Новият френски флагман се завръща в Е-сегмента
13

Новият френски флагман се завръща в Е-сегмента

DS 9 съчетава визията и комфорта на престижен седан с динамиката на спортно купе

Френската марка за луксозни автомобили DS Automobiles продължава да разширява моделната си гама. След премиерата на DS 7 Crossback и DS 3 Crossback, сега премиум подразделението на PSA Group има нов флагман – елегантният седан DS 9, който ще бъде представен скоро на автомобилния пазар у нас. С него френският гигант триумфално се завръща в Е-сегмента, където преди бяха позиционирани спрените от производство преди доста години лимузини Peugeot 607 и Citroen C6.

Новият седан DS 9 е конструиран на платформата EMP2. Той е с впечатляващи размери - дължина 4,93 метра, широчина 1,93 метра и височина 1,46 метра, а благодарение на междуосието от почти 2,90 метра, пътниците на задните седалки в новия DS 9 получават повече пространство и комфорт.

Новият френски флагман DS 9 е създаден да бъде динамичен и забележителен. Външният му вид впечатлява с елегантен дизайн с широка радиаторна решетка с триизмерен мотив с ефект на диамант, съчетана с удължени фарове с активни LED модули, които се въртят на 180 градуса, подчертани от дневните светлини. Върху предния капак присъства ювелирна лента, която се използва за първи път извън кокпита.

Новият DS 9 напомня за легендарния седан DS от 1955 г. по конусните форми по външните ръбове на черния покрив. Те са с нова форма, за да поместят напълно новите задни светлини. Плавна непрекъсната линия преминава през цялата дължина от решетката над капака, предното стъкло, покрива и достига до багажника.

В релефния профил изпъкват големите колела с диаметър 690 мм, а дръжките на вратите в цвета на автомобила се прибират към купето. Силно скосеният покрив на DS 9 се спуска към изчистената задна част на автомобила. Експресивните задни светлини са подчертани от хромирани лайсни, издължени и заострени в самия край. Третата стоп светлина е съвсем тънка и спомага задната част да изглежда по-широка.

Истински лукс и максимален комфорт посреща пасажерите в салона на новия DS 9. За всички повърхности в интериора са използвани материали от най-висок клас - от бордното табло, което е изцяло тапицирано в кожа Nappa до дизайна на тапицерията на седалките, наподобяващ верижка на луксозен часовник. Сензорните бутони с форма на кристал, кожата алкантара, използвана за облицовка на тавана и сенниците, ръкохватките на вратите и централната част на волана са тапицирани ръчно.

Новият DS 9 предлага огромно пространство за пътниците на задните седалки, които са оборудвани с подгряване, охлаждане и функция за масаж, а подглавниците се регулират, което е иновация в класа. Централният подлакътник е тапициран с кожена тапицерия, в местата за съхранение на вещи има вградени USB портове, както и бутони за функцията масаж на седалките и амбиентно осветление. Всеки пътник на борда може да контролира собствения си комфорт с индивидуални настройки.

Новият DS 9 се предлага в две нива на оборудване - Performance Line+ и Rivoli+. Отличителен за DS 9 Performance Line+ е интериорът от алкантара в черен цвят. Каросерията съдържа хромирани емблеми на предните врати с логото DS Performance Line, заедно с хромирани крила и хромирана лайстна на багажника. Решетката в цвят бляскаво черно носи емблемата DS Performance Line, разположена над нея.

Джантите са 19-инчови черни алуминиеви с акцент в червен цвят. В кокпита тапицерията на седалките комбинира черна алкантара и имитация на кожа с контрастни шевове, съчетани с централна конзола и бордно табло в алкантара. Кристалните инкрустации на бутоните под централния екран допълват уникалния волан, облечен в перфорирана кожа.

