През последните няколко години германците от Mercedes-Benz умеят успешно да жонглират с буквите, формите и пропорциите. Доказателство за това са последните няколко модела на марката. През миналата година компанията представи елегантния седан с форма на купе с 4 врати CLS, а сега в Лас Вегас Mercedes-Benz показа новото поколение на компактния седан CLA, който изглежда като умалено копие на CLS. Новият модел е построен върху платформата MFA, на която е базирана и новата А-класа.

Второто поколение на Mercedes-Benz CLA е пораснало на размери, а салонът му е станал по-просторен, особено в задната част. Новият модел е нараснал на дължина с 48 мм до 4688 мм, на широчина е увеличен с 53 мм до 1830 мм, а височината е намалена с 2 мм до 1439 мм. Междуосието е удължено с 30 мм до 2729 мм, което е позволило да се увеличи пространството в салона, най-вече за главите и краката на пътниците на задната седалка. Обемът на багажника е нараснал с 10 литра до 460 л.

Второто поколение на Mercedes-Benz CLA смайва с отличната си аеродинамика, като коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0,23. За това помагат специални плоски панели, поставени под дъното на автомобила, както и активните клапи в радиаторната решетка. Новото поколение на CLA е получило LED дневни светлини с формата на бумеранг. В профил прави впечатление наклонената линия на покрива, а спортните брони правят модела да изглежда най-емоционалният в своя клас.

На разположение на водача е информационно-развлекателния комплекс MBUX, който за първи път беше внедрен в четвъртото поколение на А-класата. Изкуственият интелект на Mercedes-Benz може да се адаптира и с времето може да разбира дори сложни команди. Пред водача се намира голямо табло със 7-инчов цифров приборен панел, обединен със 7-инчов дисплей на информационно-развлекателната система. Новият Mercedes-Benz CLA е оборудван с функцията Interior Assistant, благодарение на която, с помощта на специални сензори, електрониката може да разпознава движенията на ръцете на водача и да включва допълнително осветление в салона.

Системата ще работи само когато автомобилът не е в движение, така че да не отклонява вниманието на водача. Новият модел разполага с полуавтономна система за управление, заимствана от флагманската S-класа, която с помощта на камери сканира пътя на разстояние 500 метра пред колата и при необходимост може да задейства системата за екстремно спиране. Седанът е оборудван и със система за поддържане на лентата на движение, както и с адаптивен круиз контрол.

Първоначално Mercedes-Benz представи версията CLA 250, оборудвана с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 225 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Двигателят предава тягата на предните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя 7G-DCT. За по-висок комфорт задното окачване е многораменно със стабилизираща щанга, а като опция се предлагат и адаптивни амортисьори. В Европа новият Mercedes-Benz CLA ще бъде показан на автомобилния салон в Женева в началото на март.

По темата: Mercedes-Benz CLA
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Майсторите от българското ателие покриха всички пластмаси в салона със заводска кожа

Vilner добави още лукс в интериора на BMW X7

Майсторите от българското ателие покриха всички пластмаси в салона със заводска кожа

През миналата година BMW представи на пазара най-големия си високопроходим автомобил, който логично носи индекса X7. Моделът се предлага с няколко варианта на задвижване, като безспорно най-интересната е M50d. Под капака на BMW X7 M50d има 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с четири турбокомпресора и мощност 400 к.с., а максималният въртящ момент е 760 Нм. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и двойно предаване xDrive. Цената на BMW X7 M50d започва от 209 050 лева и лесно може да достигне четвърт милион лева.

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.