0

Г амата на Jaguar винаги е съблазнявала автомобилистите с луксозни и спортни коли. Днес в портфолиото на британската марка има един модел, който може да остави всички почитатели на високите скорости, динамиката и комфорта безмълвни и заредени с много адреналин, лукс и положителни емоции. Това е новият Jaguar F-Pace SVR, който вече е по-бърз, по-динамичен и по-изискан от всякога, благодарение на най-новите подобрения от екипа на отдела за спортни и ексклузивни автомобили Jaguar SVO.

Гамата на Jaguar винаги е съблазнявала автомобилистите с луксозни и спортни коли. Днес в портфолиото на британската марка има един модел, който може да остави всички почитатели на високите скорости, динамиката и комфорта безмълвни и заредени с много адреналин, лукс и положителни емоции. Това е новият Jaguar F-Pace SVR, който вече е по-бърз, по-динамичен и по-изискан от всякога, благодарение на най-новите подобрения от екипа на отдела за спортни и ексклузивни автомобили Jaguar SVO.

Под капака на Jaguar F-Pace SVR е поставен гигантският 5,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с механичен компресор, който развива чудовищна мощност от 550 к.с. „Звярът”, както го нарекоха автомобилните специалисти у нас, се изстрелва от място до 100 км/ч само за 4,0 секунди.

И наистина Jaguar F-Pace SVR е адски бърз. Той стартира от място като типичен спортен автомобил, с мощния си компресорен двигател, стандартно задвижване на всички колела, гуми с размер 265/45 R21 отпред и отзад и въртящ момент от 700 Нм.

За кросоувър, който тежи малко над 2 тона, новият F-Pace SVR се държи наистина много добре. Можете да използвате планките на волана за да превключвате ръчно предавките на 8-степенната автоматична трансмисия ZF, поддържайки колата в спортно темпо. На затворена самолетна писта успяхме да изпитаме максималната скорост от 286 км/ч. Дори тогава кросоувърът остава стабилен на правата отсечка.

Инженерите на Jaguar са подобрили не само двигателя. Окачването на F-Pace SVR е по-твърдо отпред и отзад, благодарение на различни пружини и амортисьори. Това е намалило наклоняването на каросерията в завои в сравнение с предходния модел, а кормилното управление е по-остро и по-спортно. Тези подобрения са направили спортния кросоувър идеален за щурмуване на завоите с пределната висока скорост.

За новия Jaguar F-Pace SVR криволичещите планински пътища са любимото поле за изява. Той уверено и хладнокръвно описва завоите, разпределяйки оптимално сцеплението между колелата, благодарение на векторното управление на въртящия момент и електронния заден диференциал. F-Pace SVR винаги има резерв под педала на газта, в случай че имате нужда от него.

Електрониката на кросоувъра с подчертан характер на задвижването на задните колела никога не предава повече от 50% от въртящия момент на предния мост, което означава, че спортният F-Pace SVR е готов във всеки момент да поднесе задницата си, ако натиснете педала на газта докрай.

Най-голямо удоволствие от шофирането ще изпитате в режим на движение Dynamic, който допълнително подобрява и изостря способностите на Jaguar F-Pace SVR. Смяната на предавките става още по-отчетлива, воланът натежава, без да губи прецизността и острите си реакции. В режим Dynamic новият Jaguar F-Pace SVR е определено спортен автомобил, но в нормален режим демонстрира и друг характер.

Изберете режим Normal или Eco и ще получите кросоувър, максимално близък по поведение и усещане до стандартния бензинов Jaguar F-Pace. Спортният SVR ще бъде също толкова удобен и тих. На неравен път окачването все още е малко твърдо, независимо какви настройки ще изберете, но в салона е много по-тихо, кормилното управление е леко, а компресорният бензинов двигател V8 звучи като опитомен звяр.

Новият Jaguar F-Pace SVR е много практичен и за ежедневна употреба, тъй като има богато стандартно оборудване и всички нови системи за безопасност, като система за автоматично аварийно спиране и за предупреждение за напускане на лентата, както и предни и задни сензори за паркиране. За удобство на водача се предлагат система за наблюдение на слепите зони, адаптивен круиз контрол с технология за автономно завиване, аварийно спиране при високи скорости, камери за 360-градусов обзор и други.

Новият Jaguar F-Pace SVR определено е най-луксозният модел в гамата на марката. Воланът, предните и страничните панели, както и централният тунел са нови. Пред водача е поставен подобрен 12,3-инчов цифров инструментален панел, а обновената мултимедийна система Pivi Pro има с 48% по-голям дисплей с диагонал 11,4 инча, подобрена графика и функция за актуализиране на софтуера.

Салонът е оборудван с активни системи за абсорбиране на шума и филтриране на въздуха. Видимите повърхности, като например таблото, панелите на вратите, дори някои секции на централната конзола, включително около екрана на информационно-развлекателната система, са максимално покрити с луксозна кожа Windsor. Освен това има и допълнителни облицовки и вложки от карбонови влакна.

Спортните седалки с отопление са покрити с кожа и алкантара, регулират се в 14 степени и придържат тялото на водача в завоите, а също така предотвратяват умората в гърба при дълги пътувания. Много удобни са и задните седалки, оформени за двама пътници, предлагащи добра странична опора и облицовани със същата кожа като предните седалки. За краката на хората отзад има достатъчно свободно пространство.

Със своя мощен компресорен двигател V8 под капака, светкавично ускорение и превъзходно пътно поведение в завоите, новият Jaguar F-Pace SVR е способен да шокира всеки шофьор зад волана. Освен това спортният кросоувър е подходящ и за ежедневна употреба, благодарение на луксозния и просторен интериор, удобен за дълго пътуване, както и приличния набор от усъвършенствани системи и технологии.

Технически характеристики

Jaguar F-Pace SVR

5,0-литров 8-цилиндров бензинов двигател с механичен компресор

8-степенна автоматична скоростна кутия ZF

550 к.с. максимална мощност при 6250-6500 об/мин

700 Нм въртящ момент при 3500-5000 об/мин

4,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

286 км/ч максимална скорост

12,2/100 км среден разход на бензин

275 г/км емисии на СО2

202 100 лева цена на модела