Новият Land Rover Defender прави шпагат между миналото и бъдещето
10

Британците създадоха наследник на легендарния всъдеход с модерни технологии

Новият Land Rover Defender прави шпагат между миналото и бъдещето

Три реда седалки и 7 места се предлагат за модела с пет врати и голямо междуосие

Един от най-легендарните всъдеходи в света безспорно е британският Land Rover Defender, който стана най-известният модел на марката. Той се произвеждаше почти седем десетилетия, от края на 40-те години на ХХ век. През 2016 г. производството на култовия модел беше прекратено, но още предишната година Land Rover заяви, че легендарният офроудър ще има наследник. През миналия септември на автосалона във Франкфурт беше разкрит изцяло новият Land Rover Defender, а преди броени дни най-дългоочакваният и най-проходим модел за 2020 година пристигна и в България.

Новият Defender прави шпагат между миналото и бъдещето, тъй като той представлява модерна интерпретация на легендарния всъдеход, който съчетава в себе си технологиите на ХХI век и неоспоримите офроуд характеристики на Land Rover. Легендарният всъдеход е най-здравият и най-способен автомобил на марката, създаван досега, който притежава всички функции и удобства, внедрени в новите модели на британския производител. Новият модел представя модерни иновации и подобрения, но в същото време си остава изцяло Defender, пригоден за времето, в което живеем, отдавайки почит на историята на модела със здравина и солидност.

Всички потребители и почитатели на превърналия се в автомобилна икона всъдеход Defender вече имат възможността да тестват авантюристичния автомобил до границите на възможностите му и да го поръчват. От официалния вносител на Land Rover за България „Мото-Пфое” обявиха, че за най-нетърпеливите клиенти има няколко автомобила на склад, които те могат да получат веднага.

Най-напред у нас се продава версията Defender 110 с 5 врати, а по-късно ще влезе в продажба и късата база Defender 90 с три врати. Всъдеходът достига дължина от 5018 мм, широчина 1996 мм и височина 1967 мм, а междуосието е цели 3022 мм. Теглото му е 2248 кг. Промените в дизайна на новия Land Rover Defender са наистина революционни, защото Defender вече не е поставен на рама. Той е базиран на платформата D7 от Land Rover Discovery, която предполага активното използване на алуминиеви сплави, от които например са направени всички панели на каросерията.

Външният вид на новия Defender е без аналог. Отличителният му силует моментално демонстрира характера на автомобила и грабва вниманието. Всеки елемент от дизайна напомня за емблематичния външен вид на оригинала. Дизайнът на новия Land Rover Defender е много изразителен и напомня на своя предшественик. Всъдеходът има характерен двуобемен профил с висок преден капак, вертикални колони на покрива и къси надвеси. Тънката радиаторна решетка се комбинира с големи и заоблени LED фарове. Всъдеходът е с широки арки на колелата и висока линия на прозорците.

Основната версия е оборудвана с 18-цолови джанти, а като опция се предлагат колела с диаметър до 22 инча. Срещу допълнително заплащане може да се поръчат кутии отстрани и багажник на покрива със специална стълба към него. Долната част на каросерията е покрита с пластмасови панели, като може да се поръча и специален филм, който защитава боята. Удължените задни калници са подчертани от малки фарчета. Резервната гума е прикрепена към задната врата. Нивото на оборудване First Edition добавя към външния вид на автомобила редица елементи, сред които плъзгащ се панорамен покрив и емблема First Edition отзад.

Новият всъдеход Land Rover Defender 110 First Edition е оборудван с електронно въздушно окачване с адаптивна динамика и разполага с офроуд системите Terrain Response 2 и Configurable Terrain Response. Въздушното окачване, системата за двойно задвижване 4х4 и всички останали функции в автомобила различават новия Defender от предходните модели. Най-новата технология на Land Rover Terrain Response позволява на легендарния всъдеход да отиде на места, които са недостъпни за други автомобили с 4x4.

Безкомпромисният офроудър се предлага с вградената технология Clearsight Ground View, която позволява директен изглед през предния капак на Defender. Системата извежда множество външни изгледи, включително под автомобила и колелата. Така независимо от посоката и пътната настилка, чувството за безопасност в колата е несравнимо. Новият Defender може да тегли с лекота прикачен товар с тегло до 3500 кг.

Комфортен салон с хладилник глези водача и пътниците

Отваряйки вратите на новия Land Rover Defender се открива впечатляващ интериор, пригоден изцяло за приключенията на съвременните хора. Салонът на всъдехода създава усещане за простор, а отворите над задните седалки изпълват купето със светлина и подчертават характера на автомобила. В купето преобладава бруталният стил на офроудър, като дори можете да забележите неприкрити болтове за захващане на детайлите.

Въпреки това новият всъдеход не е обзаведен толкова спартански, колкото предшественика си. В декорацията са използвани плат и алуминий, докато по-скъпите версии имат както кожа, така и дърво. По цялата широчина на предния панел има вложка с надпис Defender. Воланът е с четири спици, а практичният селектор на автоматичната трансмисия е разположен точно под дясната ръка на водача.

Данните от инструментите се показват на 12,3-инчов дисплей с променлива конфигурация, а като опция могат да се проектират върху предното стъкло. На широкия наклонен централен панел е поставен 10-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Превключвателите на устройствата за аудиосистемата и климатика са големи и лесни за използване. В салона има от 4 до 6 USB порта.

