Новият Ford Kuga зарежда в контакта и се движи на ток
12

Новият Ford Kuga зарежда в контакта и се движи на ток

Третото поколение на компактния SUV дебютира у нас с разнообразие от хибридни, бензинови и дизелови двигатели

Третото поколение на Ford Kuga дебютира у нас с богато разнообразие от хибридни, бензинови и дизелови двигатели. Изцяло новият компактен SUV беше представен на родна земя със стилен и елегантен външен дизайн с хармонични пропорции, както и с първокласен и функционален интериор, осигуряващ подобрен комфорт. Новите нива на оборудване са още по-богати и включват изисканите Titanium и Titanium X, спортните ST-Line и ST-Line X, както и луксозната версия Vignale.

За безпрецедентна икономия на гориво и минимални емисии на СО2, новият Ford Kuga се предлага с пълната гама от хибридно или конвенционално задвижване, която включва вариантите Kuga Plug-In Hybrid (зареждащ се хибрид) и Kuga EcoBlue Hybrid (мек хибрид), заедно с 1,5‑литровия турбодизелов двигател EcoBlue и 2,0-литровия турбодизелов агрегат EcoBlue, както и 1,5‑литровия турбобензинов двигател EcoBoost, които се комбинират серийно с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия.

Новият Ford Kuga вече може да се разгледа и да се изпробва в дилърствата на „Мото-Пфое” в София и страната, а цените на модела започват от 55 900 лева и достигат до 87 900 лева с ДДС.

Изцяло новата Kuga е базирана на новата глобална гъвкава архитектура на Ford, която позволява оптимизиране на аеродинамиката за по-добра икономия на гориво и намалява теглото с до 80 кг спрямо предходния модел при еквивалентен двигател. Новата архитектура предоставя възможност за изразителен и динамичен дизайн, и създава повече интериорно пространство, като същевременно осигурява повече здравина за подобрена динамика на задвижване и подобрява поведението на колата при сблъсък и допринася за 5-звездния рейтинг за безопасност от Euro NCAP.

Изцяло новият Ford Kuga прави впечатление с новия дизайн на екстериора, който е изваян, опростен и има отлични пропорции, благодарение на което силуетът е по-енергичен и пъргав. Външният вид на новия Ford Kuga до голяма степен се определя от голямото разнообразие от индивидуални варианти, което включва коренно различните версии на модела с уникален характер – Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X и Vignale. При Titanium акцентите включват спортна предна защитна кора и заден дифузьор, огледала, странични панели и дръжки на вратите в цвета на каросерията, LED дневни светлини и стандартни 17-инчови или опционални 19-инчови алуминиеви джанти.

Дръзкият стил на ST-Line е вдъхновен от моделите на Ford Performance и включва брони и странични панели в цвета на каросерията и предна решетка, предна защитна кора, заден дифузьор и релси на покрива в черен цвят. За спортния характер на модела допринасят голям заден спойлер, стандартни 18‑инчови или опционални 19-инчови алуминиеви джанти и двоен спортен ауспух.

Вътре динамичния характер на автомобила отразяват тъмната облицовка на тавана, ексклузивният дизайн на седалките ST-Line с контрастен червен шев, алуминиевите педали, воланът с плоско дъно, стелките и лайстните на праговете с надпис ST-Line.

Луксозният вариант Vignale демонстрира прецизна майсторска изработка чрез хромирана мрежеста решетка и двоен ауспух, както и стандартни 18-инчови или опционални 19- или 20-инчови алуминиеви джанти, алуминиево покритие за релсите на покрива, броните и страничните лайстни, както и елегантен дизайн на предната и задната броня. В луксозния салон са монтирани седалки с тапицерия от кожа Windsor с мрежест шестоъгълен дизайн, отопляем кожен волан и велурени стелки. Новият Ford Kuga се предлага в 12 метализирани цвята, както и с ново трислойно покритие.

В интериора на компактния SUV пространството за раменете, бедрата и главите за пътниците на предните и задните седалки е увеличено, въпреки че височината е намалена с 6 мм спрямо предходния модел. Материалите и тапицериите в салона са осезаемо подобрени. Вместо лост за автоматична скоростна кутия е монтиран кръгъл селектор.

Най-важните данни вече могат да се проектират и върху предното стъкло. Над релефната централна конзола е монтиран 8,0-инчов мултимедиен сензорен екран на системата SYNC 3. Тя позволява на водачите да управляват чрез прости гласови команди аудиосистемата, навигацията и климатика, както и свързаните смартфони. Съвместимостта с Apple CarPlay и Android Auto е включена безплатно.

Пред погледа на водача е поставен 12,3-инчов инструментален цифров клъстер. Панелът съдържа електрически схеми, вградени по целия дисплей, както и реалистични цветове, по-интуитивни изображения с висока резолюция, които се извеждат в пълния цветови спектър и това ги прави по-лесни за четене.

