Новият Ford Explorer PHEV спринтира като спортист
10

Новият Ford Explorer PHEV спринтира като спортист

Големият американски всъдеход дойде в Европа с брутален външен вид, луксозен салон и хибридна система с огромна мощност

Големият всъдеход Ford Explorer е почти непознат на европейския пазар, но у нас все още се срещат модели от предишните поколения. През 2020 година Ford пусна новия Explorer от шесто поколение за продажби и в Европа, а през лятото „Мото-Пфое” представи ексклузивно новия хибриден SUV и в България.

Всъдеходът е оборудван с Plug-in хибридна система, която включва мощен 3,0-литров V-образен 6-цилиндров бензинов битурбо двигател EcoBoost и електромотор. С това брутално задвижване, новият Ford Explorer PHEV стана най-мощният хибриден SUV у нас.

Новият Ford Explorer PHEV се произвежда в САЩ  в основния завод на Ford Motor Company в Детройт. Американският хибриден SUV е с дължина 5,06 метра, широчина 2,11 метра и височина 1,78 метра, а междуосието е 3,03 метра. Пътният просвет е 204 мм, а минималният диаметър на завой е 12,6 метра. Собственото тегло на големия SUV е 2466 кг, като може да тегли ремарке с максимална маса 2500 кг.

На външен вид новият Ford Explorer PHEV изглежда модерен, стилен и малко брутален. Отпред изпъква голяма радиаторна решетка, боядисана в матово черно или сребристо, с характерната овална емблема на Ford. Фаровете също се отличават с оригинален дизайн, като в горната част се виждат дългите дневни LED светлини, а под тях са основните елементи на оптиката. Високата броня със сложна релефна архитектура е оборудвана с правоъгълни секции от LED фарове за мъгла и черен пластмасов защитен панел за каросерията.

В профила на модела се вижда стилният дизайн на големите джанти от лека сплав, над които има сводести арки на колелата, защитени отдолу с черна пластмаса. Вратите са украсени с ребра и релефни щампи. Рейките на покрива се поддържат от мощни стойки. Задната част на каросерията е с оригинални С-образни LED светлини.

Широкият заден капак осигурява достъп до просторното отделение на багажника. Над правоъгълното стъкло е монтиран масивен спойлер, в който е интегрирана още една спирачна светлина. Във високата броня са поставени още две стоп-спирачни, а в долната част се показват четирите кръгли тръби на изпускателната система.

Хибридният кросоувър Ford Explorer PHEV посреща водача и пътниците в много модерен и първокласен 7-местен салон с кожени седалки, който може да се мери с най-скъпите германски всъдеходи. Всички седалки са с отопление и вентилация, а предните седалки имат и функция за масаж в няколко различни режима.

В салона на хибридния SUV са използвани само висококачествени материали. Във всъдехода могат да се настанят удобно до 7 възрастни човека - двама на първия ред, трима на втория и двама на третия. При използване на седемте места, обемът на багажника е 240 литра до кората, при сгънати облегалки на третия ред достига впечатляващите 635 литра, а когато вторият и третият ред са напълно сгънати е цели 2274 литра.

Хибридният всъдеход Ford Explorer PHEV в спортното ниво ST-Line е с много богато и модерно оборудване, което включва стилен мултифункционален волан, 12,3-инчов дисплей, на който се показва цифров виртуален инструментален панел, собствен иновативен мултимедиен комплекс SYNC 3, сдвоен с вертикален 10-инчов сензорен екран във формата на таблет.

Мултимедийната система включва Android Auto, Apple CarPlay, 4G и Wi-Fi. Моделът е оборудван с тризонов автоматичен климатик, първокласна аудиосистема Bang & Olufsen с 14 високоговорителя, електрически управляван панорамен покрив с две части, електрически заден капак с функция за безконтактно отваряне, трети ред седалки с електрическо задвижване и много други.

Новият Ford Explorer PHEV е оборудван с множество електронни асистенти и системи за сигурност, които осигуряват безопасно пътуване през деня и нощта. Моделът има сензори за откриване на препятствия по пътя и при необходимост извършват автоматично аварийно спиране.