Позицията на седене в Land Rover Defender е висока, което осигурява добър обзор напред и настрани. Воланът се регулира по височина и дълбочина. Предните седалки са доста удобни, като вече стандартно са с отопление. Шофьорът и пътникът до него са разделени от широкия тунел на трансмисията, а като опция можете да поръчате хладилник или сгъваема централна седалка, тоест в колата може да има троен първи ред.

На задните седалки има повече от достатъчно място за краката и над главите на пътниците, като тук комфортно могат да седнат трима възрастни човека. За Defender 110 с пет врати се предлага и допълнителен трети ред седалки. Пространството за багаж варира от 231 литра при 7-местната версия до 916 литра в 5-местната, а когато всички седалки без предните са прибрани, товарният капацитет се увеличава до 2233 литра. Предлагат се и големи джобове във вратите и 5,8-литрова кутия.

Новият Land Rover Defender е оборудван много по-богато от своя предшественик. Вече в основната версия има система за достъп без ключ, двузонов климатроник, сензори за дъжд и светлина, 180-ватова аудиосистема, камера за обратно виждане, сателитна навигация, сензори за паркиране, круиз контрол. Има и системи за наблюдение на стабилизацията и налягането в гумите, технология за автоматично спиране, следене на пътната маркировка, разпознаване на пътни знаци и следене за умората на водача.

Уникалният Defender 110 First Edition предлага на потребителите и отопляем кожен волан, предна централна конзола с хладилно отделение и метални пластини на праговете на вратите с надпис First Edition. Легендарният всъдеход предоставя на водачите неописуем комфорт в големи дози с тапицерия на седалките от зърнеста кожа и здрав вълнен текстил, както и предни седалки с подгряване с електрическо управление в 12 степени и функция за запаметяване с подглавници с двустепенно ръчно управление. Най-скъпият Defender X добавя панорамен покрив, електрически седалки, камери за кръгов обзор и система за наблюдение на слепите зони. Срещу заплащане се предлагат отопляемо предно стъкло и задни седалки, безжично зареждане на смартфони, аудиосистема с мощност 700 вата и Wi-Fi.

Офроудът е неговата стихия

Преди да бъде готов за продажба, новият Land Rover Defender е тестван до границите на възможностите му. Освен изчерпателните симулации и тестването на платформа, всъдеходът е изминал 1,2 милиона километра и е преминал над 45 000 индивидуални теста, за да убеди потребителите, че това е най-здравият Land Rover, създаван някога.

Пристигайки в България, новият Defender беше подложен на първия офроуд тест у нас, по време на който всъдеходът се изкачи на над 1300 метра надморска височина, а просветът му беше увеличен до впечатляващите 29 см. Автомобилът е оборудван с 20-инчови джанти с пет спици Style 5098 с покритие в цвят Gloss Sparkle Silver. За да покаже на какво е способен, легендарният Land Rover Defender обходи специални офроуд терени в полите на Понор планина в едно наистина вълнуващо преживяване.

Тестваният автомобил Land Rover Defender 110 First Edition се задвижва от 2,0-литров дизелов двигател с два турбокомпресора с мощност 240 к.с. Агрегатът е съчетан с 8-степенна автоматична трансмисия и постоянно задвижване на всички колела 4х4. Максималният въртящ момент от 430 Нм е наличен още при 1400 об/мин, така че Defender създава усещане за пъргав автомобил. Има и понижаваща предавка, а като опция се предлага заключване на задния диференциал, което е от полза за тежките терени.

Предлага се и система за подпомагане при спускане по стръмен наклон и технология Terrain Response 2 с режими за различни видове пътна настилка. Системата All-Terrain Progress Control позволява да преминете през труден терен с ниска скорост. Тежкият офроуд е стихията на Defender и той може да прави 45-градусови изкачвания и да преодолява водни препятствия с дълбочина 90 см, като скенерът може да измери дълбочината на реката. Предният ъгъл на заход е 38 градуса, а задният е 40 градуса. Версиите с въздушно окачване позволяват да увеличите просвета от стандартните 218 до 291 мм.

Безспорно всички очакваха ненадминати офроуд възможности от Defender, така че той поднася приятна изненада с подобреното пътно поведение на асфалт. Новият модел е по-лесен за управление. Воланът реагира по-бързо, а въздушното окачване прави пътуването плавно и комфортно. Може да се каже, че новият високопроходим модел вози много меко на пътя, но в завоите всъдеходът остава стабилен и сигурен. Шумоизолацията също е значително подобрена.

Новият Land Rover Defender е запазил еталонната си проходимост, но е станал по-цивилизован, по-богато оборудван, по-удобен и икономичен. Новият модел вече се предлага у нас в търговските центрове на „Мото-Пфое” в София, Пловдив и Варна. Изборът на оборудване също е широк и клиентите могат да избират между шест нива - Standart, Ѕ, ЅЕ, НЅЕ, First Edition и Х. Цената у нас започва от 101 890 лева за модела с три врати, а версията с пет врати струва минимум 113 050 лева. Цената на модела 110 с пет врати в специалната версия First Edition започва от 149 150 лева.

Технически характеристики

Land Rover Defender 110 First Edition

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

240 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

430 Нм максимален въртящ момент при 1400 об/мин

9,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

188 км/ч максимална скорост

7,7 л/100 км среден разход на дизел

199 г/км емисии на СО2

121 020 лева базова цена на модела Standard

149 150 лева цена на модела First Edition

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.