В по-добре оборудваните модели под таблото има гнездо за безжично зареждане за смартфони. Високата позиция на седене осигурява добра видимост във всички посоки. Ако целият втори ред седалки се измести напред, тогава багажното пространство се увеличава до 645 литра. При сгънати задни седалки обемът достига до 1481 литра.

Изцяло новият Ford Kuga е първият автомобил на марката, който се предлага във версии Plug-In Hybrid (зареждащ се хибрид) и EcoBlue Hybrid (мек хибрид), заедно с 1,5‑литровия турбодизелов двигател EcoBlue и 2,0-литровия турбодизелов агрегат EcoBlue, както и 1,5‑литровия бензинов турбодвигател EcoBoost.

Изцяло новият Ford Kuga Plug-In Hybrid осигурява пробега и свободата, предлагани от двигателите с вътрешно горене, заедно с икономичността на електромоторите. Хибридната система съчетава 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор и генератор, както и литиево-йонна батерия с капацитет 14,4 кВтч, като системата предлага сумарна мощност от 225 к.с.

Зареждащият се хибрид предоставя изцяло електрически пробег от 56 км и среден разход на гориво от 1,4 л/100 км, като емисиите на CO2 са едва 32 г/км по WLTP. Батерията може да се зарежда през монтирания на предния калник вход и се пълни автоматично в движение чрез технологията за регенеративно зареждане, улавяща кинетичната енергия, която обикновено се губи при спирането.

Пълното зареждане на батерията от външна 230-волтова електрическа мрежа отнема по-малко от 6 часа. Водачите могат да избират кога и как да използват мощността от батерията чрез режимите EV Auto, EV Now, EV Later и EV Charge. Когато батерията достигне най-ниското ниво на заряд, хибридната Kuga автоматично превключва в режим EV Auto, допълвайки мощността от бензиновия двигател с мощност от електрическия мотор чрез възстановена енергия с цел да оптимизира разхода на гориво.

Новата Kuga се предлага и във версия EcoBlue Hybrid, която използва 2,0‑литровия турбодизелов двигател със 150 к.с. Технологията за мек хибрид включва задвижван от ремък интегриран стартер/генератор, който заменя стандартния алтернатор, като осигурява възстановяване и съхранение на енергията при намаляване на скоростта на автомобила и зарежда 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане. Хибридната система позволява на автоматичната технология Start-Stop да работи в повече ситуации за пестене на гориво и допринася за среден разход от 5,0 л/100 км.

Най-динамичната версия на новата Kuga се задвижва от 2,0‑литровия турбодизелов двигател EcoBlue със 190 к.с. Благодарение на максималния въртящ момент от 400 Нм, наличен в интервала от 2000 до 3000 об/мин, двигателят ускорява пъргаво компактния SUV както при старта от място, така и при изпреварване. Тягата се предава пъргаво към четирите колела чрез 8-степенната автоматична трансмисия, която се адаптира към стила на шофиране на водача и оптимизира времето за смяна. В същото време дизеловият мотор е много икономичен със среден разход на гориво от 5,9 л/100 км. По-малкият турбодизелов мотор е 1,5-литровият EcoBlue със 120 к.с., който харчи средно 5,1 л/100 км по WLTP и отделя емисии на CO2 от 133 г/км.

Новият Ford Kuga се предлага и с модерния 1,5-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател EcoBoost на Ford с мощност 150 к.с., който осигурява среден разход на гориво от 6,6 л/100 км по WLTP и CO2 емисии от 150 г/км, подпомаган от системата за дезактивиране на един цилиндър. Освен режимите Normal, Sport и Eco, режимът Slippery предлага на водачите по-голяма увереност върху повърхности с намалено сцепление като сняг и лед. Режимът Deep Snow/Sand помага за поддържане на инерцията на кросоувъра върху меки, поддаващи се на деформация повърхности.

Изцяло новият Ford Kuga буквално е натъркан с усъвършенствана гама технологии в помощ на водачите, които са проектирани да им дават увереност зад волана и да им помагат при шофирането. Освен това в новия SUV са внедрени последните системи за безопасност, които да предпазват пътниците при евентуален инцидент на пътя.

Изцяло новият Ford Kuga беше отличен с най-високия възможен рейтинг от 5 звезди за безопасност от независимата европейска организация Euro NCAP. Кросоувърът получи 92% за защита на възрастните и максималния брой точки както в теста за страничен удар в преграда, така и в по-тежкия тест за страничен удар в стълб.

Технически характеристики

Ford Kuga 2.0 EcoBlue 190 AWD

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

8,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

208 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на дизел

156 г/км емисии на СО2 (WLTP)

73 100 лева цена на модела Titanium

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.