До края на годината се планира стартиране на нова обществена поръчка за доставка на 10-15 броя мотриси за средни разстояния, а след това и на нови между 30 и 50 броя съвременни вагона за 160 км/час.

Евентуалното обновяване на влаковете през следващите години беше обявено от председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ Григори Григоров по време на обществено обсъждане по темата.

Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро разсрочена в рамките на 7 години, за да не се затруднява и без това затрудненото финансово състояние на държавното дружество.

Новият подвижен състав ще обезпечи над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния с оптимизация на графика, за да бъде конкуренция на автомобилния транспорт, както като времепътуване, така и по комфорт. 

Годината 2023 е оптимистична според проучванията на БДЖ, заради натовареността на производителите.

За да осигури графика на движение за следващите три години ръководството на БДЖ стартира ремонтна програма. Подновената наскоро процедура за ремонт на 46 броя мотрисни влакове Сименс Дезиро, най-наскоро закупен подвижен състав в железниците, се цели обезпечи движението на крайградските линии за следващото десетилетие.

До 2022 г. се предвижда и 15 капитални ремонта на локомотиви годишно с модернизация за скорост от 160 км в час. Тук става въпрос за старите машини Шкода, с производителите им вече се водят разговори и така ще им се осигури ресурс още поне 20 години.

Шефовете на БДЖ водят преговори с Дойче Бан за закупуване на около 100 броя вагони, използвани от немските железници в момента. Сумата не беше обявена, но изчисленията показват по-ниска инвестиция от тази за модернизация на собствените вагони.

След 2030 г. се планира подготовка за поетапна подмяна на мотрисите Сименс Дезиро и на вагоните и локомотивите за международните линии.

С европари за модернизация на подвижния състав, за липсата му НПО-тата често критикуват БДЖ и министерството, също се предвижда през следващия програмен период.

Идеята в краткосрочен план да се наемат вагони и локомотиви при възникнали проблеми с ремонтите също не е изключено.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.