Адаптивният круиз контрол с функция  Stop & Go облекчава движението при натоварен трафик, системата за проследяване на маркировката на платното не позволява на колата да напусне пътя, а системите за автономно паркиране и изгледът от четирите камери ще улеснят маневрирането.

Смайващо бърз с мощен V-образен 6-цилиндров битурбо двигател и електромотор

Под дългия преден капак на новия Ford Explorer PHEV е монтиран 3,0-литров битурбо V-образен 6-цилиндров бензинов двигател EcoBoost, съчетан с електромотор с литиево-йонни батерии с общ капацитет 13,6 кВтч. Те могат да се зареждат от стандартен контакт за 6 часа, а със специално зарядно устройство – за малко над 4 часа.

Използвайки само електрическия мотор, Ford Explorer PHEV може да измине между 42 и 48 км, в зависимост от начина на шофиране и пътните условия. Мощността на бензиновия двигател е 363 к.с., а на електромотора 102 к.с., като сумарната мощност на хибридната система е 457 к.с., а комбинираният въртящ момент е 825 Нм.

Хибридният агрегат 3.0 V6 EcoBoost PHEV с двата турбокомпресора и електромоторът на новия Ford Explorer PHEV предават тягата чрез 10-степенна автоматична трансмисия SelectShift с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Мощната хибридна система, съчетана с 10-степенната автоматична трансмисия, е в състояние да ускори тежкия SUV от 0 до 100 км/ч само за 6 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 230 км/ч.

Ускорението на тази огромна машина е смайващо бързо, тъй като двигателят е много отзивчив и при подаване на газ изстрелва напред големия всъдеход с пъргавината на спортен автомобил. Независимо дали потегляте от място или ускорявате за да изпреварите, новият Ford Explorer PHEV винаги е в готовност да се втурне напред.

В същото време комбинираният разход на гориво е 3,1 л/100 км, когато бензиновият двигател и електромоторът работят заедно с напълно заредени батерии. В режим на шофиране само с бензиновия турбоагрегат, когато захранването с електричество в батериите се възстановява, разходът на гориво може да достигне 10 литра/100 км.

Хибридният всъдеход Ford Explorer PHEV е базиран на напълно нова платформа с носеща каросерия с напълно независимо окачване, отпред тип McPherson, а отзад многораменно Multilink. Всъдеходът е оборудван със собствена система 4WD за задвижване на всички колела Terrain Management, която позволява на водача да избере един от седемте режима на шофиране.

Режимите оптимизират работата на всички устройства и механизми на автомобила, в зависимост от пътните условия. Те се избират от въртящият се бутон Drive Mode и са Normal (нормален), Sport (спортен), Eco (екологичен), Trail (черен път), Slippery (хлъзгав път), Tow/Haul (теглене), Deep Snow и Sand (дълбок сняг и пясък).

Най-вълнуващ е новият Ford Explorer PHEV в режим Sport, когато е впрегната цялата системна мощност от 457 к.с. На планински път с много завои огромният SUV се движи като по релси и може да щурмува виражите с много високи скорости, тъй като директното управление позволява стриктното следване на траекторията. Воланът е изненадващо информативен и реагира бързо и точно на командите на водача.

Модерният мускулест дизайн, просторният и луксозен салон със 7 места, богатото стандартно оборудване, спортната динамика, стабилното пътно поведение и възможността за движение изцяло на електричество изстрелват новия Ford Explorer PHEV директно в премиум сегмента при всепризнати всъдеходи като Mercedes-Benz GLS и BMW X7, но за разлика от тях, се предлага у нас на много по-приемлива цена.

Новият Ford Explorer PHEV вече може да се разгледа и изпробва в комплексите на „Мото-Пфое” в страната, като автомобилът се продава официално у нас и в ниво на оборудване ST-Line струва 158 880 лева. Въпреки че това не е малка сума, новият Ford Explorer PHEV си заслужава напълно парите, а цената му е направо изгодна в сравнение с преките му конкуренти.

Технически характеристики

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost PHEV ST-Line

3,0-литров 6-цилиндров битурбо бензинов двигател + електромотор

10-степенна автоматична скоростна кутия

457 к.с. системна максимална мощност

825 Нм системен максимален въртящ момент

6,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

3,1 л/100 км среден разход на бензин

71 г/км емисии на СО2

158 880 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.