрическо силово предаване на задния мост, а моделите със система за задвижване на четирите кола 4MATIC имат такова и на предния мост.

Новият Mercedes-Benz EQS бележи начало на използването на ново поколение батерии със значително по-висока плътност на енергията. По-голямата от двете батерии има използваемо енергийно съдържание от 107,8 кВтч. Това е с около 26% повече от кросоувъра EQC 400 4MATIC. Иновативният софтуер за управление на батерии е собствена разработка на концерна и позволява актуализации от разстояние.

Новият Mercedes-Benz EQS може да се зарежда с мощност до 200 кВт на бързи станции за зареждане с постоянен ток. Зарядът за изминаване на още 300 км според WLTP се зарежда само за 15 минути. Новият EQS може да бъде зареден удобно с мощност до 22 кВт с променлив ток, използвайки бордовото зарядно устройство у дома или на обществените станции.

Електрическият Mercedes-Benz EQS е първият модел на марката, който предлага възможност за активиране на напълно нови функции чрез актуализации от разстояние в много функционални области. След първоначалната конфигурация на новия автомобил, някои от характеристиките на EQS могат да бъдат адаптирани според личните предпочитания.

Стандартното управление на задната ос е с ъгъл на завиване до 4,5 градуса и така допринася за удобното и динамично представяне на EQS. То може да бъде увеличено до 10 градуса, като се поръча допълнително или се активира от разстояние. Това позволява радиус на завоя от 10,9 метра, което се равнява на този при компактен автомобил.

Интелигентната навигация може да планира най-бързия и удобен маршрут, както и спиранията за зареждане, въз основа на множество фактори и да реагира динамично на задръствания или промяна в стила на шофиране например. Нова функция за Mercedes-Benz EQS е визуализирането в мултимедийната система с изкуствен интелект MBUX, което показва дали наличният капацитет на батерията е достатъчен, за да се достигне без презареждане до крайната точка на пътуване.

В зависимост от оборудването, новият Mercedes-Benz EQS разполага с до 350 сензора, които отчитат дистанцията, скоростта и ускорението, осветеността, валежите и температурите, заетостта на седалките, както и мигване на очите на водача. Тази информация се обработва на база алгоритми, за да се вземат решения със светкавична скорост. Това може да се каже е мозъкът на автомобила. Така новия EQS може да разшири своите възможности въз основа на нови преживявания, защото автомобилът е способен да се самообучава, благодарение на изкуствения интелект.

В интериора на новия Mercedes-Benz EQS е настъпила истинска революция. Пред водача и пътника се намира огромен извит екранен модул на мултимедийната система MBUX. Този голям сензорен панел е разположен от едната колона до другата. Състои се от три екрана - за водача и пътника с диагонал от 12,3 инча, и 17,7-инчов в центъра, които стоят под покривно стъкло и изглежда, че се сливат в един огромен дисплей.

Благодарение на вградения софтуер, мултимедийната система с изкуствен интелект MBUX се адаптира напълно към своя потребител и прави персонални предложения за множество функции на информация, комфорт и управление. Най-важните приложения винаги се предлагат като пръв достъп в зрителното поле.