Новият Ford Fiesta се прицели в бъдещето
7

Новият Ford Fiesta се прицели в бъдещето

Компактният хечбек беше модернизиран за Европа и идва с обогатена моделна гама

През 2022 година ще се състои премиерата на новия Ford Fiesta. Компактният хечбек се отличава с обновен външен дизайн, подобрен интериор и много съвременни технологии. Моделът се задвижва от усъвършенствани хибридни агрегати, съчетани с механични и автоматични скоростни кутии, с които новият Ford Fiesta е подготвен за чистото бъдеще. Новата Fiesta се предлага с богата моделна гама, която включва вариантите Trend, Titanium, ST-Line и Active.

Новият Ford Fiesta предоставя редица практични и усъвършенствани варианти с 3 и 5 врати, за да предложи на всеки клиент модел, който отговаря на начина му на живот. Моделната линия на новия Ford Fiesta е разширена и с нови стилизирани пакети Vignale, които подчертават нивата Titanium, ST‑Line и Active с луксозни детайли, добавени към новите X-варианти.

Във обновения външен вид на Ford Fiesta са включени нов дизайн на предния капак, който увеличава височината на предната част в съчетание с по-голямата горна решетка. Емблематичното лого със синия овал на Ford сега е поставено дръзко в центъра на решетката, вместо на ръба на капака, като сега се вижда по-отчетливо на пътя.

Новите стандартни LED фарове допринасят за уверения и модерен стил на новата Fiesta с елегантен хоризонтален дизайн. В задната част стандартните светлини получават нови черни рамки за по-изтънчен външен вид, докато наличните задни LED светлини са завършени с външно покритие в черен цвят.

Сериите Trend и Titanium се отличават с широка горна решетка с хоризонтални линии и силно гланцирана хромирана рамка с отличителни странични въздушни отвори. Серията Titanium разполага с хоризонтални ребра на горната решетка, завършени с горещо щампован хром, в съчетание с хромирани рамки на стъклата.

Моделът ST-Line е вдъхновен от Ford Performance и предлага по-спортен характер и е разпознаваем по новата си горна решетка с по-дълбоко разположение и структура на пчелна пита с гланцово черно покритие. Широките въздушни отвори са завършени в цвета на каросерията, а долната решетка е по-голяма и по-спортна.

Новият вариант Active е вдъхновен от кросоувърите и се отличава с широката горна решетка с вертикални линии в черен гланц. Освен това има по-високи и по-изявени странични въздушни отвори, отразяващи по-високата, характерна за кросоувър стойка на Active. Новият външен стил се допълва от 7 нови алуминиеви джанти и два нови екстериорни цвята.

За най-високото ниво на ексклузивност, наличните пакети Vignale за сериите Titanium, ST-Line и Active предоставят уникални характерни елементи, включително ексклузивни 17- и 18-инчови алуминиеви джанти, първокласни материали за седалките и матови интериорни декоративни елементи с ефект на карбонови влакна.

Новият Ford Fiesta е оборудван с технологии за шофиране от най-ново поколение, предназначени да увеличат комфорта, увереността и удобството на водачите и пътниците при различни условия от градско шофиране или пътуване по магистрала.

В интериора пред водача е интегриран 12,3-инчов дигитален инструментален панел с променлива конфигурация, който дава възможност на водачите да персонализират информационните дисплеи, включително навигационните известия. Наличната комуникационна и развлекателна система SYNC 3 позволява на водачите да управляват звука, навигацията и свързаните смартфони, като използват прости гласови команди.

Системата осигурява съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto и се поддържа от 8-инчов централен сензорен екран с функционалност за плъзване и прибиране с пръсти, както и възможност за показване на изображение на 180 градуса от наличната камера за обратно виждане. Новата Fiesta е оборудване с първокласни функции като поставка за безжично зареждане на смартфони и аудиосистема B&O с 10 високоговорителя, вграден субуфер и 575-ватов усилвател за цифрови сигнали.

Новата Fiesta разполага с модерни технологии в помощ на водача като адаптивен круиз контрол с функция „Спри и тръгни”, когато автомобилът е с автоматична трансмисия, технология за разпознаване на пътните знаци за скорост, асистент за автономно успоредно или перпендикулярно паркиране, система за следене на мъртвата точка на видимост с предупреждение за страничен трафик и система за предотвратяване на сблъсъци с активно спиране и асистент за спазване лентата.

Ефективни бензинови и хибридни турбомотори за икономия и динамика

Новият Ford Fiesta предлага изтънчено, отзивчиво и икономично шофиране с гамата 48-волтови меки хибридни и бензинови турбодвигатели EcoBoost, които намаляват разходите за експлоатация и същевременно увеличават забавлението. Моделите със силов агрегат EcoBoost Hybrid разполагат с вграден стартер-генератор задвижван с ремък, вместо стандартния алтернатор.

Това позволява възстановяване и съхраняване на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за да се зарежда 48-волтовата литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане. Хибридната технология EcoBoost Hybrid спомага за оптимална икономия на гориво и в същото време подобрява динамика на задвижване на Fiesta, известна с отзивчиво ускорение.

За задвижването на новата Fiesta се предлага 1,0-литровият 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. и 155 к.с., комбиниран с 6-степенна механична трансмисия. Разходът на гориво е едва 4,9 л/100 км.

Вариантът на мотора EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. се предлага като опция със 7-степенна автоматична трансмисия PowerShift с двоен съединител, осигуряваща бърза и плавна смяна на предавките за удобно и уверено шофиране. Тя спомага за по-висок комфорт при управление в града и позволява понижаване на три предавки за по-динамично изпреварване, когато водачът се нуждае от пъргаво ускорение. Разходът на гориво е 5,2 л/100 км.

Базовият мотор е 1,0-литров 3-цилиндров двигател EcoBoost с мощност 100 к.с., съчетан с 6-степенна механична трансмисия, а консумацията е 5,2 л/100 км.

Зад волана на Fiesta водачите могат да избират режими на шофиране Normal, Sport и Eco Drive, които регулират реакциите на горивния дросел, стабилизиращата система, контрола на сцеплението, както и времето за смяна на предавките при моделите с автоматична трансмисия, за да адаптират реакциите и динамиката спрямо условията на шофиране. Новата Fiesta Active има също режими на шофиране Trail и Slippery.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.