Другото ниво на оборудване Rivoli+ обединява качествени материали с първокласна тапицерия с мотиви на диамант. Предлагат се три различни интериорни среди - черна зърнена кожа в черен цвят или червена и черна кожа Nappa с тапицерия на седалките с формата на верижка на часовник. Кожата Nappa е използвана за тапицерията на предните и задните седалки, централната конзола, панелите на вратите и бордното табло.

Луксозният централен заден подлакътник и регулируемите подглавници допълват комфорта на задните седалки. Воланът е тапициран с пълнозърнеста кожа, скоростният лост е облицован в гладка кожа, дръжки на вратите са покрити с кожа, върху педалите и централната конзола има алуминиеви елементи, облицовката на тавана, сенниците и кората на багажника са облечени в алкантара и перлен шев.

Акустичният комфорт достига ново ниво чрез специална обработка, предназначена да потисне външния шум. Ламинираното акустично стъкло се комбинира със заварена каросерия, което елиминира вибрациите. Удоволствието е подобрено с аудиосистема Focal Electra с мощност 515 вата и 14 високоговорителя.

Хибридният седан зарежда в контакта и изминава до 48 км изцяло на ток

Първоначално DS 9 ще се предлага със зареждащ се Plug-in хибриден силов агрегат E-Tense, състоящ се от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател PureTech с турбокомпресор и електромотор. Комбинираната мощност на системата е 225 к.с. С това хибридно задвижване новият DS 9 е способен да измине до 48 км по цикъла WLTP в режим на нулеви емисии, благодарение на батерия с капацитет от 11,9 кВтч. Емисиите на CO2 са между 33 и 35 г/км в зависимост от спецификацията, като разходът на гориво е едва 1,5 л/100 км в комбиниран цикъл според WLTP.

Електрическият мотор е свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и има максимална мощност от 110 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Той се използва за задвижване на автомобила при потегляне, за увеличаване на ускорението при всяка скорост и за шофиране в режим на нулеви емисии при скорост до 135 км/ч.

При стартиране винаги се избира автоматично електрически режим. Той се допълва от хибриден режим, предназначен за автоматично управление на различните типове енергия чрез шофиране с изцяло електрическа енергия, изцяло на бензин или комбиниране на двете, ако ситуацията го изисква.

Пътниците в автомобила няма да забележат преходите. Режимът E-Tense Sport осигурява максимална мощност от комбинацията на двигател с вътрешно горене и електромотор чрез регулиране на настройките на педала на газта, скоростната кутия, кормилното управление и активното окачване. Той засилва динамиката и удоволствието на водача.

Новият DS 9 използва система за възстановяване на енергията, която зарежда батерията в движение при намаляване на скоростта или спиране. Допълнително функцията E-Save гарантира, че батерията винаги ще има известно количество енергия, за да се извърши част от пътуването в режим на нулеви емисии при няколко налични нива, например когато водачът знае, че ще отиде в централните градски части.

Бордовото зарядно устройство с мощност 7,4 кВт позволява батерията да се зарежда за 1 час и 45 минути у дома или на обществени зарядни станции, като се използва кабелът, предоставен като стандартно оборудване. По-късно гамата ще бъде допълнена от още два силови агрегата E-Tense с мощност 250 к.с., предно предаване, увеличен пробег и 360 к.с. с интелигентно двойно задвижване. Ще бъде наличен и 1,6-литров бензинов турбодвигател PureTech с мощност 225 к.с. Всички версии на новия луксозен седан DS 9 се предлагат с 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Новият DS 9 се възползва от най-новите технологии, които осигуряват на пътниците в автомобила невиждан досега комфорт. Окачването има нова новата функция, която чрез специална камера, монтирана в горната част на предното стъкло, сканира пътя.

Четири сензора за положение и три уреда, които измерват ускорението и записват всяко движение и ги предават на компютър, който може да контролира отделно всяко колело за повече безопасност, спокойствие и комфорт при пътуване. Новото окачване на DS 9 съчетава комфорта на престижен седан с динамиката на купе.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.