Новият 500 Electric разкрива бъдещето на FIAT
11

Новият 500 Electric разкрива бъдещето на FIAT

Модната градска икона на италианците завладява с очарователен дизайн на екстериора и изящно оформление на интериора

Представеният през 1957 година Fiat 500 се превърна в емблематичен модел за италианската марка. Миниатюрният градски автомобил стана много популярен не само в родината си в Италия, но и в цяла Европа. След възраждането на италианската икона със съвременен образ през 2007 година, сега дойде време за ново поколение на модела.

На пазара в Европа и у нас дебютира третото поколение на Fiat 500, който се отличава не само с освежен стил и забележимо по-голяма каросерия, но е станал и изцяло електрически. Премиерата на новия 500 Electric бележи нов етап в историята на модела и разкрива бъдещето на FIAT.

Въпреки че стилът на 500 Electric изглежда много познат, това е напълно нова кола, проектирана от нулата. Нито един детайл не е заимстван от предшественика му, тъй като новият Fiat 500 Electric е изграден върху новата платформа за електромобили на FCA.

Електрическият 500 е пораснал във всички измерения, като дължината му достига 3632 мм, широчината е 1683 мм, височината - 1527 мм, а междуосието е 2322 мм. При такива размери теглото също се е повишило до 1265 кг.

Новият 500 Electric e оборудван с електромотор с мощност 118 к.с. и със задвижване на предните колела. Литиево-йонната батерия, разположена в пода, има капацитет от 42 кВтч и осигурява пробег от 320 км според европейския цикъл WLTP. При пълно зареждане, ако колата се използва само в града, пробегът се увеличава до 458 км.

На станция за зареждане с мощност 85 кВт, базовото зарядно устройство с постоянен ток позволява зареждане на батерията на 80% само за 35 минути, а за 5 минути може да натрупа ток за 50 км. От зарядна станция с мощност 11 кВт са необходими 4 часа и 15 минути. Напълно празна батерия се зарежда от домашен контакт за 15 часа.

Новият Fiat 500 Electric изглежда познато, но е много по-модерен и съвременен. Той има разпознаваем силует с малки ъгли на колоните на покрива и висок преден капак, точно като модела от 1957 г. В предната част изпъкват големите кръгли фарове, също направени в стила на оригинала, само че оптиката вече е по-голяма и е напълно LED. В профила се открояват хромираните лайстни под прозорците, а арките на колелата са станали по-разширени.

Капакът на багажника е покрит със спойлер отгоре, а в двата края на каросерията са поставени малките задните светлини. Най-високата версия La Prima разполага с 17-инчови алуминиеви джанти в ретро стил. Както и преди, заедно с хечбека с две врати се предлага и кабриолет с плъзгащ се текстилен покрив. Новост е версията 3+1, която разполага с две асиметрични врати от дясната страната и улеснява качването и слизането на пътниците на задните седалки.

Цялостният дизайн и оформлението на интериора на новия Fiat 500 Electric излъчват изящество и лукс. Вътрешната облицовка е декорирана с ярки вложки и черни лакирани повърхности. Воланът с две спици е скосен отдолу и е много оригинален. Данните от инструментите се показват на малък 7,0-инчов дисплей.

На централната конзола е монтиран 10,25-инчовият сензорен екран на мултимедийната система UConnect 5. Под него са подредени рационално бутоните за управление на климатика и аудиосистемата. Отдолу има оригинална ниша за малки предмети, която допълва жабката. Традиционният лост за трансмисията е заменен от бутоните P, R, N и D.

Предните седалки във Fiat 500 Electric са много по-удобни от тези в предшественика му. Намирането на удобна позиция сега е по-лесно с по-добро разположение на седалката, кормилото и педалите. Предните седалки имат увеличено пространство за главата и раменете, има и повече места за съхранение на дребни предмети. Обзорът също е значително подобрен.

Вторият ред също е станал по-просторен, въпреки че е предназначен само за две места, които за възрастни пътниците са тесни, но пък са идеални за деца. Обемът на багажник е 185 литра, а при необходимост за превоз на повече товари, задните облегалки се сгъват и отварят пространство от 550 литра.

Стартира безшумно и пъргаво от място до 50 км/ч само за 3,1 секунди

Новият Fiat 500 Electric e оборудван с електромотор с мощност 118 к.с., който задвижва предните колела. Още при първите обороти е наличен приличен въртящ момент от 220 Нм, така че тягата е достатъчна за пъргаво ускорение. Градският хечбек стартира от място до 50 км/ч само за 3,1 секунди, въпреки че след това успокоява пламъка си и набира 100 км/ч за 9 секунди. Максималната скорост е ограничена на 150 км/ч. Моторът работи почти безшумно и колата върви тихо.

Предлагат се три режима на шофиране - Normal, Range и Sherpa. Първият Normal отговаря на името си и при него 500 Electric се движи като обикновена кола с два педала. Режимът Range използва регенеративно спиране, превръщайки 500 Electric в превозно средство с един педал. Когато искате да ускорите, натискате газта, а при необходимост от намаляване, просто пускате газта.

При скорости под 8 км/ч педалът става по-чувствителен и когато пуснете газта колата спира. За екстремно спиране трябва да се намесите със спирачката. Режимът Sherpa осигурява максимален пробег и е предназначен за ситуация, когато рискувате да изразходвате заряда докрай и се страхувате да не стигнете до зарядната станция, което не трябва да се случва често.

На практика новият Fiat 500 Electric е перфектната градска кола. Диаметърът на завой е много малък – едва 9,7 метра, воланът се върти с един пръст, кормилното управление е леко и прецизно, а престояванията са бързи и без да носят рискове. Видимостта във всички посоки е доста прилична. Окачването е по-меко от предшественика му, но дупките по пътищата се усещат, особено със 17-инчовите нископрофилни гуми.

По паветата и неравните настилки на столицата, колата вози относително твърдо, но не предизвиква дискомфорт за пътниците. Това се дължи на отличното разпределение на теглото, тъй като батерията е поставени точно между осите в долната част на колата. По планински път новият Fiat 500 Electric е стабилен, тъй като центърът на тежестта е нисък и каросерията се наклонява неосезаемо малко.

Първоначално новият Fiat 500 Electric се предлага у нас в две нива на оборудване – основната Icon и най-високата версия La Prima. Богатото оборудване включва вътрешни облицовки от еко кожа, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, автоматичен климатик, сателитна навигация, сензори за паркиране, Wi-Fi, сензори за светлина и дъжд, адаптивен круиз контрол, задна камера с висока резолюция.

За сигурността са монтирани 6 въздушни възглавници, система за автоматично аварийно спиране, система за контрол на избраната за движение лента, мониторинг на слепите зони, разпознаване на пътните знаци и на умората на водача. Традиционно има широки възможности за персонализация на колата с помощта на ярки вложки в купето, различни стикери по каросерията и специални декори.

Новият Fiat 500 Electric вече се предлага и в България в представителствата на „Витоша Ауто”. Версията Icon струва 68 423 лева за хечбека и 72 581 лева за кабриолета, а с оборудването La Prima цената е 75 353 лева. Дилърите са подготвили атрактивни лизингови предложения за клиентите с вноска от 500 лева на месец.

Технически характеристики

FIAT 500 Electric

Синхронен електромотор

1-степенна автоматична трансмисия

118 к.с. максимална мощност

220 Нм максимален въртящ момент

9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

150 км/ч максимална скорост

14,4 кВч/100 км смесен разход на електроенергия

320 км среден автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

75 353 лева цена на модела La Prima

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.