Парното с нова секира: Променят сметката само при неотчетени съседи (ОБЗОР)

Парното с нова секира: Променят сметката само при неотчетени съседи (ОБЗОР)

Жалбата не гарантира преразглеждане на сумите

Преразглеждане и нови сметки за парното на столичната топлофикация, предизвикали голям смут сред потребителите през лятото, може да има само при неотчетени абонати в кооперацията. Това стана ясно от отговор на въпрос на „Монитор“ на говорителя на дружеството Елизабет Павлова.

Преди това в ефира на БНР тя обяви, че около една четвърт от сметките щели бъдат преизчислявани. Помолена от „Монитор“ да уточни това се отнася основно за абонатите подали жалба, говорителят на столичната топлофикация отговори отрицателно. „Това, че срещу изравнителната сметка е изпратена жалба, не означава да бъде преизчислена. Тези жалби ги изпращаме към топлинните счетоводители, защото те касаят сметките на топлинните счетоводители. Когато топлинният счетоводител ни върне отговор, че сметките са коректно изчислени - нямаме какво да направим.

Читателка на „Монитор“ съобщи, че след като през август е получила

сметка за юли, с включена в нея и юнската, която е била приспадната

изцяло заради поевтиняването на топлоенергията със задна дата. По думите й, по този начин един път има приспадане, но след това въпросната сума се прибира отново. В жалбата си, изпратена до омбудсмана на Република България абонатът е написал следното: „Разликата от сумата за доплащане с ДДС преди и след т. нар. ретроактивната промяна на цените в изравнителната ми сметка от топлинния счетоводител „Техем“ е 316,13 лв., а според фактурата на „Топлофикация-София“ - 259,84 лв. или 56,29 лв. по-малко“. В жалбата пише още, че с, на практика, укриването на сметките (заради мнимото приспадане) за юни абонатите са били

лишени от възможността, плащайки веднага да ползват отстъпката от 3%

от начислената сума.

Относно тези разминавания говорителят на „Топлофикация-София“ обясни, че по-голямата част от топлинните счетоводители били изчислявали по новите цени. „На практика в сумата, която е за връщане е включена и тази част от намалението на цената, която не можем да върнем на ръка, а само да прихващаме. От там тръгна объркването на хората“, добави тя. По думите й, от топлинните счетоводители не можели да напишат сума за приспадане.

Доста често обаче абонатите, подали жалба до топлинните си счетоводители по повод това разминаване, получават отговор, който трогателно повтаря цифрите фактурата за юли, получена в средата на август от потребителите. Явно и за това и делът на жалбите от абонати на топлофикация е много нисък. От столичното дружество отчитат, че

той е по-малък от 1 на сто, при общо над 400 000 битови потребители.

Общо до средата на септември жалбите са били почти 2000, а в периода след удължаването на срока са постъпили малко над 300.

По въпроса за приспаданията за „Монитор“ Павлова поясни още, че 36 млн. лвс ДДС е била изчислената сума от КЕВР, която трябва да се върне на потребителите. „Със сметките за юни са върнати малко над 10 милиона. Със сметките за юли, заедно с изравнителните сметки върнахме още около 14 млн. лв. Така някъде около 34 милиона общо сме възстановили на клиентите чрез прихващане до септември. Остават за възстановяване точно 12,8 млн. лв. Това ще стане с фактурите за парно и топла вода за месеците август и септември“, поясни тя.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.