До края на годината се планира стартиране на нова обществена поръчка за доставка на 10-15 броя мотриси за средни разстояния, а след това и на нови между 30 и 50 броя съвременни вагона за 160 км/час.

Евентуалното обновяване на влаковете през следващите години беше обявено от председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ Григори Григоров по време на обществено обсъждане по темата.

Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро разсрочена в рамките на 7 години, за да не се затруднява и без това затрудненото финансово състояние на държавното дружество.

Новият подвижен състав ще обезпечи над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния с оптимизация на графика, за да бъде конкуренция на автомобилния транспорт, както като времепътуване, така и по комфорт. 

Годината 2023 е оптимистична според проучванията на БДЖ, заради натовареността на производителите.

За да осигури графика на движение за следващите три години ръководството на БДЖ стартира ремонтна програма. Подновената наскоро процедура за ремонт на 46 броя мотрисни влакове Сименс Дезиро, най-наскоро закупен подвижен състав в железниците, се цели обезпечи движението на крайградските линии за следващото десетилетие.

До 2022 г. се предвижда и 15 капитални ремонта на локомотиви годишно с модернизация за скорост от 160 км в час. Тук става въпрос за старите машини Шкода, с производителите им вече се водят разговори и така ще им се осигури ресурс още поне 20 години.

Шефовете на БДЖ водят преговори с Дойче Бан за закупуване на около 100 броя вагони, използвани от немските железници в момента. Сумата не беше обявена, но изчисленията показват по-ниска инвестиция от тази за модернизация на собствените вагони.

След 2030 г. се планира подготовка за поетапна подмяна на мотрисите Сименс Дезиро и на вагоните и локомотивите за международните линии.

С европари за модернизация на подвижния състав, за липсата му НПО-тата често критикуват БДЖ и министерството, също се предвижда през следващия програмен период.

Идеята в краткосрочен план да се наемат вагони и локомотиви при възникнали проблеми с ремонтите също не е изключено.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

България и Черна гора подписват спогодба за автомобилни превози

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и министърът на транспорта и морските въпроси на Черна гора Осман Нуркович ще подпишат днес двустранна Спогодба за международни автомобилни превози на пътници и товари, съобщиха от ресорното ведомство.

Влакът със 160 км в час до Бургас през 2023 г.

До четири години по линията София-Бургас ще се пътува със скорост от 160 км/час. В голямата си част новото трасе София-Бургас е готово, като остава да се довърши отсечката Елин Пелин-Костенец. Голяма инвестиция ще се направи и в пътния възел при Пловдив, обяви транспортният министър Росен Желязков.